پیام خانواده برخی از خانواده‌های شهدای حادثه هواپیمای اوکراینی + فیلم

خانواده برخی از جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی پیام‌های در این باره صادر کردند.
يکشنبه، 22 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
پیام خانواده برخی از خانواده‌های شهدای حادثه هواپیمای اوکراینی + فیلم
به گزارش راسخون؛ خانواده برخی از خانواده‌های شهدای سانحه سقوط هواپیمای اوکراین که فرزندانشان در این حادثه از دست دادند در این خصوص بیانیه‌ای صادر کردند.
 

خانواده شهید کدخدازاده: تمام ابعاد سانحه هواپیمای اوکراینی باید مشخص شود

«اسحاق جهانگیری» عصر سه‌شنبه در دیدار با خانواده «سعید کدخدازاده» دانشجوی دکتری شیمی آلی که در حادثه هواپیمای اوکراینی جان خود را از دست داد، ضمن تسلیت و ابراز همدردی با این خانواده داغدار، اظهار داشت: در این حادثه بسیار تلخ و دردناک، تعداد زیادی از نخبگان و سرمایه‌های بزرگ کشور از دست رفتند.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه سوال‌های متعددی درباره این حادثه تاسف‌بار وجود دارد، افزود: باید ابعاد مختلف این اتفاق مشخص و جزئیات آن به مردم اطلاع رسانی شود.

جهانگیری ادامه داد: دولت از عمق وجود از این اتفاق تلخ و دردناک متاثر است و هیاتی را با مسئولیت وزیر راه و شهرسازی مامور کرده است تا هماهنگی‌های لازم برای شناسایی و تحویل پیکرهای جانباختگان این حادثه به خانواده‌هایشان انجام شود.

پدر و مادر و اعضای خانواده این جانباخته حادثه هواپیمای اوکراینی نیز ضمن قدردانی از حضور معاون اول رییس جمهوری، خواستار روشن شدن ابعاد این حادثه و دریافت پاسخ های روشن به سوالات مطرح شدند.

پدر سعید کدخدازاده همچنین با اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیات فرزند خود، گفت: سعید فرزندی بسیار مومن و اهل مطالعه بود و قرار بود چند ماه دیگر دوره دکتری در رشته شیمی آلی را به اتمام برساند.

یک هواپیمای خطوط هوایی اوکراین روز چهارشنبه پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی(ره) بر اثر خطای انسانی و بصورت غیر عمد مورد اصابت قرار گرفت و در نتیجه این حادثه ۱۷۶ مسافر و خدمه از جمله ۱۴۷ مسافر ایرانی جان باختند.

 

پدر شهید امیر اشرفی: پسرم می‌گفت برای دفاع از خاک و ناموس کشورش ‌همیشه آماده است

پدر شهید امیر اشرفی در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان اصفهان به ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری فرزندش اشاره کرد و اظهار داشت: با این که امیر به کشوری دیگر سفر می‌کرد، اما در جملات پایانی خود بیان داشت که هر لحظه برای دفاع از خاک و ناموس کشورش آمادگی دارد.
وی تصریح کرد: امیر قبل از سفر به سوئیس در مراسم تشییع سردار قاسم سلیمانی در تهران شرکت کرد و در راهپیمایی اربعین نیز در سال‌های گذشته حضوری مستمر داشت.

پدر شهید اشرفی بیان کرد: امیر در انجمن اسلامی دانشجویان در کشور سوئیس نقش پررنگی داشت و همواره در جلسات اسلامی و مذهبی در دانشگاه و کشور سوئیس شرکت داشت.

وی تأکید کرد: ابعاد این قضیه باید مشخص شود تا برای خانواده شهدای این حادثه التیام‌بخش باشد.

شهید امیر اشرفی دانشجوی دکترای مکانیک در کشور سوئیس بود که به‌همراه همسرش در این سانحه هوایی به شهادت رسید.

محمدرضا حاجی‌کریم جباری سفیر جمهوری اسلامی ایران در برن ــ سوئیس در پیامی شهادت امیر اشرفی را به خانواده وی تسلیت گفت.
 

پدر شهید امیرحسین قربانی بهابادی: راضی نیستیم ‌دل رهبری هیچ موقع و در هیچ جایی شکسته شود / نظر معظم له را روی چشم می‌گذاریم‌

خانواده شهید امیرحسین قربانی بهابادی هم به مانند خانواده دیگر شهدای حادثه سقوط هواپیما‌ و عموم ملت ایران این روزها عزادار و سوگوارند و سیاه پوش از دست دادن جوان خود هستند.

خانواده‌ای که از جنس ایثار و شهادتند و سال‌های سال در راه پیشرفت و اعتلای نظام و انقلاب ایستادگی و مبارزه کرده و در این راه جانفشانی‌ها کرده‌اند.
پدر امیرحسین قربانی بهابادی از جانبازان و آزادگان سرافراز جنگ تحمیلی و مادر وی خواهر شهید دوران هشت سال دفاع مقدس است و امروز امیرحسین هم به شهادت رسیده است.

با این وجود، امروز خانواده شهید امیرحسین قربانی بهابادی عزای خود و خون فرزندشان را بهانه‌ای برای ضربه زدن به نظام نکرده و از دیگران هم می‌خواهند که بهانه‌ای به دست دشمن ندهند.

پدر شهید امیرحسین قربانی در این ارتباط ‌اظهار داشت: هرچه که نظر حضرت آقا باشد، ما عینا همان را روی چشم می‌گذاریم.

این جانباز و آزاده سرافراز دوران هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب و سران سه قوه گفتند، مسببان باید شناسایی شده و به اشد مجازات گرفتار شوند.

وی تاکید کرد که باید با مسببان به شدت برخورد شود تا خدای نکرده مسائل و مشکلات دیگری برای مملکت دوباره پیش نیاید که بهانه‌ای به دست دشمنان نظام بدهند.

قربانی بهابادی با بیان اینکه راضی نداریم که دل رهبری هیچ موقع و در هیچ جایی شکسته شود تاکید کرد: هرچه که مقام معظم رهبری فرمودند‌ ما اطاعت امر می‌کنیم.

با وجودی که امروز افرادی که زخم خورده نظام و سپاه هستند سعی دارند از شهادت افراد حاضر در هواپیما‌ برای ضربه زدن به نظام و انقلاب و ولایت فقیه استفاده کنند اما بصیرت بالای خانواده‌های این شهدا که در اوج عزا و داغداری هستند، مانعی بزرگ برای دستیابی دشمنان نظام در این توطئه خود شده‌اند.
 

پدر شهید حمزه‌ای:‌ اجازه سوءاستفاده به دشمنان را نمی‌دهیم / انتقاد از برخی هجمه‌ها علیه سپاه پاسداران

 پدر شهید حمزه‌ای از شهدای حادثه سقوط هواپیما در دیدار آیت‌الله سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار قم اظهار داشت: از خداوند تقاضای صبر و توان تحمل این آزمون الهی را داریم.

وی با بیان اینکه بسیاری از این شهدا جز نخبگان کشور و از ممتازان علمی بوده‌اند، ابراز کرد: راضی به رضایت خداوند هستیم، با آنکه خسارت این حادثه برای کشور و خانواده‌ها زیاد بوده ولی نباید اجازه خوشحالی به دشمنان را بدهیم.

پدر شهید حمزه‌ای یادآور شد: از روزهای گذشته برخی خواهان تجمع و شمع روشن کردن پشت درب خانه شهدا را داشته‌اند ولی اینجا قم است و شهر قم مهم بوده و نباید از اینجا برای کشور هزینه‌تراشی شود.

وی با بیان اینکه تصمیمات و رفتارها در قم در کشور تأثیرگذار است، تصریح کرد: قم حرمت دارد و نگران بودیم عده‌ای در کنار منزلمان شمع روشن کرده و عکس آن را از طرق مختلف پخش کنند که در این زمینه هماهنگی‌هایی صورت گرفت تا جلوی سوءاستفاده‌ها گرفته شود.

