طهماسبی در گفتگو با راسخون:

مخالفت کنیم می گویند دنبال بهانه هستیم/برد مقابل پرسپولیس می تواند سکوی پرتاب پیکان باشد

سرپرست تیم فوتبال پیکان با بیان اینکه برد این تیم می تواند سکوی پرتاب این تیم و از لحاظ روحی روانی برای آنها خوب باشد، گفت: اگر با ادامه ی برگزاری لیگ مخالفت کنیم، می گویند چون قعرنشینیم، دنبال بهانه هستیم.
يکشنبه، 25 خرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
مخالفت کنیم می گویند دنبال بهانه هستیم/برد مقابل پرسپولیس می تواند سکوی پرتاب پیکان باشد
محمدرضا طهماسبی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به شروع تمرینات تیم فوتبال پیکان برای ادامه ی لیگ اظهار داشت: شرایط تیم ما خوب است. بچه ها هم روز به روز از لحاظ بدنی و تکنیکی بهتر می شوند. فقط مشکل اصلی ما استرس کروناست که بازیکنان را از لحاظ روحی اذیت می کند. خوشبختانه بالای 85 درصد بازیکنان ما وقتی تمرینات گروهی شروع شد، از لحاظ فرم بدنی خیلی خوب بودند. در این مدت هم تمریناتی که داشتیم بهتر شدند.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا موافق برگزاری ادامه ی لیگ هستید یا نه؟ افزود: بدون رودربایستی بگویم، اگر تیم ما قعرنشین نبود، نه. اگر وسط جدول بودیم، با این شرایط راضی به برگزاری نبودیم. واقعا شرایط سخت است. هم بازیکنان و هم مربیان استرس دارند. تیم ما قبل از کرونا با آمدن ویسی بهتر شده بود و داشت روبه جلو حرکت می کرد اما متاسفانه این وقفه افتاد.
 
سرپرست تیم پیکان ادامه داد: ما آماده ی برگزاری لیگ هستیم و چاره ای جز ادامه نداریم. مطمئن باشید میانه ی جدول بودیم به سازمان لیگ و فدراسیون بیشتر اصرار می کردیم تا لیگ تعطیل شود. ما اگر حرفی بزنیم و با ادامه ی لیگ مخالفت کنیم، فکر می کنند دنبال بهانه هستیم. اما واقعیت این است که بهانه گیری نیست و بازیکنان استرس دارند. بعضی شهرها قرمز می شوند. بعضی ها به حالت هشدار می رسند. امیدوارم هرچه به صلاح فوتبال ایران است، در نظر بگیرند. نمی دانم اگر ضرر و آسیبی در این شرایط به کسی نمی رسد، ما برای ادامه ی لیگ مشکلی نداریم. از لحاظ روحی روانی اما مثل همه مشکل داریم.
 
اگر لیگ متوقف شود، فصل جدید لیگ هم شاید برگزار نشود، محمدرضا طهماسبی در این خصوص گفت: این حرف درستی نیست. ما همه ی پروتکل ها را داریم عجله ای انجام می دهیم. از تونل ضدعفونی کننده گرفته تا بقیه ی موارد. الان اطلاعات یک فرد معمولی از کرونا نسبت به اسفندماه چقدر زیاد شده است؟ قطعا بالا رفته است. تا دوسه ماه دیگر اگر قرار باشد لیگ جدید شروع شود، قطعا بازهم اطلاعات پزشکان، مردم و فوتبالیست ها بالاتر می رود و راحت تر می توانند مبارزه و پیشگیری کنند. این که بگوئیم اگر لیگ الان متوقف شود و فصل جدید هم برگزار نمی شود، اشتباه است. 4 ماه قبل کسی در مورد کرونا اطلاعاتی نداشت اما الان خیلی بهتر شدیم.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر الان لیگ را تعطیل و برای فصل جدید برنامه ریزی درست کنیم تا در شرایط کرونایی بتوانیم بازی ها را ادامه دهیم، بهتر است. اگر نظارت خوبی باشد، می شود این کار را کرد. خیلی از تیم هایی که ما با آنها بازی دوستانه داشتیم، آب معدنی نداشتند که بخورند. آن وقت فکر می کنید این تیم ها می توانند هزینه های سنگینی که رعایت پروتکل های بهداشتی دارد را می توانند تامین کنند؟ می دانم که خیلی از تیم ها به جای مواد ضدعفونی کننده و الکل، آب الکی می پاشند! آب و وایتکس می پاشند. اتفاقات بدتری از کرونا دارد رقم می خورد. اگر کرونا آنها را نکشد، با این مواد ضدعفونی کننده از بین می روند!
 
