دستگاه کوچکی که با اندازه‌گیری میزان عرق افراد بیماری‌های مهمی را تشخیص می‌دهد

دستگاهی جدید _ جزو تکنولوژی‌های پوشیدنی، بی‌سیم و بدون باتری – قدرت توانایی و تشخیص مشکلات سلامت افراد را با عرق روی پوست مورد بررسی قرار می‌دهد.
سه‌شنبه، 2 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
دستگاه کوچکی که با اندازه‌گیری میزان عرق افراد بیماری‌های مهمی را تشخیص می‌دهد
دستگاهی جدید_  جزو تکنولوژی‌های پوشیدنی، بی‌سیم و بدون باتری – قدرت توانایی و تشخیص مشکلات سلامت افراد را با عرق روی پوست مورد بررسی قرار می‌دهد.
 
به گزارش راسخون به نقل از نیویورک‌تایمز، تکنولوژی‌های هوشمندِ سلامتی مانند دست‌بند فیت‌بیت (Fitbit) و ساعت هوشمند اپل (Apple Watch) در حال حاضر قابلیت آنالیز تعدا گام‌های افراد، ضربان قلب و ریتم خواب را دارند. این تکنولوژی‌ها بزرگ، سفت و زمخت هستند و اغلب به معیارهای مکانیکی بدن می‌پردازند و مسائل زیستی بدن مورد ارزیابی قرار نمی‌دهند.
 
پیشرفت‌های اخیر در این نوع از تکنولوژی‌ها، که روز جمعه در ژورنال پیشرفت‌های علمی به چاپ رسید، به صورت حضوری و با پوشیدن این تکنولوژی، اطلاعاتی در مورد PH (درصد اسیدی یا بازی بودن بدن) بدن، میزان عرق و سطح کلرید، گلوکز و اسید لاکتیک بدن فرد ارائه داد. افزایش این فاکتورها می‌تواند نشان از فیبروز سیستیک، دیابت و یا کمبود اکسیژن باشد.
 
تکنولوژی‌های از این دست از سال‌ها پیش پیش‌بینی شده بود، اما به واقع این عرصه به سرعت در حال پیشرفت است. برخی از این تکنولوژی‌ها مانند این تکنولوژی نرم هستند. برخی دیگر از سنسورهای الکتریکی برای آنالیز ترکیب‌های شیمیایی بدن استفاده می‌کنند. انواعی از این تکنولوژی‌ها هستند  که متکی بر رنگ‌سنجی هستند  و بر حسب شدت رنگ در بازخوانش، با غلظت مواد شیمیایی پایش‌شده تطابق می‌دهد. این تکنولوژی جدید همه مزایا به علاوه بدون باتری و بی‌سیم بودن نیز دارا است.
 
این دستگاه جدید حفره‌های کوچکی در خود دارد که عرق به راحتی می‌تواند در آن جریان داشته باشد. از آن حفره، شبکه‌ پیچیده‌ای از دریچه و میکروکانال‌ها که هر کدام تقریبا عرض یک موی انسان است، عرق را به مخازن کوچک می‌رساند. هر مخزن دارای یک سنسور است که در مقابل مواد شیمیایی موجود در عرق مانند گلوکز و اسید لاکتیک را واکنش نشان می‌دهد.
 




 

مطالب مرتبط
ساخت ساعت هوشمند برای تشخیص زودهنگام «سکته مغزی»
ماه گرفتگی کامل ۲۰۱۹ در آسمان پدیدار شد + فیلم
اول بهمن «ماه» می‌گیرد + شهرهایی که خسوف را می‌بینند



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.