هانت: اگر اطمینان یابیم نفتکش ایرانی به سوریه نمی‌رود، آزادی آن را تسهیل می‌کنیم/ظریف: تحت هر شرایطی نفتمان را صادر می‌کنیم

وزیر امور خارجه انگلیس در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه ایران مدعی شد که اگر اطمینان حاصل شود که نفتکش ایرانی به سوریه نمی‌رود آزادی آن تسهیل می‌شود. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز عصر روز شنبه در تماسی تلفنی همتای انگلیسی‌اش «جرمی هانت» با وی ضمن تأکید بر غیرقانونی بودن تحریم‌های نفتی آمریکا، گفت: «جمهوری اسلامی ایران به صادرات نفت خود در هر شرایطی ادامه خواهد داد».
يکشنبه، 23 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هانت: اگر اطمینان یابیم نفتکش ایرانی به سوریه نمی‌رود، آزادی آن را تسهیل می‌کنیم/ظریف: تحت هر شرایطی نفتمان را صادر می‌کنیم
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری فارس، «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس روز شنبه در پیامی در توئیتر نوشت که اگر اطمینان یابیم نفتکش ایرانی به سوریه نمی‌رود آزادی آن را تسهیل می‌کنیم.

وی در این پیام نوشت: «تلفنی با "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران گفت‌وگو کردم. تماس سازنده‌ای بود. به وی اطمینان دادم که نگرانی ما مقصد کشتی و نه منشاء نفت (نفتکش) گریس 1 بوده و انگلیس در صورتی که ضمانت‌هایی در این باره بدست بیاورد که نفتکش به سوریه نرود آزادی آن را تسهیل می‌کند و این کار پس از روند دادگاه‌های جبل‌الطارق صورت می‌گیرد.»

هانت در پیام دیگری افزود: «ظریف نیز گفت که ایران خواستار حل موضوع بوده و به دنبال تشدید نیست. با "فابیان پیکاردو" رئیس دولت محلی جبل الطارق نیز صحبت کردیم و وی در حال انجام کار فوق‌العاده‌ای در هماهنگی موضوع و به اشتراک گذاشتن چشم انداز انگلیس در مسیر پیش رو است.»
 

ظریف خطاب به جرمی هانت: تحت هر شرایطی نفتمان را صادر می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عصر روز شنبه در تماسی تلفنی همتای انگلیسی‌اش «جرمی هانت» با وی ضمن تأکید بر غیرقانونی بودن تحریم‌های نفتی آمریکا، گفت: «جمهوری اسلامی ایران به صادرات نفت خود در هر شرایطی ادامه خواهد داد».

ظریف با اشاره به مقصد قانونی نفتکش گریس‌ــ1 در شرق مدیترانه افزود: «اتحادیه اروپا که همواره مخالف  اعمال فراسرزمینی تحریم‌های آمریکا بوده است نمی‌تواند خود به چنین اقدامی مبادرت ورزد و دولت انگلیس می‌بایست سریعاً نسبت به پایان توقیف غیرقانونی نفتکش ایرانی، تمهیدات لازم را به‌عمل آورد.».

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در خصوص نازنین زاغری و دیگر افراد دوتابعیتی که به‌دلیل جرایم امنیتی در ایران دستگیر شده‌اند، خطاب به همتای انگلیسی خود گفت: «دستگیری و محاکمه این افراد بر اساس روالهای کاملاً قانونی صورت گرفته است و از دولت انگلیس انتظار می‌رود به اجرای قانون و استقلال قوه قضائیه در جمهوری اسلامی ایران احترام بگزارد».

 «حمید بعیدی نژاد» سفیر ایران در انگلیس نیز روز شنبه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: کشتی‌ها قانون و رویه‌ای را نقض نمی‌کنند اما انگلیس با دزدی دریایی و غیر قانونی چنین تخلفی را مرتکب شده است.
وی تاکید کرد: انگلیس با اشتباه محاسباتی در توقیف غیر قانونی نفتکش [ایران] نباید دوباره اشتباه خود را تکرار کند.

سفیر ایران در انگلیس هشدار داد که اگر نفتکش و محموله ایران آزاد نشود، اقدام انگلیس بی پاسخ نمی‌ماند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما