والیبال انتخابی المپیک-چین/

میزبان مقابل بلندقامتان ایران زانو زد/ کره حریف شاگردان کولاکوویچ در نیمه نهایی

تیم ملی والیبال ایران با غلبه بر چین میزبان، جنگ صدرنشینی در گروه اول را برد و در نیمه نهایی باید به مصاف کره جنوبی برود.
پنجشنبه، 19 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
میزبان مقابل بلندقامتان ایران زانو زد/ کره حریف شاگردان کولاکوویچ در نیمه نهایی
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، روز آخر مرحله ی گروهی مسابقات والیبال انتخابی المپیک 2020 برگزار شد که امروز ساعت 15:30 تیم ملی ایران و چین میزبان برای تعیین صدرنشین گروه اول به مصاف هم رفتند که در پایان شاگردان کولاکوویچ در 3 ست پیاپی حریف را از پیش رو برداشتند و با اقتدار صدرنشینی خود را رقم زدند.
 
بدین ترتیب تیم ملی ایران در مرحله ی نیمه نهایی باید به مصاف تیم دوم گروه دوم که کره جنوبی است، برود. کره ای ها در گروه دوم گرچه 3 بر 2 تیم شگفتی ساز قطر را شکست داد، اما نتوانست بالاتر از این تیم قرار بگیرد.
 
ایران با نتایج (25 بر 22)، (25 بر 20) و (25 بر 21) چین را در 3 ست متوالی شکست داد.
 
ایگورکولاکوویچ برای رویارویی با میزبان از ترکیب سعید معروف، میلاد عبادی پور، پوریا فیاضی، سیدمحمد موسوی، علی شفیعی، شهرام محمودی و محمدرضا حضرت پور(لیبرو) استفاده کرد.
 
ست اول: ایران 25- چین 22

شروع بازی با قدرتنمایی شاگردان کولاکوویچ همراه بود و در همان ابتدای کار ایران 2 اختلاف ایجاد کرد و بازی 4 بر 2 شد. سپس این چینی ها بودند که از اشتباهات پی در پی ایران سود بردند و ضمن جبران امتیازات، پیش افتادند و با برتری 8 بر 6 به وقت استراحت فنی اول رفتند.
 
پس از ورود دو تیم به زمین، بازهم امتیازگیری میزبان ادامه یافت و حتی آنها با ایجاد 3 امتیاز اختلاف، نتیجه را 11 بر 8 کردند. اینجا بود که بلندقامتان ایران با دریافت های خوب در عقب زمین و درخشش روی تور، با گرفتن 3 امتیاز پی در پی نتیجه را در امتیاز 11 به تساوی کشاندند. رقابت دو تیم در ادامه پابه پا پیش رفت اما این ایران بود که با برتری 16 بر 15 به وقت استراحت فنی دوم رفت.
 
بعد از این وقفه، عملکرد خوب ایران ادامه پیدا کرد و اختلاف به 2 امتیاز رسید. دو تیم پا به پای هم پیش رفتند اما ایران بود که به عملکرد خوب خود برگشت و توانست نتیجه را 22 بر 19 به سود خود کند. اینجا بود که سرمربی چین وقت استراحت گرفت اما این وقفه سودی برای آنها نداشت و امتیاز 23 به ایران رسید. حریف 4 امتیاز اختلاف را به 3 کاهش داد اما این شاگردان کولاکوویچ بودند که ست اول را 25 بر 22 از آن خود کردند.
 
ست دوم: ایران 25 – چین 20
 
امتیاز اول این ست با چینی ها بود. در ادامه دو تیم پابه پا پیش رفتند و در امتیاز 3 برابر شدند. اما چینی ها عملکرد بهتری داشتند و توانستند 5 بر 3 پیش بیافتند. در ادامه پس از چند بار ردو بدل شدن توپ بین دو تیم، این میزبان بود که با گرفتن امتیاز، اختلاف را به 3 افزایش داد و وقت استراحت فنی اول را با حساب 8 بر 5 با برتری به پایان برد.
 
بعد از این وقفه، بازهم ایران نتوانست امتیازات را جبران کند و حریف تا امتیاز 12 پیش رفت اما اینجا بود که ایران برگشت خوبی به بازی داشت و کار را در همین امتیاز به تساوی کشاند. در ادامه دو تیم تا امتیاز 15 برابر پیش رفتند اما چین امتیاز 16 را گرفت و وقت استراحت فنی را به نام خود ثبت کرد.
 
پس از ورود به زمین، دو تیم تا امتیاز 17 پا به پا پیش رفتند اما ایران خیلی زود اختلاف را افزایش داد و توانست 2 امتیاز پیشی بگیرد. ثبت نتیجه 19 بر 17 باعث شد تا سرمربی حریف درخواست وقت استراحت فنی کند. این وقفه هم به کار حریف نیامد و ایران به امتیاز 20 رسید. شاگردان کولاکوویچ با استفاده از اشتباهات بازیکنان حریف توانستند نتیجه را 22 بر 18 کنند و اختلاف را به 4 امتیاز برسانند. درخواست بازبینی صحنه هم به کمک سرمربی حریف نیامدو امتیاز 22 برای ایران ثبت شد. در ادامه چینی ها 2 امتیاز گرفتند و به عدد 20 رسیدند اما شاگردان کولاکوویچ با افزایش اختلاف به عدد 5، نتیجه را 25 بر 20 کردند و ست دوم نیز به نام ایران ثبت شد.
 
ست سوم: ایران 25 – چین 21
 
ست سوم نیز با امتیازگیری چینی ها آغاز شد اما این ایران بود که 2 بر یک پیش افتاد. در ادامه دو تیم تا امتیاز 7 پا به پای هم پیش رفتند. وقت استراحت فنی اول با ثبت نتیجه ی 8 بر 7 به سود ایران رقم خورد.
 
بعد از این وقفه اما بازهم عملکرد خوب ایران باعث شد تا بازهم میزبان عقب بیافتد. شاگردان کولاکوویچ با امتیازات پی در پی خود و اشتباه بازیکنان حریف نتیجه را 14 بر 9 کرد و 5 امتیاز پیش افتاد. امتیاز دهم را چینی ها گرفتند اما ایران با گرفتن 2 امتیاز پیاپی دیگر، نتیجه را در وقت استراحت فنی دوم 16 بر 10 به نام خود ثبت کرد.
 
چینی ها که روحیه ی خود را با اختلاف 6 امتیازی از دست داده بودند، پس از این وقفه، با امتیاز برگشتند. نتیجه 17 بر 11 شد. امتیاز دوازدهم به چین رسید اما با بیرون زدن سرویس خود امتیاز 18 را به ایران دادند. در ادامه ایران با حفظ کردن اختلاف امتیازی، برتری خود را به چین دیکته کرد. حریف در ادامه توانست اختلاف را به 4 امتیاز نیز کاهش دهد و نتیجه 21 بر 17 شد اما در ادامه بازهم عملکرد خوب ایران، 2 امتیاز پیاپی را برای ما رقم زد و بازی 23 بر 17 شد. فیاضی سرویس خود را به تور زد تا چین به امتیاز 18 برسد. میزبان در ادامه به امتیاز 19 هم رسید اما با از دست دادن اسپک خود، امتیاز 24 را به ایران دادند. چین با دریافت خوب در عقب زمین، به امتیاز 21 رسید تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کند. بعد از این وقفه بود که ایران امتیاز 25 را گرفت و ست سوم را نیز با حساب 25 بر 21 از آن خود کرد.

در گروه دوم، استرالیا در روز آخر 3 بر یک هند را از پیش رو برداشت اما در رده سوم قرار گرفت و حذف شد. کره ی جنوبی 3 بر 2 به سختی از سد تیم شگفتی ساز قطر گذشت اما پائین تر از این تیم در رده دوم ایستاد و حریف ایران شد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.