کرونا در جهان| شمار قربانیان کرونا به ۶۶۳ هزار و ۴۷۶ نفر رسیده است/ افزایش چشمگیر نرخ مرگ و میر در اروپا

شمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس در جهان همچنان رو به افزایش است و براساس آخرین آمارها، شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ تاکنون به ۶۶۳ هزار و ۴۷۶ نفر رسیده است.
چهارشنبه، 8 مرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
کرونا در جهان| شمار قربانیان کرونا به ۶۶۳ هزار و ۴۷۶ نفر رسیده است/ افزایش چشمگیر نرخ مرگ و میر در اروپا
به گزارش راسخون، تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار مبتلایان کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۱۶ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۲۰۲ نفر رسیده و مرگ ۶۶۳ هزار و ۴۷۶ نفر در اثر این بیماری نیز تأیید شده است.

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها ۱۰ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۶۳۲ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

از میان پنج میلیون و ۷۷۳ هزار و ۹۴ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی پنج میلیون و ۷۰۶ هزار و ۶۰۷ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۶ هزار و ۴۸۷ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۱ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۱۰۸ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۰ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۶۳۲ نفر معادل ۹۴ درصد از موارد بهبود یافته و ۶۶۳ هزار و ۴۷۶ نفر معادل شش درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر برزیل و هند به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین آمارها نشان می دهد که شمار قربانیان کووید-۱۹ در مکزیک هم اکنون با فاصله کمی از تلفات این بیماری در انگلیس قرار گرفته و به ۴۴ هزار و ۸۷۶ قربانی رسیده است.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا چهار میلیون و ۴۹۸ هزار و ۳۴۳ مبتلا، ۱۵۲ هزار و ۳۲۰ قربانی

 ۲. برزیل دو میلیون و ۴۸۴ هزار و ۶۴۹ مبتلا، ۸۸ هزار و ۶۳۴ قربانی

 ۳. هند یک میلیون و ۵۳۲ هزار و ۱۳۵ مبتلا،  ۳۴ هزار و ۲۲۴ قربانی

 ۴. روسیه ۸۲۳ هزار و ۵۱۵ مبتلا،  ۱۳ هزار و ۵۰۴ قربانی

 ۵. آفریقای جنوبی ۴۵۹ هزار و ۷۶۱ مبتلا،  ۷۲۵۷ قربانی

 ۶. مکزیک ۴۰۲ هزار و ۶۹۷ مبتلا، ۴۴ هزار و ۸۷۶ قربانی

 ۷. پرو ۳۹۵ هزار و ۵ مبتلا، ۱۸ هزار و ۶۱۲ قربانی

۸. شیلی ۳۴۹ هزار و ۸۰۰ مبتلا، ۹۲۴۰ قربانی

۹. اسپانیا ۳۲۷ هزار و ۶۹۰ مبتلا، ۲۸ هزار و ۴۳۶ قربانی

 ۱۰. انگلیس ۳۰۰ هزار و ۶۹۲ مبتلا، ۴۵ هزار و ۸۷۸ قربانی

پس از این ۱۰ کشور، ایران با ۲۹۶ هزار و ۲۷۳ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ و ۱۶ هزار و ۱۴۷ قربانی ناشی از آن در رتبه یازدهم جدول کشورهای درگیر کرونا در جهان قرار گرفته است.

سپس کشورهای پاکستان با ۲۷۵ هزار و ۲۲۵ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۷۰ هزار و ۸۳۱ مبتلا، کلمبیا با ۲۶۷ هزار و ۳۸۵ مبتلا، ایتالیا با ۲۴۶ هزار و ۴۸۸ مبتلا، بنگلادش با ۲۲۹ هزار و ۱۸۵ مبتلا، ترکیه با ۲۲۷ هزار و ۹۸۲ مبتلا، آلمان با ۲۰۷ هزار و ۹۵۱ هزار مبتلا، فرانسه با ۱۸۳ هزار و ۸۰۴ مبتلا، آرژانتین با ۱۷۳ هزار و ۳۵۵ مبتلا، عراق با ۱۱۵ هزار و ۳۳۲ مبتلا، کانادا با ۱۱۴ هزار و ۹۹۴ مبتلا، قطر با ۱۰۹ هزار و ۸۸۰ مبتلا، اندونزی با ۱۰۲ هزار و ۵۱ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

پس از آن مصر با ۹۲ هزار و ۹۴۷ مبتلا، قزاقستان با ۸۶ هزار و ۱۹۲ مبتلا، چین با ۸۴ هزار و ۶۰ مبتلا، فیلیپین با ۸۳ هزار و ۶۷۳ مبتلا، اکوادور با ۸۲ هزار و ۲۷۹ مبتلا، سوئد با ۷۹ هزار و ۴۹۴ مبتلا، عمان با ۷۷ هزار و ۹۰۴ مبتلا، بولیوی با ۷۲ هزار و ۳۲۷ مبتلا، بلاروس با ۶۷ هزار و ۳۶۶ مبتلا، بلژیک با ۶۶ هزار و ۶۶۲ مبتلا، اوکراین با ۶۶ هزار و ۵۷۵ مبتلا، سرزمین های اشغالی با ۶۶ هزار و ۲۹۳ مبتلا، کویت با ۶۵ هزار و ۱۴۹ مبتلا، جمهوری دومینیکن با ۶۴ هزار و ۶۹۰ مبتلا، پاناما با ۶۲ هزار و ۲۲۳ مبتلا، امارات متحده عربی با ۵۹ هزار و ۵۴۶، هلند با ۵۳ هزار و ۳۷۴ مبتلا، سنگاپور با ۵۱ هزار و ۱۹۷ مبتلا و پرتغال با ۵۰ هزار و ۴۱۰ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

همچنین کشورهای گواتمالا، رومانی، لهستان، نیجریه، هندوراس، بحرین، ارمنستان، افغانستان، سوئیس، غنا، قرقیزستان، ایرلند، آذربایجان، ژاپن، الجزایر، ایرلند، صربستان، مولداوی، ازبکستان، اتریش و مراکش تاکنون بیش از ۲۰ هزار مبتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.
 

مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا از 4.3 میلیون گذشت

دانشگاه «جانز هاپکینز» اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته، با ابتلای دستکم 61 هزار و 310 نفر دیگر از مردم آمریکا به ویروس کرونا، مجموع مبتلایان به این ویروس ناشناخته در این کشور به چهار میلیون و 349 هزار و 313 نفر رسید.

جانز هاپکینز» امروز (چهارشنبه) گزارش کرد که در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ یکهزار و ۲۲۶ مورد جدید، مجموع قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به ۱۴۹ هزار و ۲۳۵ نفر افزایش یافت.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۱ هزار و ۳۰۱ نفر به مجموع مبتلایان به ویروس «کووید-۱۹» افزوده شدند تا آمار کلی مبتلایان به این ویروس ناشناخته در ایالات متحده آمریکا به چهار میلیون و ۳۴۹ هزار و ۳۱۳ نفر برسد.
 
از طرف دیگر، پایگاه اطلا‌ع رسانی «ورلدومیترز»، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا را چهار میلیون و ۴۹۸ هزار و ۳۴۳ نفر و مجموع قربانیان آن را ۱۵۲ هزار و ۳۲۰ نفر گزارش کرده است.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون ۱۶ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۱۳۰ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از آن میان ۶۵۹ هزار و ۴۵ نفر جان خود را از دست دادند و ۹ میلیون و ۷۰۳ هزار و ۲۱۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
 
روزنامه انگلیسی «گاردین» نیز در گزارشی نوشت که در حالیکه قربانیان کرونا در ایالات متحده آمریکا به 150 هزار نفر نزدیک می‌شوند، فلوریدا افزایش چشمگیری در آمار مرگ و میر مرتبط با کووید-19 در آمریکاداشته است و لس‌آنجلس و ماریکوپا و آریزونا، بیشترین موارد ابتلا به کرونا را در ایالات متحده دارند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که دستکم 6 ایالت جنوبی و غربی آمریکا روز گذشته (سه شنبه)، رکورد جدیدی در آمار مرگ و میر روزانه مرتبط با کرونا ثبت کردند و تعداد مبتلایان به کووید-19 در تگزاس از 400 هزار نفر عبور کرد و مسئولان بهداشت کالیفرنیا نیز اعلام کردند که لاتین‌تبارها بیش از نیمی از مبتلایان به کرونا را در این ایالت تشکیل می‌دهند.

