نیویورک‌تایمز: حملات تروریستی توسط سفیدپوست‌های افراطی در حال افزایش است

در مانفیست فرد مهاجمی که 50 نفر را ماه پیش به طور وحشیانه در دو مسجد نیوزیلند کشت، آمده است او از حملات تروریستی که توسط افراطگراهای سفیدپوست در نروژ، ایالات ممتحده آمریکا، ایتالیا، سوئد و برتانیا رخ داده است، الهام گرفته است.
پنجشنبه، 15 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
نیویورک‌تایمز: حملات تروریستی توسط سفیدپوست‌های افراطی در حال افزایش است
به گزارش راسخون به نقل از نیویورک‌تایمز؛ این فرد با ارتباط دادن خود به آن حملات موجب شد تا رسانه‌ها او را در جرگه سفیدپوستان افراطی قرار دهند که حملات وحشیانه‌شان در غرب روز به روز در حال افزایش است.

نیویورک‌تایمز می‌نویسد با توجه به بررسی‌های که انجام داده است دریافته از سال 2011 حداقل یک‌سوم حملاتی که توسط سفیدپوستان افراطی صورت گرفته از حملات تروریستی این‌چنینی که قبلا انجام شده الهام گرفته‌اند، به این ترتیب که یا برای آنها احترام قائلند یا بر اساس تاکتیک‌های آنها در عملیاتشان عمل می‌کنند.

یکی از این افراد که مهاجم نیوزلندیی و حداقل چهار مهاجم سفیدپوست افراطی به شدت به آن علاقه‌مند بودند آندرس برینگ بریویک است؛ ضد مسلمان و راست افراطی که 77 نفر را از طریق بمب‌گذاری و تیراندازی جمعی در نروژ در سال 2011 به قتل رساند.

این فرد مانفیستی طولانی منتشر کرد که در آن ناراضیتی خود از مهاجرت افراد و هم‌چنین اسلام ارائه داده است. این حمله تروریستی وی بعدا به یکی از مدل‌ها برای حملات تروریستی بعدی سفیدپوستانن افراطی بدل شد.
 
مدت کوتاهی پس از این کشتار، یک برترگرای سفیپوست به نام فرازیر میلر در یک انجمن اینترنتی نوشت بریوک «مردان آریایی را به عمل دعوت کرده بود.»  او بعد سه نفر را در کانزاس به قتل رساند.

بریوک تنها فردی نبود که الهام‌بخش اقدام وحشیانه مهاجم نیوزیلندی بود، بلکه فردی کانادایی که در سال 2017 به یک مسجد در کبک کانادا حمله کرده بود نیز جزو افرادی بود که به او و طرز فکر او علاقه‌مند بود. این فرد کانادایی نیز در مورد دیلان روف بسیار خوانده بود؛ آمریکایی که در سال 2015 با حمله به کلیسای سیاهپوستان، نه نفر آنها را کشته بود.

حداقل چهار نفر از این قاتلان سفیدپوست افراطی قبل از اقدام به حمله تروریستی خود، الیوت راجرز، نژادپرست و زن‌ستیز آمریکایی را به خاطر حمله به زنان در سال 2014 ستوده بودند.

نیویورک تایمز در بررسی‌های خود دریافت تمام این حملات توسط سفیدپوستان برترگرا و هم‌چنینن بیگانه هراس در غرب رخ داده است که در بیشتر این حملات تروریستی، مسلمانان، مهاجران و دیگر اقلیت‌ها را مورد هدف حمله قرار داده‌اند.

 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما