این تیم فقط دستپخت من نبود

محمد وکیلی در گفتگو با راسخون: تیم ملی جوانان شجاعانه مدال طلا را از گردن ایتالیا درآورد/این قهرمانی 4 سال قبل برنامه ریزی شده بود

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران با بیان اینکه جوانان والیبالیست ایران شجاعانه و با هوشیاری کادر فنی مدال طلا را از گردن ایتالیا درآوردند، گفت: این موفقیت طی پروسه ی 3، 4 ساله از سال 2016 برنامه ریزی شد و خوشحالم که حالا نتیجه ی آن را گرفتیم.
دوشنبه، 7 مرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
محمد وکیلی در گفتگو با راسخون: تیم ملی جوانان شجاعانه مدال طلا را از گردن ایتالیا درآورد/این قهرمانی 4 سال قبل برنامه ریزی شده بود
سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران با بیان اینکه جوانان والیبالیست ایران شجاعانه و با هوشیاری کادر فنی مدال طلا را از گردن ایتالیا درآوردند، گفت: این موفقیت طی پروسه ی 3، 4 ساله از سال 2016 برنامه ریزی شد و خوشحالم که حالا نتیجه ی آن را گرفتیم.
 
محمد وکیلی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون،
با اشاره به قهرمانی تیم ملی والیبال جوانان ایران در مسابقات جهانی اظهار داشت: موفقیتی که الان تیم ملی جوانان ایران در مسابقات جهانی به دست آورد، طی پروسه ی 3، 4 ساله اتفاق افتاد و پایه ریزی شد. این تیم از سال 2016 از مسابقات نوجوانان آسیا شروع به کار کرد. در سال 2017 این تیم را قهرمان نوجوانان جهان کردیم. بعد از آن برخی نفرات مثل یلی، حضرت پور، شریفی، تُخته به تیم ملی بزرگسال دعوت شدند و فدراسیون کمک کرد تا بچه ها به شرایطی برسند که وقتی به مسابقات جهانی می روند، همه چیز را باخودشان داشته باشند. از تجربه و فعل خواستن گرفته تا جوانی و انگیزه. اینها کمک هایی بود که مجموعه ی تیم ملی به هم کردند و ثمره ی آن شد قهرمانی جوانان جهان.
 
وی افزود: کادر فنی باهوشی داشتیم. عطایی و همکارانش خیلی حواسشان جمع بود. از تجربه ای که دوره ی قبل گرفته بودند و نتوانستند جزو 4 تیم بروند، استفاده کردند و این بار فینالیست و سپس قهرمان شدند. تیم سال 2015 هم تیم خیلی خوبی بود اما تیم امسال جوانان فوق العاده و باتجربه کار کرد. با تفکر نوین وارد مسابقات شدیم. با اینکه 2 باخت آوردیم اما در روحیه ی تیم تاثیری نگذاشت. جایی برزیل را بردیم که باید می بردیم. ایتالیا را هم با برنامه ریزی و آنالیز خوب در فینال شکست دادیم و قهرمان شدیم. وقتی در این سن کشوری قهرمان جهان می شود، نوید این را می دهد که پایه و آینده ی والیبالش سست نیست و می تواند امیدوارانه به دنبال سکوی جهانی در تیم ملی بزرگسال باشد.
 
سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران تصریح کرد: تیم ملی والیبال بزرگسال ایران می تواند به مدال جهانی فکر کند. ما در هیچ رشته ی تیمی ورزشی نتوانستیم مدال جهانی بیاوریم و والیبال می تواند اولین مدال تیمی ایران را بدست بیاورد. والیبال ما جزو 3، 4 تیم سطح اول دنیاست. مسئولین و دست اندرکاران ورزش باید حمایت و دلگرم کنند تا کار پیش برود. این موفقیت ها انشالله تداوم داشته باشد. والیبال ما به لحاظ زیرساخت واقعا مشکل دارد. سالن و امکاناتی که تیم های برتر دنیا دارند را باید داشته باشیم. استعدادیابهای ما باید بیشتر کوشا باشند. تداوم این روند مثبت خیلی مهمتر از رسیدن به قهرمانی است. ما در قله قرار گرفتیم ولی باید حفظ کنیم. ما موقع پیروزی فقط یار نباشیم و زود فراموش نکنیم. راه و مسیر باید برای جوانان دیگر برنامه ریزی شود. نگاه ما باید به 10 سال آینده و 2 المپیک بعدی باشد.
 
