قیمت نفت همچنان در مسیر افزایشی

قیمت نفت روز دوشنبه به بالاترین سطح خود در چند ماه گذشته رسید که ناشی که از کاهش عرضه نفت اوپک، تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا است.
دوشنبه، 19 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
قیمت نفت همچنان در مسیر افزایشی
به گزارش راسخون به نقل از رویترز؛ بدین ترتیب روز دوشنبه نفت برنت به میزان 70.72 سنت در هر بشکه به فروش رسید که نشان از افزایش 38 سنتی و 0.5 درصدی دارد.

قیمت نفت خام آمریکا نیز به طور متوسط 37 سنت یا 0.6 درصد افزایش داشته است و به میزان 63.45 سنت در هر بشکه به فروش رفت.

بر اساس آمارها، قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا نسبت به نوامبر سال گذشته که 70.76 دلار و 63.48 دلار بودند روند افزایشی را نشان می‌دهد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدان غیروابسته این سازمان مانند روسیه متعهد شده است که عرضه نفت خود را به میزان 1.2 میلیون در روز کاهش دهند.
 
مشاوران انرژی گروه FGE (گروه انرژی جهانی که نقش مشاوران نقتی و گازی را در جهان ایفا می‌کنند) بر این باورند کاهش عرضه موجب «محو موجودی اضافه و سالم شدن بازار می‌شود». آنها مدعی آن شدند بازار نفتی برای ایجاد تعادل در بازار، نفت برنت را به میزان 75 دلار و حتی بیشتر به فروش خواهند رساند.
 
رویترز نوشت با افزایش تحریم‌ها علیه ایران و ونزوئلا قیمت نفت افزایش یافته است.

این مشاوران انرژی گفتند: «تحریم علیه ونزوئلا موجب کاهش 500 هزار بشکه‌ای صادرات نفت ونزوئلا می‌شود. و علاوه بر آن توقف معافیت‌های نفتی برای ایران موجب می‌شود قیمت نفت به شدت افزایش یابد.»
 
لازم به ذکر است رویترز نوشته است عواملی نیز وجود دارند که می‌توانند موجب کاهش قیمت نفت شوند. در این نوشته آمده است روسیه تمایل زیادی به این توافق با اوپک برای کاهش عرضه نفت ندارد و ممکن است تولید نفت این کشور دوباره افزایش یابد. همچنین علت دیگر پیش‌بینی کاهش قیمت نفت، افزایش صادرات نفت آمریکا است.

مطالب مرتبط
بخش زیادی از مطالبات ایران از عراق به حساب بانک مرکزی واریز شد
جریمه 30 هزارتومانی در صورت عدم پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها
آغاز پرداخت کمک بلاعوض به سیل‎زدگان/ پرداخت تسهیلات از سه‎شنبه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما