هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال/

تساوی دشوار پرسپولیس مقابل ذوب آهن/ استقلال برد و به رده دوم رسید

شاگردان برانکو در آغاز هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال مقابل میزبان خود ذوب آهن اصفهان با تساوی بدون گل یک امتیاز دشوار گرفتند اما استقلال با برد خفیف خانگی مقابل ماشین سازی تبریز موقتا به رده دوم جدول رسید.
چهارشنبه، 28 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
تساوی دشوار پرسپولیس مقابل ذوب آهن/ استقلال برد و به رده دوم رسید

شاگردان برانکو در آغاز هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال مقابل میزبان خود ذوب آهن اصفهان با تساوی بدون گل یک امتیاز دشوار گرفتند اما استقلال با برد خفیف خانگی مقابل ماشین سازی تبریز موقتا به رده دوم جدول رسید.
 

به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، هفته ی بیست و ششم لیگ برتر فوتبال امروز با دیدار ذوب آهن و پرسپولیس در ورزشگاه فولادشهر اصفهان با قضاوت اشکان خورشیدی ساعت 18 آغاز شد که در پایان دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند.

 
ترکیب ذوب آهن:
رشید مظاهری، هادی محمدی، وحید محمدزاده، حمید ملکی، میلاد فخرالدینی، حمید بوحمدان، قاسم حدادی فر، سید محمدرضا حسینی(مهران درخشان مهر)، محمدزبیر نیک نفس(حبیب زاده)، ارسلان مطهری، اوساگونا
 
ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل زاده، مهدی شیری، محمد نادری، کمال کامیابی نیا، بشار رسن(سعید کریمی)، احمد نورالهی، سیامک نعمتی، مهدی ترابی و علی علیپور
 
اخطار: محمد نادری، شجاع خلیل زاده و سیامک نعمتی از پرسپولیس و حمید بوحمدان از ذوب آهن
 
شرح نیمه اول:
شاگردان علیرضا منصوریان شروع طوفانی روی دروازه ی پرسپولیس داشتند. حملات زهردار سبزپوشان اصفهانی از سمت چپ زمین حریف و سانتر سیدمحمد حسینی با ضربه سر اوساگونا همراه شد اما خطری ایجاد نشد.
 
دقیقه 5 بازی خطای بازیکنان پرسپولیس روی بازیکن ذوب آهن اعلام شد. ارسال این ضربه ی آزاد توسط سید محمد حسینی با ضربه ی سر دیدنی اوساگونا همراه شد که توپ این بازیکن با واکنش عالی بیرانوند به کرنر رفت.
 
در ادامه بازهم این ذوبی ها بودند که به حملات خود برای رسیدن به گل ادامه دادند. همکاری خوب فخرالدینی با سیدمحمدرضا حسینی از سمت چپ دروازه پرسپولیس، بازهم موقعیت مناسبی را نصیب مهاجمانشان کرد که ضربه ی مطهری را بیرانوند به خوبی مهار کرد.
 
بالاخره پرسپولیسی ها توانستند از دقیقه 20 کار را به تعادل بکشند. هافبک های قرمزپوش با دوندگی و پاس های کوتاه و پرس در زمان حملات ذوب آهن، موفق شدند میانه ی میدان را در اختیار بگیرند و مالکیت توپ ذوبی ها را کم کنند. شاگردان برانکو دقیقه 35 اولین فرصت گلزنی را توسط علی علیپور به دست آوردند که پاس به عقب این بازیکن با شوت خوب محمد نادری همراه شد و توپ این بازیکن با اختلاف کم از کنار دروازه رشید مظاهری به بیرون رفت.
 
تیم میزبان که روی توپ های بلند و قدرت سرزنی دو مهاجم بلندقامت خود یعنی اوساگونا و ارسلان مطهری حساب باز کرده بود، نفوذ مدافعان کناری و در نهایت سانتر از جناحین را بیشتر در دستور کار قرار داده بود. روی توپ های هوایی اوساگونا مهاجم ذوب آهن برتری محسوسی نسبت به مدافعان پرسپولیس داشت اما این برتری گلی برای شاگردان منصوریان در پی نداشت و بازی بدون گل در نیمه اول به پایان رسید.
 
شرح نیمه دوم:
پرسپولیس برخلاف نیمه ی اول، شروع نیمه دوم را هجومی کار کرد. این تیم با یک جابجایی در زمین، سیستم خود را تغییر داد تا هم حملات ذوبی ها را از کناره ها خنثی کند و هم بتواند در حملات به گل برسد. رفتن مهدی ترابی از سمت چپ هجومی به سمت راست و احمدنورالهی از راست به چپ باعث شد تا روند حرکتی پرسپولیس در خط حمله بهبود پیدا کند و این تیم بتواند موقعیت های بهتری روی دروازه میزبان خلق کند.
 