محمد وکیلی در پاسخ به این سوال که آیا انتظار قهرمانی داشتید؟ گفت: دم بازیکنان تیم ملی جوانان گرم که در ست پنجم نترسیدند و حتی وقتی یک امتیاز عقب افتادند، پا پس نکشیدند و با تمام قدرت مدال طلا را از گردن ایتالیا درآوردند. من چون این بازیکنان را می شناسم و با آنها در تیم ملی نوجوانان کار کرده ام و قهرمانی جهان را بدون باخت در سال 2017 گرفته ام، می دانستم اینها بهترین هستند. تیمی که در نوجوانان قهرمان جهان می شود، وقتی حمایت و برنامه ریزی خوب روی آن صورت بگیرد، مسلما در جوانان و امید و بزرگسال هم نتیجه می گیرد. این تیم فقط دستپخت من نبود. دستپخت رسانه ها، مسئولان والیبال، مربیان قبلی و فعلی و همه و همه است. باید از رسانه ها و خبرنگاران تشکر ویژه کنم. اگر والیبال این قدر خوب به آن می پردازند و در بین مردم دارد، جا باز می کند، مربوط به اطلاع رسانی خبرنگاران است. قهرمان شدن چیز دیگری است. اصلا با دوم شدن موافق نیستم. وقتی پرچم کشورت بالا می رود و سرود خوانده می شود، واقعا آن لحظه حسی که آدم دارد، قابل وصف نیست.
 محمد وکیلی در گفتگو با راسخون: تیم ملی جوانان شجاعانه مدال طلا را از گردن ایتالیا درآورد/این قهرمانی 4 سال قبل برنامه ریزی شده بود

وی ادامه داد: خدا را شکر تیم ملی جوانان به کمتر از قهرمانی قانع نشد. سال 2001 در تیم ملی نوجوانان دقیقا همین بلا سر من آمد. وقتی تیم بالا رفت و مدال قطعی شد، بازیکنان می گفتند دیگر مدال را گرفتیم و حداقل دوم شدیم که متاسفانه باعث شکست شد. تیم های هم سطح معمولا دو بازی پشت سر هم را نمی توانند از هم ببرند. وقتی تیمی می بازد، در بازی دوم یقین بدانید برای جبران شکست تلاش می کند. تیم ملی بزرگسال ما در ارومیه، لهستان را برد اما در شیکاگو باختیم. فقط برزیل بود که بار اول ما را برد و بار دوم به سختی ما را شکست داد. تیم ملی جوانان به ایتالیا در دور مقدماتی باخت اما در بازی دوم می دانستیم که به راحتی نمی بازند. فینال بود و تمام توان خود را گذاشتند و شجاعانه به پیروزی رسیدند.
 
سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران تصریح کرد: امیدوارم مسئولین کار زیرساختی انجام دهند. تمام کشورهای دنیا مثل برزیل، لهستان و روسیه مجموعه ی کامل برای والیبال ساخته اند. الان ما مجبوریم سریع تمرین کنیم تا تیم بزرگسالان هم به تمریناتش برسد. سالن های تمرینی، استخر، سونا و سالن وزنه بسازیم تا اگر 2 تیم دعوت کردیم، جا داشته باشیم تا تیم ها همزمان تمرین کنند. باید زیرساخت والیبال بهتر شود و به واسطه ی این قهرمانی ها امیدوارم نگاه ویژه ای به بخش زیرساختی والیبال بشود. صرفا به پیام های تبریک بسنده نکنیم. آن سوی دنیا هم می شود، تبریک گفت. به جز تبریک گفتن، راه دیگری نیست؟ آقای وزیر از الان به فکر ساختن یک مجموعه ی کامل برای والیبال باشید. در کنار تبریک، تشویق هم بکنید. هنوز برخی از بازیکنانی که در المپیک آسیایی اول شدند، کارت معافیتشان نرسیده است. سربازی سرنوشت بعضی از بازیکنان را تغییر می دهد. به اهتزاز درآوردن پرچم ایران در مسابقات جهانی که به 2 سال سربازی رفتن می ارزد. اینها نخبه هستند و باید به آنها بها بدهیم و تشویق کنیم. تیم های بزرگ دنیا به چنین استعدادهایی حقوق ماهانه و مادام العمر می دهند.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.