بلومبرگ: مهاجران هزینۀ سنِ بالای شما را خواهند داد

«مهاجران هزینه سن بالای شما را خواهند داد» این تیتر عنوان تحلیلی است که در بلومبرگ درباره افزایش سن جمعیتی اروپایی‌ها منتشر شده است که این کشورها برای رفع چنین مشکلی، نیاز به ورود مهاجران به کشورهایشان دارند.
دوشنبه، 24 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
بلومبرگ: مهاجران هزینۀ سنِ بالای شما را خواهند داد
به گزارش راسخون؛ بلومبرگ نوشت: شمار پناهجویانی که از دریای مدیترانه عبور کردند، از سال 2015 به بعد به شدت کاهش یافته است، اما موضوع مهاجرت همچنان به بحث مهم و عمومی در اروپا به شمار می‌آید.

احزاب راست افراطی، مانند حزب لیگ ایتالیا و حزب اجتماع ملی فرانسه استدلال می‌کنند اتحادیه اروپا نباید مرزهای خود را در مقابل مهاجران باز نگه دارد، چراکه حمایت از مشاغل و رفاه بومیان این قاره اولیت نخست است. اما در مقابل بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که مهاجرت پناهجویان به این منطقه امری ضروری است، چراکه تنها راه‌کار موجود برای حل بحران جمعیتی اروپا همین موضوع است.

طبق گزارش کمیسیون اروپا در سال 2018 درباره «گزارش سالمندی»، در سال 2060 تنها دو فردِ سنِ کار به ازای هر یک بازنشته در اروپا خواهد بود – این یعنی بیش از سه برابر کاهش نسبت به سال 2016. در ادامه این تحلیل گران به این موضوع نیز اشاره می‌کنند اگر دولت‌های اروپایی به دنبال افزایش مالیات برای جبران هزینه‌های بیمارستان‌ها، مراقبت‌های اجتماعی و حقوق بازنشستگی هستند،  حضور کارگران مهاجرِ جوان در اروپا ضروری خواهد بود.
 
بلومبرگ: مهاجران هزینۀ سنِ بالای شما را خواهند داد
اکسل برش، اقتصاددان مطرح آلمانی، درباره بحران پیری جمعیت در آلمان را به طور موشکافانه‌تر بررسی کرده است. این اقتصاددان برآورد کرد  اگر میانگین حضور مهاجران در کشور حدود 200 هزار نفر ورودی در سال باشد، نسبت وابستگی سالمندان (شمار بازنشستگان لمان به ازای هر فرد در سن کار)از سال 2016 تا سال 2060 از 0.35 به 0.60 افزایش خواهد یافت. نگه داشتن آمار بر روی 0.35 نیازمند این است میزان مهاجرت خالص به طور میانگین 1.2 میلیون در سال برای 15 سال آینده باشد.

با این اوصاف به نظر می‌رسد آلمان و اتحادیه اروپا نیاز به ورود بسیار زیادی از مهاجران به کشورهایشان نسبت به حال حاضر دارند؛ امری که سیاستمداران مانع آن شدند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما