از تعامل با کشورهای همسایه برای تأمین امنیت منطقه استقبال می‌کنیم/بحرین تدارکاتچی نقشه‌های دشمنان مشترک نشود

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه کشورهای همسایه اولویت سیاست خارجی ما هستند، گفت: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه تغییر رویکرد توسط کشورهایی که تاکنون سوءتفاهم داشته‌اند، استقبال می‌کند.
پنجشنبه، 17 مرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
از تعامل با کشورهای همسایه برای تأمین امنیت منطقه استقبال می‌کنیم/بحرین تدارکاتچی نقشه‌های دشمنان مشترک نشود
سیدعباس موسوی در حاشیه بیستمین نشست انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل کشور در دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه آیا تغییر رفتاری از سوی کشورهای حوزه خلیج فارس نسبت به ایران رخ داده است؟ گفت: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه تغییر فکر، رفتار و رویکرد توسط هر کشوری که تاکنون سوءتفاهم داشته به ویژه کشورهای منطقه که اولویت‌ سیاست خارجی ما هستند، استقبال می‌کند.

موسوی افزود: جمهوری اسلامی ایران همیشه اعلام کرده که همسایه‎ها اولویت اول ما هستند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین اگر روزی کشورهای منطقه به این نتیجه برسند که برای امنیت منطقه، امنیت خود و صلح و امنیت جهانی می‌توانند با ایران تعامل داشته باشند، آغوش جمهوری اسلامی ایران باز است و بی درنگ استقبال می‌کند.
 

دولت بحرین تدارکاتچی نقشه‌های دشمنان نشود

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: امنیت کشورهای منطقه غیرقابل تفکیک است و امکان برخورداری برخی از امنیت به بهای ناامنی دیگران وجود ندارد.

به گزارش ایسنا،‌ سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به میزبانی منامه از نشستی در خصوص امنیت دریانوردی، اقدامات ضد ایرانی دولت بحرین در برگزاری و میزبانی نشست‌های مشکوک و تحریک‌آمیز و همچنین اتهامات وارده در بیانیه‌های اخیر وزارت خارجه آن کشور را علیه جمهوری اسلامی ایران، محکوم کرد و اینگونه نشست ها را اقدامی در جهت برهم زدن ثبات و امنیت منطقه و زمینه ساز مداخلات نیروهای فرامنطقه ای و رژیم صهیونیستی در منطقه خلیج فارس دانست.

سیدعباس موسوی مقامات بحرین را به توقف تحرکات و اقدامات نابخردانه و اتخاذ رویکردی سازنده به جای ایفای نقش تدارکاتی در برگزاری چنین نشست‌هایی فراخواند و افزود: امنیت کشورهای منطقه غیر قابل تفکیک است و امکان برخورداری برخی از امنیت به بهای ناامنی دیگران وجود ندارد و انتظار می‌رود کشورهای منطقه با تدبیر و دوراندیشی مانع مداخلات تنش آفرین بیگانگان در منطقه شوند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.