لغو روادید گردشگری ایران با روسیه، چین و عمان

مونسان گفت: با کشورهای هدف که منافع ما را تأمین کنند تفاهم نامه هایی برای لغو روادید داشتیم لذا روادید گردشگری بین عمان و چین لغو شد.
پنجشنبه، 5 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
لغو روادید گردشگری ایران با روسیه، چین و عمان
به گزارش راسخون و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بازدید از مجموعه تاریخی صفی آبادگفت:پروژه‌های متعدد گردشگری در دو سال سال گذشته در کشور اضافه شد و حجم گردشگری خارجی دو برابر شد و امیدواریم بتوان به تعداد ۱۰ میلیون نفر گردشگری خارجی در امسال برسد که نسبت به ۴.۶ میلیون نفر سال ۹۶ بسیار مناسب است.

او درباره حذف روادید، ادامه داد: با کشور‌های هدف که منافع ما را تأمین کنند تفاهمنامه‌هایی برای لغو روادید داشتیم و روادید گردشگری بین عمان و چین لغو شد و به زودی روادید بین روسیه نیز حذف می‌شود.

 مونسان گفت: برنامه ریزی می‌کنیم ایام نوروز خوبی را برای مردم فراهم کنیم و مقاصد جدید گردشگری برای مردم معرفی و مهیا شده است.

مونسان اکوتوریسم را از بخش‌های متنوع گردشگری بیان کرد و گفت: تمام تلاش این است توزیع مناسب و یکنواخت گردشگری در کشور داشته باشیم.
 

مجموعه تاریخی صفی آباد بهشهر برای بازدید گردشگران آماده می‌شود

  وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  با بیان اینکه به‌زودی تفاهم‌نامه‌ای با وزارت اطلاعات پیرامون راه دسترسی به  مجموعه تاریخی صفی آباد بهشهر منعقد خواهیم کرد، گفت: با موافقت وزیر اطلاعات، مجموعه صفی آباد  بهشهر در آینده ای نزدیک برای بازدید مردم و گردشگران داخلی و خارجی آماده می شود.
او با بیان اینکه ایجاد کاربری مناسب برای این بنا یک ضرورت است، افزود: مجموعه تاریخی صفی آباد از بناهای ارزشمند دوره صفویه با قدمت ۴۰۰ سال قرار است پس از امضاء تفاهم نامه ای میان وزارت اطلاعات و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تحویل وزارت میراث فرهنگی شود.

مونسان ادامه داد: در صورت تحویل این بنای تاریخی به میراث فرهنگی، مرمت و بازسازی آن را آغاز خواهیم کرد تا بتوانیم به واسطه این بنای تاریخی و طبیعت بی نظیر شرق مازندران، این منطقه را نیز به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل کنیم.
 
کاخ صفی‌آباد از بنا‌های متعلق به دوران صفویه در شهرستان بهشهر، سال ۱۰۱۰ هجری قمری در ۲ طبقه ساخته شد. این اثر تاریخی به شماره ۵۸ در سال ۱۳۱۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما