معوقه ی هفته ی دوازدهم لیگ برتر فوتبال/

علیپور ساخت، امیری نواخت/صعود موقت پرسپولیس ده نفره به صدر

تیم پرسپولیس با یک بازیکن کمتر موفق شد نساجی مازندران را در دیداری معوقه شکست دهد و موقتا به صدر جدول صعود کند.
جمعه، 6 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
علیپور ساخت، امیری نواخت/صعود موقت پرسپولیس ده نفره به صدر
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، عصر امروز ساعت 16:30 تیم های پرسپولیس و نساجی مازندارن در دیدار معوقه از هفته ی دوازدهم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که در پایان شاگردان کالدرون با یک گل میهمان خود را با شکست بدرقه کردند.
 
وحید امیری دقیقه (34) روی ارسال زیبای علی علیپور که حاصل یک کار ترکیبی زیبا از سوی بازیکنان پرسپولیس بود، با ضربه ی سر دروازه ی علیرضا حقیقی را گشود.
 
ترکیب پرسپولیس:
بوژیدار رادوشوویچ، محمد حسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، محمد انصاری، محسن ربیع خواه، احمد نوراللهی، بشار رسن(84-سید جلال حسینی)، مهدی ترابی(77-سیامک نعمتی)، وحید امیری و علی علیپور(88-فرشاد احمدزاده)
 
ترکیب نساجی:
علیرضا حقیقی، مجتبی بیژن، حامد شیری، احسان قهاری، مجتبی ممشلی، سید محمد میری، محمدعرفان معصومی، علی‌اصغر عاشوری، حسین زامهران(81-محمد جواد جلالیان)، رحمان جعفری(87-محمد قاضی) و محمد عباس‌زاده(56-محمد مهدی نظری)
 
شرح بازی:
 
در این بازی پرسپولیس با پیراهن قرمز و نساجی با لباس های سفید مقابل هم صف آرایی کردند. تا اواسط نیمه ی اول بازی پا بیاپای دنبال شد. دو تیم موقعیت های نصف و نیمه ای را روی دروازه ی هم ایجاد کردند.
 
در دقیقه 15 پاس کاری نزدیک به هم بازیکنان نساجی موقعیت خوب شوتزنی برای عباس زاده ایجاد کرد، اما ضربه ی پای چپ کاپیتان از بالای دروازه به بیرون رفت.
 
در ادامه حرکات پرسپولیسی ها می رفت دقیقه 23 به گل اول بازی تبدیل شود اما شوت زیبای مهدی ترابی را علیرضا حقیقی به کرنر فرستاد. ارسال کرنر از سوی ترابی با ضربه ی سر خطرناک نورالهی همراه بود که توپ به شکلی خطرناک و فاصله ی کم از کنار تیر به بیرون رفت.
 
پرسپولیسی ها که بر بازی سوار شده بودند، توانستند بالاخره با پاس های زیبا و کار ترکیبی دقیقه 34 به گل برسند. ارسال زیبای علی علیپور با ضربه ی سر تمام کننده امیری همراه شد و این بار توپ دور از دستان حقیقی به تور چسبید تا سرخپوشان پایتخت یک بر صفر پیش بیافتند.
 
نساجی بعد از دریافت گل تلاش کرد تا به گل برسد اما آنها در ایجاد موقعیت گل ناکام بودند تا این بازی در نیمه ی اول با برتری یک بر صفر پرسپولیس تمام شود.
 
در شروع نیمه ی دوم باز هم این پرسپولیس بود که بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشت. در همان ابتدای کار یک پاس در عمق برای علیپور نزدیک بود به گل دوم پرسپولیس تبدیل شود که خروج به موقع حقیقی مانع شد.
 
دقیقه 53 بازی ضد حمله ی بازیکنان پرسپولیس می رفت که خطرناک شود اما تکل به موقع مدافع نساجی این موقعیت را از حریف گرفت.
 
دقیقه 55 در یک ناهماهنگی و دفع توپ ناقص کنعانی زادگان با خروج اشتباه رادوشویچ همراه شد که در این لحظه عباس زاده برای زدن ضربه ی سر روی هوا بلند شد اما توپ او از بالای دروازه به شکلی خطرناک به بیرون رفت.
 
محسن ربیع خواه هافبک دفاعی پرسپولیس که در نیمه ی اول کارت زرد گرفته بود، دقیقه 58 با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد.
 
در ادامه تیم میهمان با یک بازیکن بیشتر روی دروازه ی پرسپولیس خیمه زد تا گل خورده را جبران کند. دقیقه 63 ارسال کرنر از سوی بازیکنان نساجی با ضربه ی سر خطرناک بیژن همراه شد که از روی خط رادوشوویچ توپ را مهار کرد.
 
پرسپولیسی ها با یک بازیکن کمتر توپ و میدان را به حریف داده اند و برای حفاظت از تک گل خود، در زمین خودی مشغول دفاع هستند. این تیم برای رسیدن به گل دوم روی ضد حملات چشم دوخته است.
 
دقیقه 72 شوت سرکش مهاجم نساجی را رادوشوویچ با عکسی العملی زیبا به کرنر فرستاد تا دروازه ی پرسپولیس بسته بماند.
 
تیم نساجی برای گلزنی و جبران نتیجه به آب و آتش زد اما در ساختن موقعیت عاجز بود چرا که حضور به موقع مدافعان پرسپولیس و عملکرد خوب رادو مانع آنها بود.
 
پرسپولیس که هر 3 تعویض خود را انجام داده بود، دقیقه 90 با مصدوم شدن سیامک نعمتی و بیرون رفتن این بازیکن، تا پایان بازی 9 نفره کار کرد.
 
دقیقه 93 سانتر روی به جلو و خطرناک بازیکن نساجی با واکنش خوب رادوشوویچ همراه شد تا در نهایت این بازی را پرسپولیس با یک گل به برتری برسد و به صدر جدول صعود کند.
 
پرسپولیس با این پیروزی، 34 امتیازی شد و با 16 بازی موقتا به صدر صعود کرد.
 
نساجی نیز با 16 بازی و 16 امتیاز در رده دهم باقی ماند.
 
تیم های پیکان و تراکتور فردا ساعت 15 دیگر دیدار معوقه ی هفته ی دوازدهم لیگ برتر را برگزار می کنند.
 
تیم های صنعت نفت آبادان و سپاهان نیز در ورزشگاه تختی آبادان دیدار معوقه ی هفته یازدهم را انجام می دهند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.