بررسی تبلیغات نامتعارف فضای مجازی در کمسیون فرهنگی مجلس

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از بررسی تبلیغات نامتعارف در فضای مجازی توسط کمیسیون متبوعش خبر داد.
پنجشنبه، 5 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بررسی تبلیغات نامتعارف فضای مجازی در کمسیون فرهنگی مجلس
به گزارش راسخون و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با افزایش تعداد تیزر‌هایی که کاملاً خارج از عرف و موازین شرعی تولید می‌شوند، اعتراض‌های بسیاری از سوی رسانه‌ها و منتقدان به عملکرد نظارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به ویژه اداره کل تبلیغات معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شده است.

علی رغم وعده‌ای که احسان الله حجتی مدیر کل تبلیغات معاونت مطبوعاتی برای برخورد با سازندگان این تیزر‌ها داده است، تاکنون هیچ اقدام جدی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت جلوگیری از نشان دادن شمایلی عجیب و غریب از حضور زنان در این تبلیغات صورت نگرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص کم کاری وزارت ارشاد برای مقابله با این تیزر‌ها گفت: ما در بخش عملکرد برای حوزه‌های مختلف ابزار و مسئول قرار داده‌ایم. همانطور که یک هیئت نظارت برای مطبوعات وجود دارد، هیئتی هم برای نظارت بر فضای مجازی و تبلیغات موجود است و مسئول مستقیم آن‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: اگر کوتاهی در این موضوع پیش بیاید، پیامد‌های تخریبی آن فقط برای وزارتخانه نخواهد بود؛ بلکه جامعه، مردم و فرهنگ ما را زیر سوال می‌برد. ممکن است به دلیل کوتاهی در تذکر دادن، ارزش‌ها و فرهنگ‌های جامعه تحت تأثیر قرار بگیرد و فرصتی را برای آدم‌های بیمار که قصد به هم ریختن آرمان‌ها را دارند، به وجود آورد.

نماینده مردم اصفهان تأکید کرد: وزارت ارشاد باید مانند یک دیده بان از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری کند. از حساسیت رسانه‌ها نسبت به این موضوعات سپاسگزارم و حتماً در کمیسیون فرهنگی به این مسئله رسیدگی خواهیم کرد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.