سرپرست تیم فوتبال پیکان ادامه داد: چرا جای دوری برویم. همین شروع لیگ مگر بازی ها با تاخیر 45 تا 2 ماهه شروع نشد؟ آنها با وقفه لیگ را آغاز کردند تا ورزشگاه ها الزامات استاندارد را رعایت کنند. هنوز هم که هنوز است هیچ اتفاقی نیفتاده و برخی ورزشگاه ها گیت ندارند. حالا فکر می کنید در این مدت کوتاه باشگاه ها می توانند مسائل بهداشتی را رعایت کنند و لیگ برگزار شود؟ خدا را شکر تست هایی که از بازیکنان تیم ما گرفتیم، هیچ کدام مثبت نبود و دروغ هم نگفتیم. خیلی تیم ها مثبت هستند و با آنها باید چکار کرد؟ ما 3 بازی دوستانه ی خود را به دلیل اینکه تست برخی بازیکنان حریف مثبت درآمده بود، لغو کردیم. به عنوان سرپرست تیم خیلی مشکل دارم. نمی توانم بازیکنم را مجبور کنم بازی کند.
 
محمدرضا طهماسبی گفت: گرشاسبی به عنوان مدیرعامل پیکان آدم فوتبالی و مدیر واقعی است. آنها خیلی از الزامات را برای ما فراهم کرده اند اما بازهم مشکل داریم. هزینه ها بالاست. هزینه ی تهیه ماسک و الکل خیلی بالاست. امیدوارم و آرزو می کنم کسی از برگزاری ادامه ی لیگ دنبال منفعت شخصی نباشد.به دنبال برگزاری لیگ برای سود بیشتر نباشیم. خودم قراردادی ام و اگر بازی نکنم از لحاظ مالی ضرر می کنم. اما جان در این شرایط مهم تر از مال است. مال به دست آوردنی است اما جان نه. آنهایی که می خواهند لیگ ادامه پیدا کند امیدوارم به فکر منافع همه باشند نه منافع شخصی. بدون فوتبال ما ناراحتیم. بازیکنی که از لحاظ بدنی آماده باشد اما درگیری فکری داشته باشد، نمی تواند توان خود را بگذارد. می دانم که مسئولان هم دغدغه دارند و برای آنها هم سخت است اما امیدوارم تصمیمی که می گیرند به نفع همه ی فوتبالی ها باشد.
 
وی ادامه داد: ما جز فوتبال شغل دیگری نداریم. اگر فوتبال نباشد خیلی ها بیکار می شوند. حوصله ی ما هم سر رفته است و عاشق فوتبالیم. مگر می شود دوست نداشته باشیم فوتبال بازی کنیم؟ بازیکنان ما و خودم لحظه شماری می کردم تا دوباره دور هم جمع شویم و بازی کنیم. یک روز که بچه ها را نمی بینم انگار یکی از اعضای خانواده را ندیدم. اما شرایط واقعا سخت است.
 
سرپرست تیم پیکان، تمرین گروهی مخفیانه ی این تیم را در روزهای قرنطینه رد کرد و افزود: اصلا این طور نبود. در دوران کرونا و قرنطینه بیشتر بازیکنان ما شهرستان بودند. وقتی قطعی شد که بازی ها قرار است برگزار شود، در 2 روز بازیکنان را به گروه های زیاد تقسیم کردیم و از آنها تست بدنی 2700 متر گرفتیم. وقتی تیمی مجبور است بازی انجام دهد، باید تمرین کند و نیاز به آمادگی دارد. ما نزدیک 15 بازیکن شهرستانی داشتیم و هر روز از طریق فیلم در فضای مجازی آنها را زیر نظر داشتیم. قطعا تمرین در شرایط انفرادی به پای تیمی نمی رسد.
 
محمدرضا طهماسبی با اشاره به بازی با پرسپولیس گفت: اولین دیدار ما بعد از وقفه ی طولانی مدت با پرسپولیس است. تیمی که سرحال، پرانگیزه و قدرتمند است. تیم خیلی خوبی دارند اما خدا را شکر از تماشاگر بهره نمی برد. بازی سنگینی در پیش داریم. بازی با تیم های بزرگ همیشه انگیزه ی خاص خودش را دارد. مطمئن باشید انگیزه ی بالاتری داریم و دنبال بازی خوب هستیم. پیکان همیشه مقابل پرسپولیس و استقلال بازی های خوبی به نمایش گذاشته است. خودم وقتی بازی می کردم، همیشه خوب فوتبال بازی می کردیم. امیدوارم که بازی خوبی انجام بدهیم و 3 امتیاز با ارزش این بازی را بگیریم. برد مقابل پرسپولیس می تواند از لحاظ روحی روانی خوب و سکوی پرتاب پیکان باشد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.