سازمان اوقاف به نهادی اثربخش تبدیل شده است

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه با بیان اینکه امروز این سازمان به نهادی اثربخش و فعال تبدیل شده است، گفت : تحول اقتصادی و مدیریت در وقف لازمه این اثربخشی به شمار می‌ رود.
سه‌شنبه، 7 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سازمان اوقاف به نهادی اثربخش تبدیل شده است

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه با بیان اینکه امروز این سازمان به نهادی اثربخش و فعال تبدیل شده است، گفت : تحول اقتصادی و مدیریت در وقف لازمه این اثربخشی به شمار می‌ رود.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امورخیریه، مراسم تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم روز دوشنبه 6 آبان ماه طی مراسمی با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه، صالحی‌منش استاندار قم، ملکا رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و جمعی از مدیران کل استانی و شهری قم در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه برکات انقلاب اسلامی از قم شروع شد، افزود: فداکاری‌های مردم این شهر و همه ملت ایران سبب شد که از نعمت نظام جمهوری اسلامی بهره‌مند شویم.
 
وی با بیان اینکه بعضی می‌گویند از گذشته یادی نکنیم خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که اگر کسی گذشته خود و افتخاراتی که داشته را فراموش کند نمی‌تواند در آینده هم افتخاری بیافریند؛ اصل انقلاب اسلامی یکی از افتخارات ملت ایران و مردم قم به شمار می رود؛ اگر حکومت پهلوی باقی مانده بود تا سال 1365 در هیچ نقطه‌ای از کشور روضه امام حسین(ع) وجود نداشت و این یک نقشه حساب شده بود.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امروز این سازمان به نهادی اثربخش و فعال تبدیل شده است، گفت: تحول اقتصادی و مدیریت در وقف لازمه این مهم به شمار می‌رود و در این بین تحول در نیروی انسانی هم اهمیت دارد و یکی از راهکارهای این امر، جابجایی مدیران است.
 
در ابتدای این همایش، حجت‌الاسلام شوزب شیری مدیرکل سابق اوقاف قم طی سخنانی گفت: یکی از مهمترین نهادهای نظام اسلامی، سازمان اوقاف است که میراث‌دار اهل‌بیت(ع) به شمار می‌رود و مسئولیت ترویج معارف قرآنی را بر عهده دارد.
 
وی افزود: قم نخستین استانی بود که تمام اختلافات سازمان اوقاف را با منابع طبیعی برطرف کرد ضمن اینکه برای نخستین بار در قم، زیارت‌نامه‌های امامزادگان جلیل‌القدر به زبان‌های انگلیسی، اردو و ... ترجمه و چاپ شد و همچنین نمایشگاه علما و فقهای واقف هم از دیگر اقدامات ابتکاری اداره کل اوقاف قم به شمار می‌رود.
 
در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق صالحی‌منش استاندار قم سخنرانی کرد و گفت: از اینکه حجت‌الاسلام حسینی مقدم که شخصیتی مورد تایید رئیس سازمان اوقاف و با پیشینه‌ای بسیار روشن است به مدیرکلی اوقاف قم منصوب شده، خوشحالیم.
 
وی با اشاره به تخصص حجت‌الاسلام شیری در فعالیت‌های مربوط به اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف امروز به یکی از نهادهای مدرن و پیشرفته کشور تبدیل شده و مدیرکل سابق اوقاف قم هم در راستای پیشبرد اهداف سازمانی اوقاف در شهر کریمه اهل بیت(س) تاثیر بسزایی داشته است.
 
براساس این گزارش ، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم، مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان قم هم در این مراسم سخنرانی کرد و با بیان اینکه مأموریتی عظیم از سوی نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف بر عهده وی گذاشته شده است اظهار کرد: در این راه به تنهایی موفق نخواهم بود و برای این مهم، به عنایت، حمایت و تعامل صمیمانه بزرگان نیازمندم.
 
وی ادامه داد: امیدواریم در شهر مقدس قم بتوانیم با جدیت بیشتر از گذشته و با همکاری و تعامل گسترده همه نهادهای حاکمیتی و اجرایی، به موفقیت برسیم و از انجام وظایف برآییم.
 
حجت‌الاسلام حسینی مقدم مدیر جدید اوقاف قم پیش از این در استان‌های فارس و کرمانشاه سمت مدیرکلی اوقاف و امور خیریه را عهده دار بوده است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما