صالحی نژاد در گفتگو با راسخون:

پرسپولیس یک سروگردن از دیگر تیم ها بالاتر است/ذوب آهن مشکل مدیریتی دارد/ آوردن بوناچیچ اشتباه بود

کاپیتان اسبق ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه پرسپولیس یک سروگردن از دیگر تیم ها بالاتر است، گفت: ذوب آهن مشکل مدیریتی دارد و آوردن بوناچیچ هم اشتباه بود.
چهارشنبه، 18 تير 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
پرسپولیس یک سروگردن از دیگر تیم ها بالاتر است/ذوب آهن مشکل مدیریتی دارد/ آوردن بوناچیچ اشتباه بود
مصطفی صالحی نژاد در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره وضعیت خود بعد از پایان فوتبالش اظهار داشت: یکی دو سال است که فوتبال را کنار گذاشته ام و دنبال مدارک مربیگری هم رفتم و گرفتم. اما می بینم که برای کار کردن در فوتبال نیاز به رابطه است نه مدرک! انگار هر چقدر از فوتبال دور باشیم و فکرش را نکنیم، راحت تریم. یکی دوبارهم برای تیم های پایه ی ذوب آهن به من پیشنهاد دادند اما قبول نکردم و نرفتم.
 
وی با اشاره به اوضاع آشفته ی باشگاه ذوب آهن افزود: فکر می کنم ذوب آهن مشکل مدیریتی دارد نه چیز دیگر. پیگیر کار این تیم هستم. عمرم را در این تیم گذاشتم و نمی شودو پیگیر نبود و فکر نکرد. هر کمکی از دستم بربیاید برای به آرامش رسیدن ذوب آهن می کنم اما انگار دوست ندارند آدم های قدیمی و سالم در این سیستم باشند. آنها دوست دارند کسانی در باشگاه کار کنند که روی آنها مسلط باشند و هرکاری دلشان خواست، بکنند.
 
کاپیتان اسبق تیم فوتبال ذوب آهن با بیان اینکه شناخت آنچنانی از محمدی مدیرعامل این باشگاه ندارد، تصریح کرد: شناخت کاملی از او ندارم. فکر نمی کنم از پس کار در این باشگاه بربیایند. رزومه ی مدیریتی آنچنانی در باشگاه نداشته اند و فوتبالی هم نیستند. هیچ کسی را هم قبول ندارد چه مشاور ورزشی و چه شخصی که بتواند او را راهنمایی کند. وقتی خودش فوتبالی نیست باید کسی در کنارش بود تا به او مشاوره می داد تا کار خراب نشود.
 
مصطفی صالحی نژاد گفت: همیشه ذوب آهن به ثبات مدیریتی و سرمربی معروف بود اما چند سال است که مدام درگیر بی ثباتی و تغییر شده است. فکر می کنم مشکل اصلی باشگاه به همین بی ثباتی برمی گردد. اگر مدیریت کاری نمی تواند پیش ببرد، باید هیات مدیره ی قوی ای باشد که بتواند تیم را از بیراهه در بیاورد. وقتی بی ثباتی باشد، نه بازیکنان دل و دماغ بازی کردن دارد و نه تیم نتیجه می گیرد.
 
وی با اشاره به شکست سنگین ذوب آهن مقابل پیکان، خاطرنشان کرد: در این بازی 3 گل از 4 گل دریافتی را گلر تیم مقصر بود. مهمترین پست در بازی، دروازه بان است. وقتی هیچ شناختی روی گلر ندارید، چطور با آن قرارداد بستید؟ وقتی روزمه ندارد، برای پول گرفتن آوردید؟ این تصمیمات است که مشخص می کند کاربلد نیستند. اشتباهات مدیران باشگاه یکی پس از دیگری باعث شده تیم به این روز بیافتد و خطر سقوط را احساس کند. اشتباه بعدی آنها آوردن لوکا بوناچیچ بود. در این شرایط اصلا احتیاجی به آوردن لوکا نبود. در این چند بازی می توانستند با همان دستیاران ایرانی کار را پیش ببرند. حسن استکی و صلصالی کاپیتان این تیم بودند. سابقه دارند و مربی خوبی هستند. این تیم را تمرین داده اند و شناخت خوبی نسبت به بازیکنان دارند. اصلا نیاز نبود این همه هزینه برای آوردن لوکا پرداخت شود. این مسائلی است که خودشان فکر می کنم می خواهند باشد.
 
کاپیتان اسبق ذوب آهن اصفهان افزود: لوکا بوناچیچ را هم اگر می خواستند برای تیم های پایه هم بیاورند، اشتباه بود چه برسد به تیم بزرگسالان. بوناچیچ امتحان خود را در ایران پس داده است و اشتباهات پست سرهم باعث شده این اتفاق برای تیم بیفتد. مدیرعامل این هم تصمیمات اشتباه می گیرد، نمی دانم هیات مدیره کجاست که از این اشتباهات جلوگیری نمی کنند. یا هیات مدیره با مدیرعامل همسو هستند یا زورشان به او نمی رسد.
 
مصطفی صالحی نژاد گفت: ذوب آهن حیف است که با این بازیکنان و شخصیتی که دارد، برای نیفتادن دست و پا بزند. با تصمیمات اشتباه این تیم را به جایی رسانده اند که باید با استرس هفته های باقی مانده را دنبال کنند. هواداران چه گناهی کرده اند که این تیم باید در رده های پائین دست و پا بزند. همیشه این تیم بدون حاشیه بوده و ساختار منظمی داشته است. چاره ی کار این است که از ریشه درست شود و مدیریت را دست کسی بدهند که کننده باشد.
 
وی ادامه داد: رسول کربکندی در این باشگاه چند ماهی روی کار آمد اما وقتی دید اوضاع نامساعد است، عطای کار را به لقایش بخشید و در رفت. او سابقه ی بازیگری و مدیریت و سرمربی دارد. آدم ورزشی است و می فهمد چه خبر است. ورزشی ها وقتی ایده و برنامه ای بدهند چون مدیران فوتبالی و ورزشی نیستند، متوجه نمی شوند و به ناچار ورزشی ها کنار می آیند.
 
بازیکن اسبق ذوب آهن در خصوص ادامه ی برگزاری لیگ برتر افزود: همه ی باشگاه های معتبر در حال پیگیری لیگ خود هستند و آلمان هم لیگ و هم حذفی را برگزار کرد و به اتمام رساند. البته آنها با شرایط بهتر و رعایت مسائل بهداشتی برگزار کردند و مسئولان ما فقط می خواهند برگزار کنند. یکسری تیم ها اصلا مراعات نمی کنند و برخی باشگاه ها دست و پاشکسته پروتکل ها را اجرا می کنند. اما در کل سلامتی بازیکنان باید در اولویت باشد.
 
مصطفی صالحی نژاد در خصوص اینکه آیا لیگ مهندسی شده است؟ گفت: مگر می شود یک فصل فوتبال را مهندسی کرد؟ یکی دو بازی را شاید بتوانند پیش ببرند اما بقیه ی نتایج چه می شود؟ با این کارها و حرف ها دارند به اعتبار فوتبال ایران لطمه می زنند. به ضرر خودشان است که می خواهند سال های آینده سهمیه ی آسیا بگیرند. ای اف سی سهمیه ی ما را کم می کند و اعتبار فوتبال ایران در آسیا خدشه دار می شود. کسانی این کار را می کنند که می دانند سال های دیگر نیستند. می خواهند با اعتبار مدیران و باشگاه ها بازی کنند و آنها را هم به منجلاب بکشند. فوتبال است و هزار اتفاق.
 
وی تاکید کرد: قدرت پرسولیس در این سالها ثابت شده است. واقعا از لحاظ فنی یک سرو گردن بالاتر از دیگر تیم ها هستند. آنها روی غلتک افتاده اند و چندسالی است که قهرمان می شوند. بازی ها را هم که نگاه می کنیم، یک سروگردن بالاتر از دیگر تیم ها هستند. چرا باید وقتی تیمی خوب بازی می کند و نتیجه می گیرد، حرف غیرمنطقی بزنیم. در 90 دقیقه سوت داور هم ممکن است این طرف و آن طرف شود. در پرسپولیس آدم های فوتبالی و کاربلد دارند کار می کنند و بازیکنان سطح بالایی دارند. وقتی مجموعه ای درست کار کند، نتیجه اش را هم می بیند.
 
صالحی نژاد در پایان گفت: احتمال قهرمانی پرسپولیس خیلی بالاست اما سپاهان می تواند برای آنها دردسرساز باشد. استقلال و تراکتور کمتر می توانند به قهرمانی فکر کنند. مدیریتی که قلعه نویی دارد و بازیکنانی که جمع کرده، می توانند بازهم خود را نزدیک تر کنند. سپاهان همیشه دنبال قهرمانی است و به این زودی ها هم کوتاه نمی آید. مهمترین چیزی که می توانم بگویم این است که هرطور شده باید فصل را به پایان برسانند و برای فصل آتی با برنامه ریزی دقیق تر وارد شوند. کارهایی که اروپایی ها انجام می دهند را الگو بگیرند و انجام دهند. 2، 3 سال کرونا با ما هست و اگر قرار است بترسیم باید مملکت را ببندیم. با برنامه ریزی باید کارها را دنبال کنیم. باید با این بحران کنار آمد وزندگی کرد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.