نماینده قرآنی تاتارستان : تصورم از ایران کشوری امنیتی و بسته بود / استقبال گرم ایرانی ها برایم بی سابقه است

متسابق اهل تاتارستان گفت : سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن در مقایسه با سایر مسابقات از سطح بسیار بالای علمی و نظم و انضباط برخوردار است
دوشنبه، 3 ارديبهشت 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: اخبار و تحلیل راسخون
موارد بیشتر برای شما
نماینده قرآنی تاتارستان : تصورم از ایران کشوری امنیتی و بسته بود / استقبال گرم ایرانی ها برایم بی سابقه است
متسابق اهل تاتارستان گفت : سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن در مقایسه با سایر مسابقات از سطح بسیار بالای علمی و نظم و انضباط برخوردار است

به گزارش راسخون، خدییف آزات جوان ۳۱ ساله متسابق در رشته حفظ قرآن کل قرآن کریم اظهار داشت: من برای نخستین بار از شهر غازان پایتخت جمهوری تاتارستان روسیه در این دوره از مسابقات شرکت می کنم ولی سومین بار است که در سطح جهان حضور یافته ام و پیش از آن در کویت و روسیه حضور داشتم.

این جوان متسابق تاتارستانی که مدرس قرآن در مدارس تاتارستان است اضافه کرد: سطح بالای سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در جمهوری اسلامی ایران برای من بسیار شگفت انگیز و جالب توجه است و این را بدون تعارف می گویم
خدییف آزات در ادامه سخنان خود یادآور شد: من پیش از این در مسابقات بین المللی کویت و روسیه شرکت کرده بودم اما در هیچ کدام از آن ها این همه نظم، انضباط و هماهنگی را مشاهده نکرده بودم.

وی بااشاره به استقبال گرم مسئولان و میهمان نوازی مردم ایران از شرکت کنندگان در سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم تصریح کرد: من از مردم و مسئولان برگزاری مسابقات قرآنی که مرا برای حضور در اینجا دعوت کردند و به خصوص سازمان اوقاف و امور خیریه تقدیر و تشکر می کنم.

متسابق اهل تاتارستان متذکر شد: به نظر من این مسابقه در سطح بسیار بالایی از لحاظ علمی قراردارد و در مقایسه با سایر مسابقات قرآنی به عنوان یک متسابق بین المللی باید بگویم بهترین مسابقه ای است که تا کنون در آن شرکت کرده ام.

جوان تاتارستانی با اشاره به دیدگاه خود در مورد جمهوری اسلامی ایران پیش از شرکت در مسابقات بین المللی قرآن کریم تاکید کرد: نظر من این بود که در مسابقه ای قرآنی شرکت می کنم که متسابقین آن به عنوان نمایندگان کشورشان مشارکت دارند و در سطح بالایی هستند باید تلاش بیشتری کنم رقابت فشرده متسابقین را در این جا مشاهده کردم.

قاری تاتارستانی در خصوص دیدگاه خود قبل و بعد از ورود به مسابقات بین المللی قرآن کریم در باره جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: من شنیده بودم که در این دوره از مسابقات از همه جای دنیا، قدرتمندترین قاریان بین المللی شرکت می کند اما و بعد از سفر به ایران واقعاً این موضوع را با چشمان خود مشاهده کردم.

خدییف آزات در ادامه سخنان خود با قدردانی از ملت و دولت ایران ادامه داد: من قبل از اینکه به ایران سفر کنم فکر می کردم کشور شما یک کشور بسته و امنیتی باشد، اما آنچه که مشاهده کردم برخلاف تصورات من بود و با مردم و مسئولانی روبرو شدم که استقبال گرمی از ما کردند.

این قاری قرآن که خود به تدریس کلام الله مجید هم در کشورش مشغول است در خصوص میهمان نوازی مردم ایران گفت: از اولین لحظات که ما به فرودگاه وارد شدیدم با برخورد گرم میزبانان مواجه شدیم مردم و مسئولان با اهدای گل و پذیرایی از ما استقبال کردند و من در هیچ جای دنیا با چنین استقبالی مواجه نشده بودم.

وی در پایان تاکید کرد: هنگام بازگشت به کشورم همه مشاهدات خود را از ایران برای دوستان تعریف و آنان را ترغیب به سفر به ایران خواهم کرد چراکه ایران یک کشور اسلامی حقیقی است.
/2759/


اخبار مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.