شرفخانی : تربیت حافظان قرآن سدی بزرگ در برابر نفوذ / دشمن به دنبال رخنه فرهنگی

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اقدام جهادی مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، گفت : تربیت حافظان قرآن سدی بزرگ در برابر نفوذ فرهنگی دشمنان است.
دوشنبه، 16 شهريور 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شرفخانی : تربیت حافظان قرآن سدی بزرگ در برابر نفوذ / دشمن به دنبال رخنه فرهنگی

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اقدام جهادی مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، گفت : تربیت حافظان قرآن سدی بزرگ در برابر نفوذ فرهنگی دشمنان است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در آئین اختتامیه طرح رحله در حرم مطهر امام خمینی (ره) طی سخنانی با اشاره به رخنه فرهنگی دشمن در کشور گفت: رهبر معظم انقلاب در یکی از بیانات خود فرمودند در عرصه فرهنگ من به معنی واقعی کلمه احساس نگرانی می‌کنم، حدود 6 ماه قبل از این صحبت هم ایشان فرمودند که دشمن به بهانه مذاکرات به دنبال رخنه فرهنگی در کشور است همچنین مسئولان کشورهای مستکبر دنیا صراحتاً‌ گفته‌اند که ما به دنبال براندازی در ایران نیستیم بلکه به دنبال تغییر رفتار در بین ایرانیان هستیم. همه این‌ها نشانه تلاش دشمن برای نفوذ در فرهنگ کشور ما است.
 
شرفخانی ترویج قرآن کریم را مهمترین راه برای مقابله با نفوذ فرهنگی کشور دانست و گفت:‌ اگر بخواهیم در مقابل نفوذ فرهنگی دشمن مانعی ایجاد کنیم راهی جز ترویج فرهنگ قرآن نداریم و با این طریق می‌توانیم از رخنه فرهنگی دشمنان جلوگیری کنیم.
 
وی حرکت موسسه بیت‌الاحزان در راستای تربیت حافظان قرآن را سدی بزرگ در برابر نفوذ فرهنگی دشمن دانست و گفت: کار ارزشمند موسسه بیت‌الاحزان در راستای تربیت حافظان قرآن بزرگ‌ترین سد در برابر نفوذ فرهنگی دشمن است و باید من و شما در ادامه این حرکت هر کدام به یک موسسه قرآن تبدیل شویم.
 
شرفخانی با اشاره به ضرورت ترویج سیره امام راحل توسط حافظان قرآن گفت: امام خمینی (ره) انسانی بود که وقتی با بیماری چشم مواجه شد و پزشک ایشان را از خواندن قرآن منع کرد فرمودند من چشمی که نتوانم با آن قرآن بخوانم را نمی‌خواهم پس ما امروز در جوار مرقد امام باید با خود عهد ببندیم که با سیره امام آشنا شویم و مروج این سیره ارزشمند که سیره قرآنی است باشیم.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ضرورت تربیت حافظ قرآن توسط هر کدام از شرکت‌کنندگان طرح رحله افزود: شکر این نعمت که امروز هر کدام از شما حافظ قرآن شده‌اید این است که با خود عهد کنید هر کدام حداقل تا سال آینده 20 نفر را حافظ قرآن کنید و امید است سال آینده شاهد حضور 20هزار حافظ قرآن در طرح رحله باشیم.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.