سوگواره بصیرت عاشورایی در 237 امامزاده اصفهان در حال برگزاری است

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت : ویژه برنامه های عزاداری سید الشهدا (ع) در 237 امامزاده شاخص استان اصفهان در ایام ماه محرم در حال برگزاری است.
يکشنبه، 26 مهر 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سوگواره بصیرت عاشورایی در 237 امامزاده اصفهان در حال برگزاری است

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت : ویژه برنامه های عزاداری سید الشهدا (ع) در 237 امامزاده شاخص استان اصفهان در ایام ماه محرم در حال برگزاری است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام حسن امیری، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای پاسداری از پیام کربلا و همچنین تبدیل بقاع متبرکه به پایگاه های فرهنگی برنامه های ویژه ای را در این ایام در جوار 237 امامزاده واجب التعظیم برگزار می کند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: هدف از برگزاری این برنامه ها جلوگیری از برنامه‌ریزی دشمن برای کم ارزش جلوه دادن مفاهیم والای عاشورا و تکیه بر شور عاشورایی به جایی شعور عاشورایی است و همچنین امروز بیش از هر زمان دیگری شاهد افزایش حرکت‌های ضد شیعی و تحرکات دشمن در افزایش اختلافات شیعه و سنی هستیم لذا عزادارن حسینی و به ویژه مسئولان هیئات مذهبی باید بیش از گذشته در برگزاری مراسم عزاداری‌های خود توجه کنند و از هرگونه اقدامی که باعث افتادن بهانه بدست دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی است به شدت پرهیز نمایند.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه افزود: اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی برپایه افزایش بصیرت عاشورایی در دستور کار سازمان اوقاف و امور خیریه قرار دارد که اجرای برنامه های بصیرت عاشورایی توسط ستاد بصیرت عاشورایی با مدیریت مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان و همچنین تشکیل اتاق فکری در این زمینه در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برگزار می شود.
 
امیری در ادامه بیان کرد: در این راستا سعی شده است تا از تمام ظرفیت های بقاع متبرکه و همچنین خیرین و مردم ولایت مدار استفاده شود تا بتوانیم به هبترین نحو ممکن این برنامه ها را اجرایی نماییم.
 
وی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اهداف اجرای این طرح اجرای امینانه واقفین نیک اندیش است که این سازمان امسال سعی کرده است در اقدامی یکپارچه و هماهنگ عواید حاصل از موقوفاتی که واقفین نیک اندیش آن ها جهت برگزاری مراسمات عزاداری امام حسین(ع) را در وقف نامه خود ذکر کرده اند به خوبی اجرا نماید تا این همایش بزرگ عاشورایی شور دوچندان در پی داشته باشد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه گفت: در اجرای طرح بصیرت عاشورایی 14 نفر از مبلغین اعزامی از قم، 203 نفر مبلغ بومی استان اصفهان استفاده خواهد شد همچنین 60 نفر روحانی در امامزادگان مستقر خواهند بود در جوار 127 امامزاده واجب التعظیم نیز ایستگاه پاسخگویی به مسائل شرعی و همچنین مشاوره خانواده برپا می شود، همچنین نمایشگاه های فرهنگی در آستان مقدس 86 امامزاده برپا می گردد و در راستای ترویج فرهنگ وقف نیز 77 ایستگاه همه واقف باشیم در بقاع متبرکه جهت مشاوره برپا می شود.
 
وی با اشاره به اینکه در 184 امامزاده شریف نیز نماز ظهر و عصر اقامه می شود، تصریح کرد: هیئت های مذهبی در سراسر استان به سوی 209 امامزاده عظیم الشان حرکت می کنند، همچنین در طول ماه محرم 42 محفل انس با قرآن کریم برگزار می شود و در جوار 183 امامزاده نیز مراسم ویژه شهادت سید الساجدین برگزار خواهد شد.
 
امیری اضافه کرد : سفره اطعام عزاداران امام حسین(ع) نیز در 145 امامزاده واجب التعظیم پذیرای عزاداران خواهد بود و همچنین برنامه عزاداری سید و سالار شهدا(ع) نیز از آستان مقدس 4 امامزاده شاخص استان توسط صدا و سیما پخش مستقیم می شود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.