علی لاریجانی: آیت الله مدرس به اتحاد میان ملت ایران و جهان اسلام باور عمیق داشت

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شهید مدرس به اتحاد و همگرایی میان ملت ایران و در جهان اسلام باور عمیق داشت.
يکشنبه، 11 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
علی لاریجانی: آیت الله مدرس به اتحاد میان ملت ایران و جهان اسلام باور عمیق داشت
رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شهید مدرس به اتحاد و همگرایی میان ملت ایران و در جهان اسلام باور عمیق داشت.

به گزارش راسخون به نقل از ایرنا، «علی لاریجانی» در ابتدای جلسه علنی امروز - یکشنبه - مجلس شورای گفت: در 100 سال اخیر قیام های بزرگی به رهبری روحانیت انجام شد به عنوان مثال نهضت تنباکو به رهبری میرزای شیرازی یا قیام مشروطیت به رهبری علمای نجف و تهران و شیخ فضل الله نوری یا حرکت های انقلابی مرحوم مدرس در چند دوره مجلس که از حساس ترین دوران تاریخ است.

وی به قیام های خیابانی و میرزا کوچک خان جنگلی اشاره کرد و اظهارداشت: در هر یک از قیام ها نکته هایی نهفته است که دانستن آنها ضرورت دارد و به همین جهت حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب به جوانان به خصوص دانشجویان توصیه فرمودند « با تاریخ آشنا شوید» تاریخ درس است و از تاریخ بسیاری از درس ها را می توان آموخت.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهید مدرس مانند ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد، به طوری که ملک الشعرای بهار درباره او می گوید یکی از شخصیت های ایران که از فتنه مغول به بعد نظیرش به آن کیفیت و از حیث صراحت لهجه و شجاعت در علم سیاست خطابه و امور اجتماعی دیده نشده سید حسن مدرس است.

لاریجانی تاکید کرد: ما رجال اصلاح طلب و فداکاری مانند امیر کبیر، سید جمال الدین اسدآبادی ، ملک متکلمین داشته و داریم ، اما مدرس از حیث تمامی امور چیز دیگری بود.

رییس مجلس تصریح کرد: در چند دوره ای که این مرد بزرگ در مجلس حضور داشت گاه به عنوان ناظر مجتهد مصوبات و گاه به عنوان نماینده مردم برای استقرار اسقلال در ایران جایگاهی جز مجلس قائل نبود.

لاریجانی ادامه داد: مدرس در مجلس ششم بیان کرد که «مجلس مرکز ثقل و نقطه قضا و قدر مملکت ایران است، اگر یک روز هم به عمر مجلس شورای ملی بماند و کسی بر خلاف مشروطیت اقدام کند از وکلات عزل است».

وی با بیان این که مدرس به اتحاد و همگرایی میان ملت ایران و در جهان اسلام باور عمیق داشت، افزود: توجه اصلی وی به مسائل اصولی کشور و نه امور جزیی و فرعی بود.

سیدحسن مدرس زاده ۱۲۴۹، سیاست‌مدار و روحانی شیعه ایرانی بود که در شب دهم آذر ۱۳۱۶ توسط عوامل رضاخان به شهادت رسید و طبق مصوبه شورای فرهنگ عمومی دهم آذرماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران، به نام روز مجلس نامگذاری شده است.

 

**ایرادات شورای نگهبان به CFT امروز در مجلس بررسی می شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس ایرادات شورای نگهبان به لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم CFT را بررسی می کنند.

جلسه علنی صبح امروز مجلس به ریاست لاریجانی رییس مجلس و با حضور 200 نماینده آغاز شد.

امیرحسین قاضی زاده عضو هیات رییسه مجلس گفت: نمایندگان در این جلسه گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مورد طرح یک فوریتی اصلاح قانون بودجه سال 1397 کل کشور، گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مورد عملکرد منابع و مصارف، دریافت ها و پرداخت ها در قانون بودجه سال 1396 کل کشور و گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به لایحه تامین مالی تروریسم را بررسی می کنند.

وی افزود: بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه نحوه استفاده نگهداری نظارت بر پایانه فروشگاهی صندوق مکانیزه فروش، بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر تشکیل کمیسیون ویژه زنان، جوانان و خانواده و گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص و بررسی عملکرد بنگاه های اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری در دستور کار امروز مجلس قرار دارد.




 

مطالب مرتبط
لایحه CFT در دستور کار امروز مجلس
جنبش اعتراضی «جلیقه زردها» به بروکسل رسید/ پایتخت اروپا متشنج شد+عکس و فیلم
واکنش وزیر دفاع به ‌یاوه‌گویی جدید آمریکا به ایران درباره یمن



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.