اولین موقعیت نیمه ی دوم را اما ذوبی ها خلق کردند. شوت پشت محوطه ی هافبک ذوب آهن با برخورد به زمین با واکنش ناقص بیرانوند همراه شد اما جلال حسینی با حضور به موقع خود توپ را دفع کرد.
 
پرسپولیس در ادامه بازهم نبض بازی را در دست گرفت و این بار روی حرکت بشار رسن توانست اولین موقعیت این نیمه را خلق کند. حرکت تکنیکی این بازیکن و پاس در عمق برای علیپور، با چرخش آقای گل لیگ همراه شد که ضربه ی پای چپ او از کنار دروازه ذوب به بیرون رفت.
 
خطرناک ترین موقعیت بازی را دقیقه 69 ذوبی ها روی دروازه پرسپولیس ایجاد کردند. ارسال کرنر توسط حسینی و ضربه ی سر اوساگونا بالاتر از کاپیتان پرسپولیس را بیرانوند از روی خط دروازه دفع کرد تا بازهم قفل دروازه ها بسته بماند.
 
در ادامه پرسپولیس بازهم از سمت راست زمین خودی و چپ حریف با حرکت ترابی صاحب یک فرصت گلزنی شد که علی علیپور توپ را در دهانه ی دروازه نتوانست به گل تبدیل کند و در یک فعل و انفعال مدافعان ذوب آهن خطر را دفع کردند.
 
علیرضا بیرانوند که قصد داشت با توپی بلند مهاجمان خود را در موقعیت گل قرار دهد، ضربه ی بلندی روانه دروازه ذوب آهن کرد که توپ پس از برخورد با زمین نزدیک بود مستقیم به گل تبدیل شود اما واکنش به موقع رشید مظاهری باعث شد تا توپ به کرنر برود.
 
دقیقه 87 اما خطرناک ترین و آخرین موقعیت بازی روی دروازه سبزپوشان اصفهانی رقم خورد. ارسال کرنر ترابی با ضربه ی سر خوب محمد نادری همراه شد که توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه مظاهری به بیرون برود.
 
در نهایت 4 دقیقه وقت اضافه هم برای گلزنی دو تیم کافی نبود و پرسپولیس و ذوب آهن به تساوی بدون گل رضایت دادند تا از این مساوی، دیگر مدعیان خوشحال شوند.
 
پرسپولیس با این مساوی 55 امتیازی شد و ذوب آهن نیز به عدد 30 رسید.
 
پیروزی خفیف آبی ها با چیپ قائدی
 
دیدار دوم روز نخست هفته ی بیست و ششم لیگ برتر فوتبال را دو تیم استقلال و ماشین سازی تبریز در ورزشگاه آزادی با قضاوت سیدعلی ساعت 20:15 آغاز کردند. این دیدار در نهایت با تک گل دقایق پایانی مهدی قائدی به نفع استقلال به پایان رسید تا آبی ها  3 امتیاز حساس خانگی را بگیرند و موقتا با یک بازی بیشتر نسبت به تراکتورسازی به رده دوم برسند.
 
ترکیب استقلال:
حسین حسینی، پژمان منتظری، روزبه چشمی، میثم تیموری، خسرو حیدری(محمد دانشگر)، علی کریمی، امید نورافکن، آیاندا پاتوسی، فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان، گادوین منشا
 
ترکیب ماشین سازی:
فرناندو دخسوس، محمد حسین کنعانی زادگان، مسیح زاهدی، عزیزمعبودی ، فرید کریمی، رضا خالقی فر، احمدزنده روح، سعید مهری،  سیدمحمد خرم حسینی(احسان تائیدی)، احمد مهدی زاده و جای کیتونگو
 
اخطار: امید نورافکن و روزبه چشمی از استقلال و کویتینگو، کنعانی زادگان و بهزادی کریمی از ماشین سازی

اخراج: امید نورافکن از استقلال
 
شرح نیمه اول:
استقلال در این بازی به 3 امتیاز خانگی به شدت نیاز دارد و در حالی که انتظار می رفت کار را هجومی آغاز کند اما این تیم میهمان بود که با مهاجم خارجی خود اولین موقعیت را روی دروازه حسینی خلق کرد. حرکت تکنیکی کویتونگو و گذر از مدافعان آبی، باعث تک به تک شدن این بازیکن شد اما برخورد روزبه چشمی باعث سرنگونی او در محوطه ی جریمه شد ولی سیدعلی اعتقادی به پنالتی نداشت.
 
آبی های پایتخت بیشتر حملات خود را از سمت راست جایی که خسروحیدری حضور دارد، طراحی کرده اند. اولین حرکت کاپیتان استقلال از سمت چپ زمین حریف و ارسال او را مدافعان حریف دفع کردند اما در ادامه شوت نورافکن را دخسوس مهار کرد.
 
دقیقه 5 بازهم ماشین سازی روی دروازه ی استقلال خطرناک ظاهر شد. ارسال کرنر به بازیکن ماشین سازی رسید و ضربه ی فنی او را حسینی به خوبی دفع کرد تا دروازه ی آبی ها بسته باقی بماند.
 
