طعنه ای به قوم لوط

متهوع ترین قسمی که می توان برای لواط تصور کرد؛ کودک آزاری است. اینکه یک مربی ورزشی شاگردانش را طعمه غرائز جنسی خود قرار دهد؛ یعنی بعد حیوانی انسان چنان ‏قیام کند که فردی حاضر شود برای تمتع جنسی خود حتی کودکان را قربانی هوس های شیطانی خود کند و آنها را مورد آزار جنسی قرار دهد...
شنبه، 30 تير 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
طعنه ای به قوم لوط
متهوع ترین قسمی که می توان برای لواط تصور کرد؛ کودک آزاری است. اینکه یک مربی ورزشی شاگردانش را طعمه غرائز جنسی خود قرار دهد؛ یعنی بعد حیوانی انسان چنان ‏قیام کند که فردی حاضر شود برای تمتع جنسی خود حتی کودکان را قربانی هوس های شیطانی خود کند و آنها را مورد آزار جنسی قرار دهد...


راسخون : در میان موجودات، انسان تنها موجودیست که سیر صعودی و نزولی او حد یقفی ندارد. از یک سو می تواند با طی درجات به اعلی علین صعود کند، تا قرآن اینگونه قرب اشرف مخلوقات را گزارش دهد: «وَ هُوَ بِالْأُفُقِ الْأَعْلى‏ ثمُ‏ دَنَا فَتَدَلى‏ فَکاَنَ فَکاَنَ قَابَ قَوْسَینْ‏ أَوْ أَدْنى [نجم/8] در حالى که در افق اعلى قرار داشت‏ سپس نزدیک تر و نزدیک تر شد تا آنکه فاصله او (با پیامبر) به اندازه فاصله دو کمان یا کمتر بود.»
و از سوی دیگر با ضایع کردن قلب و چشم و گوش خود و محروم ساختن خود از حقایق، درکات را پشت سر گذاشته و از چهارپایان هم پست تر شود و اینچنین مورد مخاطب خداوند متعال قرار گیرد: «أُولئِکَ کَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولئِکَ هُمُ الْغافِلُون [اعراف/179] آنها همچون چهارپایانند؛ بلکه گمراه تر! اینان همان غافلانند (چرا که با داشتن همه‏گونه امکانات هدایت، باز هم گمراهند).»

از گناهانی که بواسطه آن انسان از انسانیت تنزل کرده و به حیوانیت هم طعنه زده عمل شنیع لواط است که از یادگاران به جا مانده ی قوم لوط (علیه السلام) است که قرآن در مورد آن می فرماید: «و لُوطًا إِذْ قَالَ لِقَوْمِهِ أَتَأْتُونَ الْفَاحِشَةَ مَا سَبَقَکُمْ بِهَا مِنْ أَحَدٍ مِنَ الْعَالَمِینَ [اعراف/80] و لوط را [به یاد آورید] هنگامی که به قومش گفت: آیا آن کار بسیار زشت و قبیح را که هیچ کس از جهانیان در آن بر شما پیشی نگرفته است، مرتکب می شوید؟!»
چون آنها گناهی مرتکب شده بودند که سابقه نداشته بود، لذا خداوند هم عذابی بر آنان فرستاد که سابقه نداشت. «فَلَمَّا جَاءَ أَمْرُنَا جَعَلْنَا عَالِیَهَا سَافِلَهَا وَ أَمْطَرْنَا عَلَیْهَا حِجَارَةً مِنْ سِجِّیلٍ مَنْضُودٍ [هود/82] هنگامی که فرمان ما فرا رسید آن (شهر و دیار) را زیر و رو کردیم و بارانی از سنگ، گل های متحجر متراکم بر روی هم بر آنها نازل نمودیم.»


