برگزاری نشستی ضدایرانی از سوی عربستان، امارت، بحرین و مصر

وزرای خارجه عربستان، امارت، بحرین و مصر نشستی ضد ایرانی برگزار می‌کنند.
چهارشنبه، 15 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برگزاری نشستی ضدایرانی از سوی عربستان، امارت، بحرین و مصر
وزرای خارجه عربستان، امارت، بحرین و مصر نشستی ضد ایرانی برگزار می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه سعودی عکاظ، کمیته چهار جانبه عربی که مسئول پیگیری بحران کشورهای عربی با ایران و راه‌های مقابله با جمهوری اسلامی ایران است فردا نشستی به ریاست امارات در اتحادیه عرب برگزار می‌کند.

این کمیته چهارجانبه ضد ایرانی که متشکل از وزار ی خارجه عربستان، امارات، بحرین و مصر است امروز (چهارشنبه) نیز درحاشیه صدو پنجاه و یکمین نشست اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه که به ریاست سومالی برگزار می‌شود، نشستی در رابطه با آن‌چه راه‌های مقابله با نفوذ ایران خوانده شده برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، کمیته چهارجانبه وزرای خارجه عرب در رابطه با ایران پیش از این نیز در حاشیه صدوپنجاهمین اجلاس اتحادیه عرب نشستی به ریاست امارات در مقر این اتحادیه در قاهره برگزار کرد. این کمیته مدعی تداوم حمایت‌های ایران از فعالیت‌های تروریستی و تخریبی در کشورهای عربی شد.

این کمیته در ادامه مدعی شد که ایران از خاک یمن به سوی عربستان موشک بالستیک شلیک می‌کند.

وزای خارجه چهار کشور عربی (عربستان، امارت، بحرین، مصر) همچنین مدعی شدند که ایران و ترکیه در بحران سوریه دخالت دارند و این امر تبعاتی بر آینده سوریه، حاکمیت، امنیت، ثبات و وحدت ملی آن به دنبال خواهد داشت.

براساس این گزارش، موضوع دخالت ایران در کشورهای عربی در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه دخالتی در امور داخلی دیگر کشورها ندارد و خواهان صلح، ثبات و امنیت در منطقه است. حضور ایران در برخی کشورهای عربی مستشاری بوده و به درخواست قانونی دولت آنها است.



 

مطالب مرتبط
گاردین از اختلاف جدی سلمان و بن‌سلمان و حتی احتمال کودتا پرده برداشت
طرح «ممنوعیت اقدام نظامی علیه ایران» در کنگره آمریکا بررسی می‌شود
کیم جونگ اون به روسیه می‌رود



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.