برخی مدیران ورزشی با رفاقت انتخاب می شوند

حسن زاده در گفتگو با راسخون: چرا فقط سرخابی ها برای پرداخت پول مشکل دارند/استقلال نیاز به جذب بازیکن دارد

پیشکسوت استقلال با بیان اینکه این تیم نیاز به تقویت و گرفتن بازیکن دارد، گفت: چطور برخی باشگاه ها برای پرداخت دستمزد بازیکنان خارجی خود مشکلی ندارند؛ یعنی فقط پرسپولیس و استقلال تحریم هستند و نمی توانند به خارجی های خود پول بدهند.
شنبه، 14 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
حسن زاده در گفتگو با راسخون: چرا فقط سرخابی ها برای پرداخت پول مشکل دارند/استقلال نیاز به جذب بازیکن دارد
رضا حسن زاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به قطع همکاری رسمی استراماچونی با استقلال اظهار داشت: مدیریت کردن دو باشگاه بزرگ پرسپولیس و استقلال سخت است. مدیری که برای این دو باشگاه انتخاب می شود، باید از هرلحاظ از نخبه بودن، مدیربودن، تجربه داشتن و کاربلدبودن سرآمد باشد. وقتی این مولفه ها را نداشته باشد، باعث می شود که این اتفاقات بیافتد و مربی تیمی را رها کند که برای رساندنش به شرایط ایده آل وقت و توانش را گذاشته بود. در طول عمرم ندیدم که باشگاه استقلال چنین شرایط نابه سامانی را تجربه کند.
 
وی افزود: حالا که سرمربی مشخص شده، سریع باید برای تقویت تیم اقدام کنند. 2 هفته ی دیگر بازی های لیگ شروع می شود. باید در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا هم بازی کند. این نیاز به برنامه ریزی قوی دارد. برنامه و تمرین می خواهد. تیم باید از هرلحاظ آماده باشد. بازیکنان باید از لحاظ روحی روانی آماده شود. همه دوست داشتند استراماچونی برگردد و این امیدواری را هم ایجاد کرده بودند اما اتفاق نیفتاد. باشگاه بدون هوادار رنگ و بویی ندارد و بدون آنها استقلال باشگاه معمولی است. آنها هستند که به باشگاه هویت می دهند. اشتباه مدیریت قبلی باعث شد تا کار به اینجا برسد. چرا باید یک اشتباه کوچک باعث شود تا پای وزارت خارجه و سیاستمداران به پرونده ی استراماچونی باز شود؟ این همه جاروجنجال و حاشیه و انتظار نهایت به هیچ ختم شد.
 
پیشکسوت استقلال در خصوص اینکه از اول هم مشخص بود استراماچونی برنخواهد گشت و باشگاه چرا باید این همه وقت تلف می کرد؟ تصریح کرد: بحث قحطی مربی نیست. ما مربی ایرانی و حتی خارجی خوب هم می توانستیم بیاوریم. بیشتر به این خاطر دنبال برگشتن استراماچونی بودند که او تیم را ساخته بود. هرمربی دیگری می توانست و می تواند برای عدم نتیجه گیری بهانه بیاورد. استرا اشراف کامل به شرایط تیم داشت و حتی وقتی هم رفته بود با 10، 15 بازیکن تیم در ارتباط بود. از کم و کیف و شرایط تیم آگاه می شد.
 