نباید گمان کرد که این عذاب مختص قوم لوط بود و وارثان به ناحق آن قوم متجاوز که مرتکب چنین گناهی می شوند، از چنین عذابی در امان هستند، چون قرآن بعد از عذاب قوم لوط می فرماید: «وَ مَا هِیَ مِنَ الظَّالِمِینَ بِبَعِیدٍ [هود/83] و آن از ستمگران دور نیست.» لذا غیر از قوم لوط، افراد دیگری هم بودند که بخاطر چنین عملی به قهر الهی گرفتار شدند.
وجود نازنین پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) می فرمایند: «خداوند هفت طایفه را لعن فرموده و از رحمت واسعه خود دور نگه داشته و یکی از آنها را سه مرتبه لعن فرموده... ملعون است، ملعون است، ملعون است، هر که عمل قوم لوط را انجام دهد.» [1] این لعن و نفرین و دوری از رحمت خداوند در دنیا دامنگیر کسی می شود که چنین عملی را مرتکب شود، اما در قیامت عذابی بدتر و خواری بیشتر را باید تحمل کند، لذا در روایات آمده است که «مردی که با پسری آمیزش جنسی کند در روز قیامت او در حالی که به جنابت آلوده شده است وارد محشر می گردد و او بوسیله ی هیچ آبی پاک و مطهر نمی‌شود و خداوند عزّ و جلّ بر او خشم می کند و او را مورد لعن و نفرین قرار می دهد و او را در جهنّم قرار می دهد که جهنّم بد جایگاهی است.» [2]

اما متهوع ترین قسمی که می توان برای لواط تصور کرد؛ کودک آزاری است. اینکه یک مربی ورزشی شاگردانش را طعمه غرائز جنسی خود قرار دهد؛ یعنی بعد حیوانی انسان چنان ‏قیام کند که فردی حاضر شود برای تمتع جنسی خود حتی کودکان را قربانی هوس های شیطانی خود کند و آنها را مورد آزار جنسی قرار دهد.

یک جنبه این قضیه آن است که به دلایلی احکام در این باب اجرا نمی شود و لذا چنین افرادی به خود اجازه می دهند که از بیراهه کام جویی کنند. یعنی مطمئنا اگر کسی بداند که سزای ساعاتی شهوترانی اشد مجازات است، هیچگاه فکر این گناه هم به ذهنش خطور نمی کند.
اما اگر خداوند این عمل ناپسند را حرام کرده و برخورد شدید با مرتکبین آن را تجویز کرده است، بخاطر قباحت این عمل زشت و انحرافاتی ست که دامن گیر فرد و جامعه می شود؛ چون با رواج چنین منکری راه ازدواج بسته شده و جامعه به قهقراء رفته و به مثابه قوم لوط شده که مورد مذمت قرآن کریم قرار گرفته است.
لذا پروردگار عالم از همجنس باز به عنوان متجاوز یاد کرده و فرمود: «أَنْتُمْ قَوْمٌ مُسْرِفُونَ [اعراف/81] شما جمعیت تجاوزکاری هستید.» و دین هم سخت ترین حد مجازات را برای این گروه قرار داده است که همگی حاکی از قباحت شدید این عمل مشئوم است.
امام صادق (علیه السلام) در علت تحریم لواط فرمود: «این کار موجب بی نیازی مردی از زنان می شود و این امر باعث متروک شدن ازدواج و منقطع شدن نسل بشر می‌شود و ارتکاب این عمل موجب تباهی و فساد بسیاری است.» [3]

خلاصه آنکه با مراجعه به وجدان خود در می یابیم که این همه نهی و تقیبح بخاطر زشتی عمل است و فقط این انسان است که می تواند تا اسفل السافلین سقوط کند و مرتکب چنین عمل مذمومی شود و حیثیت خود را برای ارضای غریزه جنسی اش به طوفان بسپارد.

 
به قلم : محمد صالحی

پی نوشت :
[1]. الدرّ المنثور فی تفسیر المأثور، سیوطى، جلال الدین. ج 3. ،ص 101.
[2]. الکافی، کلینی، ج 5. ص 544.
[3]. المناقب، ابن شهر آشوب، ج 4. ص 285.‏

 

مطلب مرتبط :
تجاوز به دانش آموزان
تجاوز مربّی ورزشی
تجاوز به دانش آموز ابتدائی/فریادی که بی‌جواب نماند+تصاویر



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما