والیبال انتخابی المپیک-چین/

ایران قدم اول را مقتدرانه برداشت

تیم ملی والیبال ایران در اولین بازی مرحله ی گروهی انتخابی المپیک در دیداری یک طرفه چین تایپه را مقتدرانه از پیش رو برداشت.
سه‌شنبه، 17 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
ایران قدم اول را مقتدرانه برداشت
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، امروز رسما مرحله ی آخر انتخابی المپیک به میزبانی چین آغاز شد و تیم ملی والیبال ایران که در گروه اول قرار دارد، به دلیل طولانی شدن دیدار تیم های استرالیا و کره جنوبی، با یک ساعت تاخیر یعنی ساعت 12:30 به مصاف تیم ملی چین تایپه رفت که در 3 ست متوالی موفق شد حریف خود را شکست دهد. در این رقابت ها تنها تیم قهرمان مجوز حضور در المپیک 2020 را کسب خواهد کرد.
 
شاگردان کولاکوویچ با نتایج (25 بر16)، (25 بر 17) و (25 بر 14) حریف خود را مغلوب کردند.
در این دیدار ایران با ترکیب سعید معروف، پوریا فیاضی، پوریا یلی، میلاد عبادی‌پور، سیدمحمد موسوی، علی شفیعی و محمدرضا حضرت‌پور(لیبرو) مقابل حریف صف آرایی کرد.
 
ست اول: ایران 25 – چین تایپه 16

نخستین امتیاز شاگردان کولاکوویچ را فیاضی گرفت. دو تیم در امتیاز یک برابر شدند و در ادامه ایران با 2 امتیاز متوالی کار را 3 بر یک کرد. با اشتباه بازیکنان ما چین تایپه 2 امتیاز گرفت و نتیجه در عدد 4 برابر شد. بازی پایاپای پیش رفت. بعد از آن این تیم حریف بود که 7 بر 6 جلو افتاد اما ایران وقت استراحت فنی را با پیروزی 8 بر 7 به نیمکت رفت.
 
بعد از این وقفه، دو تیم بازهم رقابت نزدیکی با هم داشتند و کار در امتیاز 9 به تساوی انجامید. اینجا بود که شاگردان کولاکوویچ با گرفتن 2 امتیازی پی در پی نتیجه را 11 بر 9 کردند. در ادامه امتیازهای متوالی ایران باعث شد تا سرمربی چین تایپه برای جبران کار، وقت استراحت فنی درخواست کند اما این حربه ی حریف هم افاقه نکرد تا وقت استراحت فنی دوم نیز با نتیجه 16 بر 12 به سود ایران رقم بخورد.
 
بعد از ورود دو تیم به زمین، ایران بازهم فاصله را زیاد کرد. با اشتباهات پی در پی بازیکنان حریف، نتیجه 19 بر 12 شد تا بازهم سرمربی حریف چاره ای جز گرفتن وقت استراحت نداشته باشد. این بارهم حریف نتوانست به بازی برگردد چرا که شاگردان کولاکوویچ با افزایش اختلاف امتیاز به عدد 10، نتیجه را 23 بر 13 کردند. تیم حریف 3 امتیاز متوالی گرفت و کمی فاصله را کاهش داد اما در نهایت این ست با نتیجه 25 بر 16 به سود ایران به پایان رسید.
 
ست دوم: ایران ۲۵- چین تایپه ۱۷

شروع ست دوم نیز با برتری ایران رقم خورد. خیلی زود در این ست بلندقامتان ما اختلاف ایجاد کردند و نتیجه 4 بر یک شد. در ادامه چین تایپه تنها 2 امتیاز گرفت تا شاگردان کولاکوویچ وقت استراحت فنی اول را با نتیجه 8 بر 3 به سود خود رقم بزنند.
 
دو تیم بعد از ورود به زمین بازهم همان روند قبلی را در پیش گرفتند. ایران توانست برتری خود را حفظ کند و تیم حریف ضعیف تر از ست اول ظاهر شد. این عملکرد خوب بلندقامتان کشورمان اختلاف 7 امتیازی را برای ما به ارمغان داشت و ایران 16 بر 9 وقت استراحت فنی دوم را نیز با برتری به پایان برد.
 
بعد از این وقفه، این چین تایپه بود که با سرویس های خوب در صدد کم کردن اختلاف برآمد اما بازهم امتیازگیری متوالی بازیکنان ایران باعث شد تا سرمربی حریف درخواست وقت استراحت کند. این وقفه اما به کار حریف نیامد و ضربه ی  سرویس عالی سعید معروف اختلاف امتیاز را به عدد 10 رساند و نتیجه 23 بر 14 شد. بعد از ثبت این نتیجه حریف 3 امتیاز متوالی گرفت و به امتیاز 17 رسید. در ادامه اما ست دوم نیز به سود ایران رقم خورد. این بار با نتیجه (25 بر 17).
 
ست سوم: ایران ۲۵ - چین تایپه ۱۴
 
بازیکنان چین تایپه که روحیه ی خود را از دست داده اند، در ست سوم نیز اسیر قدرتنمایی بلندقامتان ایران شد و در همان ابتدای کار با اختلاف  3 امتیاز عقب افتادند. در ادامه اشتباه بازیکنان ایران باعث شد تا حریف امتیازات از دست داده را جبران کند و اختلاف به حداقل برسد. در ادامه اما بازهم اختلاف امتیاز به عدد 3 رسید و ایران وقت استراحت فنی اول را با نتیجه 8 بر 5 به سود خود رقم زد.
 
بعد از این وقفه، تیم ایران بازهم 2 امتیاز متوالی گرفت. ثبت نتیجه ی 12 بر 7 باعث شد تا سرمربی چین تایپه بازهم درخواست وقت استراحت کند. این وقفه هم نتوانست تیم حریف را به بازی برگرداند، چرا که امتیازگیری های متوالی شاگردان کولاکوویچ نتیجه را در وقت استراحت فنی دوم نیز 16 بر 9 به سود ما کرد.
 
در ادامه ی این ست، کولاکوویچ دست به جوانگرایی زد و با آوردن بازیکنان جوان، کار را پیش برد.  این بازیکنان پا پس نکشیدند و توانستند روند خوب یاران خود را ادامه دهند. سرویس های عالی شریفی، امتیازهای متوالی را برای ایران در پی داشت و در نهایت این ست نیز با برتری قاطع ایران و با نتیجه (25 بر 14) به پایان رسید.
 
تیم ملی ایران که در گروه اول با تیم میزبان، چین تایپه و قزاقستان هم گروه است، فردا ساعت 11:30 به مصاف قزاق ها خواهد رفت.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.