شمارش آراء از ساعات 24 دیشب آغاز شد/ تمامی مدارس استان تهران و برخی استان ها تعطیل شد

زمان برگزاری یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی پس از چند نوبت تمدید، ساعت ۲۴ به طور رسمی پایان یافت.
شنبه، 3 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شمارش آراء از ساعات 24 دیشب آغاز شد/ تمامی مدارس استان تهران و برخی استان ها تعطیل شد
شمارش آرا در حوزه های انتخابیه،  آغاز شده و طبق اعلام مقام های وزارت کشور، در ساعات آینده نتایج اولیه انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام خواهد شد.

به علت استفاده از کارکنان آموزش و پرورش و ادامه فرآیند شمارش آرا،  روز شنبه تمامی مدارس استان تهران و نیز برخی استان ها تعطیل شده است.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور پس از پایان رأی گیری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انتخابات از ساعت هشت صبح آغاز و به طور قانونی در ساعت ۲۴ پایان یافت.

سیداسماعیل موسوی ضمن تشکر از مردم همیشه در صحنه گفت: از تمامی عواملی که در ۵۵ هزار حوزه رأی گیری حضور داشتند و بالغ بر یک میلیون می شوند نیز تشکر می کنم.

وی گفت: همکاران ما در همه شعب اخذ رأی، هم اکنون برای مراحل بعد که شمارش آرا، تنظیم صورت جلسه و اعلام نتایج به فرمانداری‌هاست مشغول هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور ادامه داد: امیدواریم تا روز شنبه نتیجه آرا را اعلام کنیم. البته در برخی حوزه ها به دلیل تعدد کاندیداها و حوزه ها، اعلام نتایج نهایی تا روز یکشنبه به طول خواهد انجامید.

موسوی عنوان کرد: از شورای نگهبان، نیروی انتظامی، نمایندگان فرمانداری و ناظران تشکر می کنم.

وی اضافه کرد: هشتم خرداد سال ۹۹ روزی است که مجلس جدید آغاز به کار خواهد کرد و پایان پرونده انتخابات خواهد بود.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان در ۲۰۸ حوزه انتخابیه - ۶ هزار و ۱۱۲ شعبه شهری، ۵۷۷ شعبه روستایی و ۴۶۱ شعبه سیار اخذ رأی- برای تعیین ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی و تعیین۷ نماینده مجلس خبرگان رهبری در ۵ حوزه انتخابیه تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، فارس و قم از ساعت ۸ صبح روز جمعه دوم اسفند آغاز شد.

در این دوره از انتخابات ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رأی دادن و ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۶۶ نفر رأی اولی بودند.

ستاد انتخابات کشور زمان اخذ رأی را بار نخست تا ساعت ۲۰ و سپس تا ساعت ۲۲ (۱۰ شب) جمعه تمدید کرد. این زمان برای بار سوم تا ساعت ۲۳ و برای بار چهارم به مدت ۳۰ دقیقه دیگر تمدید شد و در نهایت برای آخرین بار تا ساعت ۲۴ جمعه مورد تمدید قرار گرفت.


منبع: خبرگزای ایرنا


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.