نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه :

خیانت بی تفاوت ها به اسلام بیش از دشمنان بوده است / 812 نوع نیت در موقوفات کشور داریم

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : خیانتی که بی تفاوت ها در تاریخ اسلام به قرآن و دین کردند بسیار بیشتر از دشمنان بوده است.
شنبه، 21 شهريور 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خیانت بی تفاوت ها به اسلام بیش از دشمنان بوده است / 812 نوع نیت در موقوفات کشور داریم

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : خیانتی که بی تفاوت ها در تاریخ اسلام به قرآن و دین کردند بسیار بیشتر از دشمنان بوده است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین محمدی ، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست یکروزه معاونین و مدیران سازمان و مدیران کل ستادی و استانی ادارت اوقاف با موضوع «موقوفات حوزه های علمیه» با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) پیرامون استکبار ستیزی انقلاب و مبارزه با آمریکا ، اظهارداشت : براساس بیانات مقام معظم رهبری دشمنی با این انقلاب و نظام توهم و خیالات نیست و مراد از دشمن قدرت های استکباری و در راس آنها آمریکاست.
 
وی با اشاره به اینکه نمی توان هم به سمت حق بود و هم باطل و راه میانه ای وجود ندارد ، افزود : مقام معظم رهبری از سال 88 بارها در بیانات خود تعبیر فتنه داشته اند اما برخی در این کشور هنوز حاضر نیستند آن اتفاقات را فتنه بنامند در حالی که اگر تابع ولایت فقیه هستیم باید همانندودرمسیر ایشان عمل کنیم.
 
حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند باید در اتخاذ مواضع انقلابی صریح بود ، تصریح کرد: مواضع امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را صریح بیان می کنیم و در این راه کوتاه نخواهیم آمد.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امروز امامزادگان یک پایگاه بزرگ فرهنگی کشور است ، گفت : این امامزادگان در راه مبارزه با ظلم و ظالم به شهادت رسیدند و باید در بقاع متبرکه خط مشی پیامبراکرم (ص) و اهل بیت (ع) با محوریت بر مبارزه با ظلم تبیین شود.
 
وی با اشاره به اینکه باید مانع از رواج تفکر بی تفاوتی نسبت به امور در سازمان اوقاف شویم ، گفت : خیانتی که بی تفاوت ها در تاریخ اسلام به قرآن و دین کردند بسیار بیشتر از دشمنان بوده است و در برهه زمانی اخیر نیز تنها اقامه نماز و عبادت کافی نیست بلکه باید براساس تعالیم قرآن و اسلام از حق ومظلوم دفاع کرد.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه ائمه معصومین (ع) و اهل بیت (ع) مواضع صریح علیه دشمن داشتند و هیچگاه دوپهلو موضع گیری نمی کردند ، افزود : یکی از مراکز مهم فرهنگی کشور بقاع متبرکه است و باید براساس فرامین و بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری ، مدیریت در آنها بر مبنای شعارهای انقلاب و مبانی استقلال کشور باشد.
 
وی با اشاره به پیشرفت های اقتصادی کشور ، گفت : در مقاطعی مطرح می شد اگر در تحول و پیشرفت و توسعه اقتصادی چند نفر از بین بروند و نابود شوند اشکالی ندارد در حالی که این مخالف ارزش ها و مبانی اسلامی است .
 
حجت الاسلام محمدی اضافه کرد : یکی از مجموعه های اقتصادی کشور سازمان اوقاف است که ضرورت دارد نقش خود را در اقتصاد مقاومتی تبیین کنیم و برای تحقق آن تلاش کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه برخی در داخل به دنبال منحرف کردن این انقلاب از ریل اصلی خود هستند ، افزود : امام خمینی (ره) فرمودند ؛ با مذاکرات سیاسی با دشمنان به جایی نمی توان رسید زیرا آنها به دنبال تحمیل زور و قدرت خود هستند.
 
وی با اشاره به وضعیت نیات موقوفات کشور گفت : در مجموع 812 نوع نیت پیرامون موقوفات کشور شناسایی شده است که برای اجرای امینانه نیات واقفان باید تک تک آنها را عملیاتی کرد.
 
حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه  برخی از نیات را به جهت فراوانی می توان بصورت یکپارچه و ملی اجرایی کرد ، گفت : باید بتوانیم اطلاعات برخی نیات اعم از حوزه های علمیه ، درمانی و ... را در سامانه جامع مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه دسته بندی و یکپارچه کنیم.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطرنشان کرد : پشتوانه مالی حوزه های علمیه ، موقوفات هستند که باید با مدیریت صحیح ، نیازهای مالی حوزه های علمیه را برطرف کرد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.