استقلال با شوت های راه دور توسط نورافکن، علی کریمی و پاتوسی شانس خود را برای رسیدن به گل آزمایش کرد اما ضربات خطرناک این بازیکنان از کنار دروازه به بیرون رفت.
 
شاگردان شفر مالکیت توپ و نبض بازی را در اختیار دارند اما فرصت های ایجاد شده ی آنها راهی به دروازه حریف پیدا نکرد. دقیقه 43 اما دفع ناقص دروازه بان ماشین سازی نزدیک بود به گل تبدیل شود که مدافعان از روی خط توپ را دفع کردند. در ادامه هم تلاش آبی ها برای رسیدن به گل بی نتیجه ماند تا دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن بروند.
 
شرح نیمه دوم:  
بازی در نیمه ی دوم با روندی آرام و کند آغاز شد. در ادامه دو تیم حملات نصف و نیمه ای روی دروازه ی هم داشتند اما مهمترین موقعیت برای ماشین سازی ایجاد شد. دقیقه 52 حرکت مهاجم خارجی ماشین سازی به سمت دروازه ی استقلال با خطای نورافکن همراه شد. ضربه ی آزاد این خطا را بازیکن ماشین سازی با پای چپ عالی زد اما واکنش خوب حسینی مانع بازشدن دروازه استقلال شد.
 
در ادامه بازهم بازیکنان ماشین سازی توپ را هافبک های استقلال گرفتند و در حمله ای دیگر به سمت دروازه میزبان یورش بردند. در یک فعل و انفعال توپ پشت محوطه جریمه به کاپیتان ماشین سازی رسید که ضربه ی پای چپ رضاخالقی فر خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.
 
استقلالی ها بالاخره اولین موقعیت جدی خود را دقیقه 61 روی حرکت زیبا و ترکیبی شجاعیان و منشا خلق کردند. پاس پشت پای منشا روی نقطه ی پنالتی به پاتوسی رسید. در حالی که این بازیکن موقعیت مناسبی برای گلزنی داشت اما ضربه ی محکم و بی دقت او را مدافعان ماشین سازی دفع کردند.
 
دقیقه 69 امید نورافکن پشت محوطه ی جریمه ماشین سازی سرنگون شد. این فرصت مناسب را پاتوسی با ضربه ی بد هدر داد.
 
تلاش استقلال برای گشودن دروازه ی ماشین سازی بالاخره دقیقه 78 به نتیجه نشست. پاس در عمق پاتوسی برای مهدی قائدی، این بازیکن را در موقعیت تک به تک قرارداد. دخسوس در خروج از دروازه اشتباه کرد و مهدی قائدی به ضربه ای چیپ و نرم توپ را به گل اول آبی ها تبدیل کرد.
 
تلاش بازیکنان ماشین سازی برای جبران گل خورده، باعث شده تا استقلال تحت فشار قرار بگیرد. ارسال های بلند بازیکنان میهمان اما با ضربات سر مدافعان آبی پوش همراه می شود و مهاجمان نتوانستند از این ارسال ها استفاده کنند.
 
دقیقه 90 تکل خشن نورافکن پشت محوطه جریمه استقلال باعث شد تا این بازیکن کارت زرد دوم را از سیدعلی بگیرد و از بازی اخراج شود. ارسال این ضربه ی خطا موقعیت مناسبی برای ماشین سازی ایجاد کرد اما ضربه ی سر خطرناک بازیکن این تیم به شکلی خطرناک به کرنر رفت.
 
دقیقه 93 شوت دیدنی بازیکن ماشین سازی از پشت محوطه ی استقلال به شکل خطرناکی از کنار دروازه حسینی به بیرون رفت تا این تیم در نهایت با یک گل بازنده شود.
 
استقلال در نهایت توانست 3 امتیاز حساس و خانگی را از ماشین سازی بگیرد. به این ترتیب آبی ها با 50 امتیاز و یک بازی بیشتر نسبت به تراکتورسازی به رده دوم رسیدند.
 
نتایج و بازی های هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال:

 
چهارشنبه 98/1/28
 

ذوب آهن اصفهان صفر............پرسپولیس صفر
 
استقلال یک........................ ماشین سازی تبریز صفر
 
پنج شنبه 98/1/29
 
سایپا............................سپاهان، ساعت 19
 
نفت مسجد سلیمان............. استقلال خوزستان، ساعت 19:15
 
جمعه 98/1/30
 
نساجی مازندران...............پدیده شهر خودرو، ساعت 16
 
تراکتورسازی تبریز............پیکان، ساعت 17
 
فولاد خوزستان.................صنعت نفت آبادان، ساعت 17:30
 
پارس جنوبی جم..............سپیدرود رشت، ساعت 19
 
سید مجتبی سیدی



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.