شریعتمداری خبر داد؛ کارت خرید ۲میلیون تومانی برای افراد بدون درآمد ثابت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با هماهنگی استانداری‌ها، ۴میلیون نفر که شغل و درآمد ثابت ندارند شناسایی شدند.
يکشنبه، 17 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شریعتمداری خبر داد؛ کارت خرید ۲میلیون تومانی برای افراد بدون درآمد ثابت
به گزارش  راسخون،  محمد شریعتمداری؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعدازظهر امروز در گفتگوی مستقیم تصویری با جلسه ستاد مقابله با کرونا در گلستان با اعلام این خبر گفت: با هماهنگی با استانداری‌ها، ۴میلیون نفر که شغل و درآمد ثابت ندارند شناسایی شدند که تا هفته آینده به آن‌ها کارت‌های اعتباری خرید تا سقف ۲میلیون تومان تعلق می‌گیرد.

محمد شریعتمداری افزود: ۳میلیون نفر هم که کمترین درآمد را داشتند و مستمری بگیر هیچ نهادی نبودند، بین۲۰۰ تا ۶۰۰هزار تومان به حساب آن‌ها واریز شد.

وزیر معین گلستان افزود: برخی واحد‌های تولیدی هم به سبب بحران کرونا دچار خسارت‌هایی شده اند که از سوی دولت، تسهیلاتی با کارمزد ۱۲درصد برای این واحد‌ها پیش بینی شده است تا بتوانند بخشی از خسارت‌ها را جبران کنند و مشکلی برای پرداخت دستمزد کارکنان خود نداشته باشند.

آقای شریعتمداری گفت: مصوباتی نیز در خصوص استمرار بدهی‌های مالیاتی و پرداخت تسهیلات در این بخش در نظر گرفته شده و تعویق پرداخت بیمه تأمین اجتماعی برای این رسته‌ها به مدت سه ماه هم اختصاص یافته است.

او ادامه داد: افرادی که به سبب کرونا بیکار شده و شغل خود را از دست داده اند هم باید در سامانه مربوطه ثبت نام کنند تا بتوانیم مقدمات پرداخت بیمه بیکاری آن‌ها را فراهم کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اقدامات مدیران گلستان در مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت: با تلاش جهادی همه دستگاه‌ها تعداد بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی این استان از ۲۰۰نفر در روز به ۵۰نفر کاهش یافته است.

آقای شریعتمداری اضافه کرد: کاهش مرگ و میر، افزایش بهبودی و کاهش مراجعه، نشان دهنده آن است که توفیق خوبی در استان رقم خورده که نشان از همراهی و همدلی همه مدیران استان است.

او گفت: کاهش شدت شیوع بیماری نباید سبب شود که موارد بهداشتی فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن را فراموش کنیم، اگر تصمیمات هیجانی بگیریم عبور از پیک کرونا سخت خواهد شد.

آقای شریعتمداری افزود: ۴۹هزار سالمند و معلول در مراکز شبانه روزی بهزیستی در سطح کشور نگهداری می‌شوند که فقط ۲۰۰نفر به کرونا مبتلا شده اند و این نشان دهنده عزم دستگاه‌ها در حمایت از این قشر است.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.