حمزه‌ای با انتقاد از برخی هجمه‌ها علیه سپاه پاسداران افزود: شاید اشتباهی در این زمینه صورت گرفته باشد و نمره 20 سپاه 19 شده باشد، ولی نباید سیاه‌نمایی شود و باید با همدلی جلوی تخریب‌ها گرفته شود.

وی با اشاره به حضور بیت آیت‌الله سعیدی در استان قم گفت: حضور مسئولانه این خانواده در قم سبب برکت و افتخار بوده و جان‌فشانی‌های آیت‌الله سعیدی در انقلاب روشن است.
 

متن پیام خانواده مرحوم مهندس مهدی اسحاقیان

بسم الله الرحمن الرحیم
مردم شریف و انقلابی جمهوری اسلامی ایران

اینجانب عباسعلی اسحاقیان، پدر مرحوم مهندس مهدی اسحاقیان که فرزند عزیزم را در سانحه سقوط هواپیمای اوکراین از دست دادم ضمن تشکر فراوان از ابراز همدردی شما مردم انقلابی و همیشه در صحنه تقاضا دارم مراقب باشید هرگز سخنی که تضعیف‌کننده  نیروهای جان‌برکف سپاه پاسداران و نظام ولایی و انقلاب باشد بر زبان جاری نکنید تا در این شرایط حساس، در زمین دشمن بازی نکرده باشید.

همه ما مدیون تلاش‌های بی‌وقفه و خالصانه نیروهای سپاه پاسداران هستیم، سپاهی که چهل سال است در دفاع از جان و مال و ناموس و کیان این ملت از هیچ تلاشی دریغ نکرده ودر این راه، هزاران شهید و جانباز تقدیم نموده است.

ما در حُسن‌نیت جان‌بر‌کفان نیروی هوافضای سپاه، هیچ شک و شبهه‌ای نداریم.

دشمنان سیلی‌خورده از مقاومت بدانند با فرافکنی و دروغ بستن به نظام به‌کمک رسانه‌های مواجب‌بگیرشان نخواهند توانست از بی‌آبروتر شدن خود و شیرین‌کام شدن مقاومت از سیلی محکم سپاه بکاهند و مثل همیشه این امت بصیر ایران اسلامی است که با تبعیت از رهنمودهای مقام عظمای ولایت، نقشه‌های خبیثانه آنان را نقش بر آب خواهد کرد؛ ان‌شاءالله.

از خداوند متعال مسئلت داریم به همه داغداران این حادثه اندوه‌بار؛ صبر جمیل عطا فرماید و همه جانباختگان را با ارواح طیبه شهدا خصوصاً شهید سپهبد حاج _قاسم_سلیمانی محشور فرماید.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.
خانواده مرحوم مهندس مهدی اسحاقیان
بیست و یکم دی‌ماه 1398
 

مادر شهید حسنی سعدی: اجازه دخالت به بیگانگان و مغرضین داخلی را نمی دهیم

مادر مرحوم حسنی سعدی از شهدای حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی اظهار داشت:از مقام معظم رهبری تشکر ویژه  می کنم، پیامی که ایشان فرستادند سبب تسلی خاطر و آرامش ما شد.

وی افزود: سقوط هواپیما و ارتحال دخترم و دیگر سرنشینان این هواپیما داغ بسیار بزرگی بود و ما باید خدمت مقام معظم رهبری تسلیت عرض کنیم.

ملایی با اشاره به سواستفاده دشمن از موضوع سقوط هواپیمای اوکراینی ادامه داد: اجازه دخالت به هیچ احدی حتی برخی از مغرضین داخلیکه قصد سواستفاده و ضربه زدن به نظام  را دارند نمی دهیم.

وی افزود: امنیت کشور مرهون نیروهای مسلح است.

روایت ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی و صحبت های خانواده دو نفر از جانباختگان
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.