مدیرکل سابق اوقاف زنجان خبرداد :

سنددار شدن 24 هزار 930 رقبه در زنجان

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه 24 هزار و 930 رقبه در استان زنجان سنددار شده است، گفت : این اقدام در راستای حفظ موقوفات صورت گرفته است.
دوشنبه، 22 تير 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سنددار شدن 24 هزار 930 رقبه در زنجان

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه 24 هزار و 930 رقبه در استان زنجان سنددار شده است، گفت : این اقدام در راستای حفظ موقوفات صورت گرفته است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام علی باقری، مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان زنجان در آیین معارفه مدیرکل اوقاف استان زنجان اظهار کرد: سازمان اوقاف در سه حوزه فعال است که شامل موقوفات، اماکن متبرکه و علوم قرآنی است.
 
وی با اشاره به سنددار شدن موقوفات مهم استان بیان کرد: تهیه بانک جامع اطلاعات موقوفات و رقبات از دیگر اقدامات استان است.
 
مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه 24 هزار و 930 رقبه در استان زنجان سنددار شده است، تصریح کرد: این اقدام در راستای حفظ موقوفات صورت گرفته است.
 
وی با اشاره به وارد کردن 3 هزار و 875 نیت و ثبت آن در سامانه بیان کرد: همچنین 118 هزار هکتار اختلاف که با منابع طبیعی بود، تعیین تکلیف شد.
 
باقری با اشاره به اینکه این امر اقدام مهمی در حفظ موقوفات است، اضافه کرد: این امر با همکاری منابع طبیعی و جهاد کشاورزی حاصل شد.
 
وی با اشاره به اینکه از این 118 هزار هکتار 35 هزار و 400 هکتار سهم موقوفه بوده است، گفت: افزایش سرمایه‌گذاری در چند جا 6 میلیارد و 497 میلیون تومان نیز در زمینه موقوفات سرمایه‌گذاری شده است.
 
مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه زمین سرمایه‌گذاری شده 8 میلیارد تومان ارزش دارد، تصریح کرد: در واقع می‌توان گفت که در کل 18 میلیارد تومان در زمینه افزایش بهره‌وری موقوفات انجام شده است.
 
وی با اشاره به ثبت موقوفات جدید در استان زنجان بیان کرد: رسانه‌های نقش به‌سزایی در ترویج این فرهنگ داشتند و رشد موقوفات نیز 5 هزار درصد برآورد شده است.
 
باقری با اشاره به اینکه در زمینه تبدیل بقاع به قطب فرهنگی نیز اقدامات مربوط انجام شده است، اظهار کرد: در این زمینه نیز 100 امامزاده مرمت، بهسازی و بازسازی شده است.
 
وی با بیان اینکه در بخش مسابقات قرآنی نیز اقدامات مربوط انجام شده است، بیان کرد: چون بروز و نمایش برنامه‌های قرآنی در مسابقات قرآن نمود پیدا می‌کند، در همین زمینه نیز اقدامات ارزشمندی انجام شده است.
 
مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه برگزاری برنامه‌های قرآنی در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت حافظان قرآن کریم انجام شده است، تصریح کرد: قرار بود که در استان 13 هزار حافظ تربیت شود در حالی که تاکنون 14 هزار نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.
 
وی با اشاره به امور اداری انجام شده در استان تصریح کرد: 95 درصد از نیروهای اوقاف قبلا دیپلم یا زیردیپلم بودند.
 
باقری با اشاره به اینکه در حال حاضر اغلب نیروها دارای مدرک کارشناسی هستند، اضافه کرد: امسال 35 نفر متخصص به نیروی اوقاف وارد شده است.
 
وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی چهار اداره ستادی در مرکز شهرستان که شامل اداره تحقیق نیز است، گفت: این اداره نشان می‌دهد که هزینه‌کرد موقوفات در چه زمینه‌ای بوده است.
 
مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان زنجان با تاکید بر رفع موانع در زمینه فعالیت ادارات تصریح کرد: متاسفانه در برخی از موارد مشکلاتی هست که موجب تعطیل شدن امور می‌شود و باید رفع شود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.