داوران ما عاشق هستند

طهماسبی در گفتگو با راسخون: مغانلو را نیاز داریم و به پرسپولیس نمی دهیم/سردار سلیمانی ضامن امنیت ایران بود

سرپرست با اخلاق تیم فوتبال پیکان با بیان اینکه به هیچ عنوان بازیکنی را از دست نخواهیم داد، گفت: سردار قاسم سلیمانی را دوست داشتم و ایشان ضامن امنیت ایران بود و در این راه جان شیرینش را از دست داد.
سه‌شنبه، 17 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
طهماسبی در گفتگو با راسخون: مغانلو را نیاز داریم و به پرسپولیس نمی دهیم/سردار سلیمانی ضامن امنیت ایران بود
محمدرضا طهماسبی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به شروع تمرینات تیم فوتبال پیکان اظهار داشت: تمرینات تیم ما از یک شنبه شروع شده و صبح و بعد از ظهر کار می کنیم. دنبال تقویت تیم هستیم اما واقعیت این است که بازیکن خوب خریدن در تعطیلات نیم فصل خیلی سخت است. تیم ها بازیکنان خوب خود را آزاد نمی کنند و اکثر بازیکنان قرارداد دارند. ما هم به بازیکنی نیاز داریم که هم از لحاظ کیفیت فوتبالی خوب باشد و هم اخلاقی.
 
وی در خصوص عملکرد پیکان در نیم فصل اول لیگ نوزدهم افزود: تیم ما تا هفته ی نهم، دهم خوب فوتبال بازی کرد و نتایج بدی هم نگرفتیم. به خصوص قبل از بازی با سایپا، از 3 بازی 7 امتیاز گرفته بودیم؛ یعنی 2 برد و یک مساوی. شرایط تیم ما خیلی خوب بود. بعد از آن، با تیم پارس جنوبی جم بازی داشتیم که به خاطر آن اتفاقات غیرمترقبه انجام نشد. بازی بعدی با تراکتور هم به خاطر آلودگی هوا لغو شد. تیم ما رفته رفته کیفیت خود را از دست داد. لغو بازی با تراکتور خیلی بد بود. چون ما روز بازی داشتیم به سمت استادیوم می رفتیم که گفتند بازی لغو شده است. بعد از از دست دادن 2 هفته ی رسمی و بازی نکردن، اتفاقات عجیب و غریب افتاد و 4، 5 هفته بیرون از خانه پشت سر هم بازی داشتیم. من که بازی نمی کنم، خسته شده بودم چه برسد به بازیکنان. فشار روحی و جسمی روی بازیکنان زیاد بود و نتوانستیم خوب تمرین کنیم. چون 4 روز در میان بازی داشتیم و این شد که نتایج هم برای ما خوب رقم نخورد.
 
سرپرست بااخلاق تیم فوتبال پیکان تصریح کرد: کیفیت بازی ما روز به روز پائین تر آمد و بچه ها خسته شده بودند. بازی های اول باز بهتر بودیم اما 2 بازی آخر اصلا خوب بازی نکردیم. به پارس جم که 3 بر یک باختیم، خیلی بد بودیم اما مقابل تراکتور در بازی آخر باز بهتر بودیم اما در دقایق آخر 3 بر 2 باختیم. بازی با تراکتور اگر سرموقع برگزار می شد، می توانستیم از آنها امتیاز بگیریم. آنها آن موقع اصلا شرایط خوبی نداشتند و شاهین بوشهر در تبریز از آنها امتیاز گرفت. ما می توانستیم در آن شرایط بد تراکتور که اتفاقا تیم ما روی روند خوبی قرار داشت، این تیم را شکست بدهیم. از وقتی الهامی آمد، تراکتور بهتر شد و در روز خوب حریف و شرایط بد پیکان مقابل این تیم قرار گرفتیم و باختیم. آدم بهانه گیری نیستم. بازهم می گویم خودمان باید تلاش کنیم تا تیم نتایج بهتری بگیرد. واقعا شرایط تیم ما سخت بود.
 
محمدرضا طهماسبی گفت: تیم ما خوب فوتبال بازی می کرد و وقتی هم گل می خورد، خیلی بازی ما به چشم می آمد. تیم های حریف عقب نشینی می کردند. به جز این اواخر که خستگی در ساق بچه ها مشهود بود، از لحاظ عملکرد فنی و فوتبالی خوب بودیم. نتایج هم می توانست بهترباشد اما نشد. اشتباهات فردی بچه های ما هم واقعا زیاد بود و در برخی بازی ها کار دست تیم داد. به هرحال در فوتبال اشتباه وجود دارد و باید سعی کنیم که این موارد کمتر شود.
 
وی با اشاره به نیم فصل اول لیگ برتر اظهار داشت: کلا تیم های امسال از پرسپولیس، سپاهان، استقلال، تراکتور و بقیه خیلی فراز و نشیب داشتند. نوسان فقط برای تیم پیکان نبود. شاید تعطیلی های نیم فصل خیلی زیاد بود. این وقفه ها متاسفانه روی کیفیت تیم ها و خود بازیکنان اثر می گذارد و باعث افت لیگ می شود. برنامه ریزی در این شرایط واقعا سخت است. برخی تعطیلات هم ناخواسته و غیرمترقبه بود. امسال جزو سالهایی بود که شرایط سخت تر بود. تعویق بازی ها زیاد اتفاق افتاد.
 
سرپرست تیم پیکان با بیان اینکه داوران هم مثل بازیکنان و مربیان مرتکب اشتباه می شوند، افزود: همیشه گفتم و می گویم که داوری و قضاوت یکی از سخت ترین شغل هاست. در قبال سختی شغلشان درآمدی کمی دارند. با این حال داوری ها واقعا خوب نبود. تیم ما هم خیلی از این بابت ضربه خورده است. بیش از این که به سود ما باشد، متضرر شدیم. تقریبا همه ی تیم ها مشکل داشتند و معترض بودند. نبودن داوران ایرانی در لیست بین المللی خیلی هشداردهنده است. یکی از ارکان فوتبال، داوری است. وقتی داوران ما رشد نکنند و نتوانند قضاوت بین المللی بروند، فوتبال ما ضرر می کند. درگیری و تشنج زیاد می شود. اعتراض ها زیاد می شود. به جای اینکه مربیان و بازیکنان فکر خود را روی بازی بگذارند، تمرکزشان روی داوری می رود. اگر قضاوت ها خوب نباشد، فوتبال ضرر می کند. موقعی که داوران سرحالند و خوب قضاوت می کنند، فوتبال ما هم قشنگ تر و جذاب تر می شود. معتقدم باید به وضع داوری رسیدگی کنند. شغل سخت با درآمد کم خوب نیست. برخی ها برای اسکان مشکل دارند. داوران عشق به کار خود دارند. اکثر داوران ما عاشق هستند اما امسال خوب نبودند.
 
محمدرضا طهماسبی با بیان اینکه هیچ بازیکنی از پیکان جدا نمی شود، گفت: شهریار مغانلو از پرسپولیس و چند تیم دیگر پیشنهاد جدی دارد اما ما رضایت نخواهیم داد. ما به هیچ عنوان هیچ بازیکنی را از دست نخواهیم داد و به همه ی آنها نیاز داریم. ما در نیم فصل نمی توانیم بازیکن بگیریم به همین دلیل بازیکنان خود را نیاز داریم. همه می دانند کار در ینم فصل دوم سخت تر هم می شود.
 
وی با اشاره به شهادت سردار قاسم سلمانی تاکید کرد: همه می دانند من به سیاست هیچ کاری ندارم اما سردار سلیمانی یکی از آدم های ارزشی و خیلی مهم کشورمان بود که خیلی برای ایران زحمت کشید. من شخصا او را دوست داشتم و واقعا از شهادتش خیلی ناراحت شدم. با تمام وجودش برای کشور ما زحمت کشید و ضامن امنیت ایران بود. همیشه در مسافرت و در خطرات بود تا کشورش امنیت داشته باشد. در نهایت هم به آرزوی خود که شهادت بود، رسید. جان شیرینش را برای کشورش فدا کرد. امثال قاسم سلیمانی در این کشور زیاد هستند. امیدوارم راهش را ادامه دهند. روح سردار مطمئن باشید در آرامش است. به خانواده ی محترمشان تسلیت می گویم. ما چیزی نداریم که واقعا لیاقت این مرد بزرگ باشد. اما امیدوارم همه ی ما بتوانیم مثل سردار سلیمانی در هر پست و مقام و شغلی که هستیم برای سربلندی کشورمان از جان مایه بگذاریم و خدمت کنیم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.