کاهش ۵۰ درصدی ارزش بیت کوین طی۲ روز گذشته

همزمان با افت شدید شاخص ها در بازارهای مالی به دلیل ویروس کرونا، ارزش بیت کوین نیز به شدت کاهش یافته و جایگاه این ارز مجازی به عنوان محل امن سرمایه گذاری در هنگام بروز شرایط آشفته اقتصادی و سیاسی را زیر سوال برده است.
جمعه، 23 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کاهش ۵۰ درصدی ارزش بیت کوین طی۲ روز گذشته
به گزارش راسخون، همزمان با افت شدید شاخص ها در بازارهای مالی به دلیل ویروس کرونا، ارزش بیت کوین نیز به شدت کاهش یافته و جایگاه این ارز مجازی به عنوان محل امن سرمایه گذاری در هنگام بروز شرایط آشفته اقتصادی و سیاسی را زیر سوال برده است.

در حالی که افت شدید شاخص ها در بازارهای بورس از دیروز در بورس نیویورک آغاز شده و امروز به بازارهای بورس آسیایی رسیده، قیمت بزرگترین ارز دیجیتالی جهان به شدت در نوسان بوده است. ارزش بیت کوین ابتدا با 32 درصد کاهش به پایین ترین رقم خود از مارس 2019 یعنی 3915 دلار رسید و سپس تا اواسط امروز به وقت هنگ کنگ بخش عمده زیان وارده را جبران کرد. کاهش 50 درصدی ثبت شده برای بیت کوین در طی دو روز گذشته جزء بزرگترین نوسانات ثبت شده برای این ارز مجازی بوده است. هم اکنون قیمت هر بیت کویت با 7.8 درصد کاهش به 5280 دلار رسیده است.

شاخص گلکسی کریپتوی بلومبرگ که نوسانات سبد ارزهای دیجیتالی را رصد می کند، در طی 2 جلسه گذشته با پشت سر گذاشتن افت 49 درصدی به پایین ترین رقم خود از زمان ایجاد در اوت 2017 رسیده است. ارزش اتر، دیگر ارزش دیجیتالی شناخته شده جهان پس از کاهش 30 درصدی اولیه، شاهد افزایش قیمت بود. ارز دیجیتالی ایکس آر پی هم امروز افت قیمت های اولیه خود را جبران کرد.

وین ترنچ، مدیر موسسه ارزهای دیجیتال او اس ال گفت: «دلیل این افت ناگهانی اقدام سرمایه گذاران به نقد کردن ارزهای دیجیتالی خود برای پاسخ گفتن به جبران زیان های به بار امده در بازارهای بورس بوده است... در چنین وضعیتی افت شاخص ها در بازار بورس بر بازارهای امنی نظیر طلا و بیت کوین نیز تاثیر می گذارد.»


منبع: تسنیم


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.