رضا حسن زاده گفت: اصلا کاری به رفتن استراماچونی و نحوه ی رفتارش ندارم اما واقعا چرا باید مدیران فوتبالی به تعهد خود عمل نکنند. این خلف وعده ها و احترام نگذاشتن به قراردادی که منعقد کرده اند، چهره ی جامعه ایران را فقط نه در ورزش بلکه در حوزه ی اجتماعی و سیاسی هم خراب می کند. اگر قول فردا را می دهی، باید به آن عمل کنی. خلف وعده بی احترامی است. فردا اگر مربی خارجی یا بازیکن خارجی بخواهیم بیاوریم، با این تبلیغات منفی نمی آید. ویلموتس و استراما و دنیزلی همه رفتند. اینها همه ایراد است و نباید مدیران به این راحتی خلف وعده کنند. نباید مدیران ورزشی را با رفاقت انتخاب کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: چطور تیم های دیگر پول بازیکنان خارجی خود را پرداخت می کنند؟ مگر تیم های دیگر بازیکن خارجی ندارند. چطور آنها به مشکل نخوردند. یعنی پرسپولیس و استقلال تحریم هستند و آن باشگاه ها تحریم نیستند؟ اگر تصمیم جدی دارند که مربی و بازیکن خارجی در لیگ ما نباشد، باید قانون بگذارند که دیگر این همه هزینه نشود. نه اینکه با پرداخت نکردن حق و حقوقشان آنها را بیرون کنند. استقلال با همه ی شرایط سخت توانست به صدر جدول برسد. مگر از مربی چه می خواهند؛ جز نتیجه گرفتن و فوتبال زیبا؟ کار به جایی رسید که هوادار به مجیدی با آن همه محبوبیت می گوید نباید بیایی.
 حسن زاده در گفتگو با راسخون: چرا فقط سرخابی ها برای پرداخت پول مشکل دارند/استقلال نیاز به جذب بازیکن دارد
پیشکسوت استقلال با اشاره به کیفیت لیگ برتر ادامه داد: اصلا پیشرفتی نداشتیم. در همین لیگ نهایت 5 تیم خوب فوتبال بازی می کنند اما لیگ های قبلی حداقل 7، 8 تیم خوب فوتبال بازی می کردند. الان 4، 5 تیم مدعی بیشتر نداریم. اگر لیگ ما کشش ندارد، 12 تیمی برگزار کنند. اگر واقعا بودجه ی تیمداری ندارند، تیم ها را خصوصی کنند. کیفیت لیگ ما واقعا خوب نیست. ما وقتی به عراق و بحرین می بازیم، کیفیت لیگ ما را نشان می دهد.
 
رضا حسن زاده گفت: من در امیدهای استقلال مربی هستم. در بحث تیم های پایه واقعا اتفاقاتی می افتد که خنده دار است. 16 تیم داریم که 8 تیم آن اضافه است. مجبوریم مگر با تعداد زیاد برگزار کنیم. برخی تیم ها به خاطر شرط بندی شرکت می کنند. زمین های فوتبال را ببینید چه وضعی دارند. بازی ها را صبح برگزار می کنند. آن وقت بازیکن من باید ساعت 6 صبح از کرج راه بیافتد تا به بازی برسد. زمین چمن های مصنوعی افتضاح است. استعداد فوتبال ما ناب است اما امکانات ضعیف داریم. به خاطر این مسائل است که 45 سال تیم امید ایران رنگ المپیک را ندیده است.  الان 7، 8 بازی به پایان لیگ امیدها باقی است اما یک هزار تومانی نگرفتیم. وقتی زیرساخت خوب نباشد، وضع همین است. غیرفوتبالی ها وقتی سمت می گیرند، همین می شود.
 
وی در پایان بااشاره به وضعیت داوری لیگ برتر فوتبال افزود: نمی دانم چه بگویم. برخی اشتباهات رخ می دهد که نمی شود اصلا در مورد سهوی یا عمدی بودن آن حرف زد. به نظرم نسبت به سال گذشته کمی پیشرفت داشته است. اشتباهات داوری تقریبا به همه ی تیم ها ضرر رسانده است. این طور هم نبوده که فقط ضرر رسانده که نفع هم داشته است. باید اشتباهات را کم کنند تا هواداران از فوتبال لذت ببرند. این هواداران هستند که به فوتبال رنگ و بو می دهند و باعث رونق این رشته ی مهیج می شوند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.