محمد صلاح و تاثیر وی در گرایش افراد به اسلام

می‌توان سلبریتی بود، معروف بود، ستاره بود، و همین طور موجب ترغیب افراد به اسلام شد؛ این ها با یکدیگر منافات ندارد.
شنبه، 13 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
محمد صلاح و تاثیر وی در گرایش افراد به اسلام
به گزارش راسخون به نقل از راشاتودی؛یک هوادار انگلیسی، که قبلا افکار ضداسلامی داشته است، می‌گوید محمد صلاح در تغییر تفکر وی درباره اسلام بسیار تاثیر داشته است و می‌گوید پس از مسلمان شدن و ترک قمار و مشروبات الکلی، «قلب او (با مسلمان شدن) حال بهتری دارد».

یک هوادار فوتبال انگلیس علت گرایش خود به اسلام را  تاثیر محمد صلاح بر وی عنوان کرد.

بن برد، طرفدار تیم ناتینگهام فارست به گاردین گفت، او مانند دیگر جوانان انگلیسی دیدگاه منفی نسبت به مذهب داشت، اما تمام این تصورات از بین رفت. او گفت محمد صلاح بود که این انگیزه را در وی ایجاد کرد تا تأمل بیشتری در این باره داشته باشد.

این تازه مسلمان می‌گوید: من صاحب بلیط فصلی تیم ناتینگهام فارس هستم، من می‌توانم خودم باشم، چرا که مسلمان شدن خود را اعلام کردم.» او در ادامه گفت:«من هنوز همان فرد هستم، همان‌طور که محمد صلاح خودش است (با آنکه مسلمان است). دوست دارم با او دیدار کنم و دست بدهم و به او بگویم "شکراً".»

برد می‌گوید که گرویدن وی به اسلام موجب نشده که مجبور باشد آدم دیگری شود، اما می‌گوید پس از مسلمان شدنن و ترک قمار و مشروبات الکلی، «قلب او (با مسلمان شدن) حال بهتری دارد».

وی اظهار داشت: «من از گفتن این موضوع خجالت می‌کشم: اما عقیده من درباره اسلام این بودکه این دین و فرهنگ و مردمی که از آن تبعیت می‌کنند، عقب‌مانده‌اند... من همیشه از مسلمانان نفرت داشتم.»

هرچند که، پیش‌داوری‌های این هوادار فوتبال زمانی که با دانشجویان کشورهای عربی در دانشگاه عربی آشنا شد، از بین رفت.

«من یک دانشجوی معمولی سفید پوست بودم که به یک شهر دیگری سفر کرده بودم و زندگی دانشجویی را در آنجا می‌گذراندم. در دانشگاه بود که برای اولین بار به طور آکادمیک درباره اسلام تحقیق کردم.»

این فرد می‌گوید زمانی که در دانشگاه بود و به وی تکلیفی داده شد و از او خواسته شد تا تاثیر محمد صلاح را بر تفکرات غربی‌ها درباره اسلام بررسی کند، متوجه تاثیر عجیب این بازیکن شد.

«در دانشگاه با دانشجویان مصری مصاحبه کردم و وقتی متوجه شدند تحقیق من درباره محمد صلاح است، ساعت‌ها با من درباره اینکه این فرد چقدر عالی است و چه کاری برای کشورشان (مصر) انجام داده است، صحبت کردند.»

«یکی از مصریان در این مصاحبه می‌گفت محمد صلاح می‌تواند موجب شود بسیاری از مردم دوباره عاشق مسلمانان شوند.»

برد می‌گوید: «صلاح به من نشان داد که هم می‌توان یک فرد عادی بود و هم مسلمان. می‌توانی خودت باشی. او بازیکن بزرگی است و مورد احترام جامعه فوتبال، سیاست، دین و البته برای من.»


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.