ایالات آرکانزاس، کالیفرنیا، فلوریدا، مونتانا، اورگان و تگزاس روز سه‌شنبه در آمار مرگ و میر روزانه مرتبط با کرونا رکورد زدند.

رویترز گزارش کرد که در ایالات متحده آمریکا بیش از یکهزار و 300 نفر روز سه‌شنبه بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند که این بیشترین آمار روزانه مرگ و میر مرتبط با کرونا از ماه می (اوایل خردادماه) تاکنون محسوب می‌شود.
 

افزایش چشمگیر نرخ مرگ و میر اروپا در دوران کرونا

نتایج یک بررسی یورو استات (اداره آمار اروپا) نشان می‌دهد که نرخ مرگ و میر در اروپا در فاصله زمانی ماه مارس تا می سال جاری نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که با توجه به شیوع کرونا در برخی ایالات آلمان محدودیت هایی برای سفرها از این ایالات اعمال شده است.

دولت منطقه‌ای کاتالونیای اسپانیا هم درباره تصمیم وزارت خارجه آلمان که سطح هشدارهای سفر به این منطقه برای شهروندان آلمانی را بالا برده است ابراز تاسف و ناراحتی کرد.

هشدار انستیتو رابرت کخ آلمان درباره سیر صعودی شمار مبتلایان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آلمان را خطرناک توصیف کرده و "لوتار ویلر"، رئیس این موسسه آلمانی اظهار داشت: جدیدترین تحولات در آلمان من و همه کارکنان انستیتو رابرت کخ را نگران کرده است.

وی با اشاره به اینکه روند مبتلایان در سراسر آلمان در حال افزایش است.
 

هشدار برلین به شهروندان درباره سفر به اسپانیا

به دلیل صعود چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در اسپانیا وزارت امور خارجه آلمان حالا درباره سفرهای توریستی به بسیاری از مناطق محبوب برای آلمانی ها در این کشور هشدار داده است. این مناطق شامل شهرهای توریستی بزرگ کاتالونیا مانند بارسلونا و برخی مناطق توریستی دیگر در این منطقه است.

افزایش چشمگیر نرخ بیکاری در اسپانیا
بحران کرونا همچنان نرخ بیکاری در اسپانیا را افزایش می دهد. در جریان بحران کرونا نرخ بیکاری در این کشور افزایش چشمگیری داشته است.

افزایش موارد ابتلا به کرونا در مناطق توریستی اتریش

شمار موارد جدید ابتلا به کرونا در مناطق توریستی اتریش که برای شهروندان آلمانی محبوبیت زیادی دارد هم رو به افزایش است.
 

مقام بهداشتی لوکزامبورگ: کشور در موج دوم کرونا قرار دارد

یک مقام عالی بهداشتی در لوکزامبورگ هم اعلام کرده است که آمار مبتلایان به کرونا البته در سطح بالا تثبیت شده است. "اولف نهرباس"، مدیر موسسه بهداشت لوکزامبورگ با اعلام خوش بینی درباره مسیر درستی که کشور در آن قرار دارد در عین حال گفت: ما کاملاً واضح در موج دوم کرونا قرار داریم.

حدود دو هفته پیش لوکزامبورگ از طرف انستیتو رابرت کخ آلمان به عنوان منطقه خطر کرونایی اعلام شد. مقامات بهداشتی لوکزامبورگ افزایش تست کرونا در این کشور را عامل افزایش شمار مبتلایان جدید اعلام کرده‌اند.

تشدید محدودیت‌های کرونایی در بلژیک

در بلژیک هم با توجه به افزایش شمار مبتلایان به کرونا محدودیت های کرونایی تشدید شده است.

چندین هفته است که شمار مبتلایان به کرونا در بلژیک روند صعودی را طی می کند. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در هفته های بین 17 تا 23 جولای به صورت میانگین حدود 279 مورد ابتلا به کرونا در هر روز در این کشور وجود داشته است. در مقایسه با هفته قبل از این دوره زمانی شمار مبتلایان در این کشور افزایش 71 درصدی داشته است.
 

افزایش آمار مبتلایان روزانه در فرانسه

فرانسه هم از حدود 2551 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 3 روز خبر داده است. بر اساس آمارهای رسمی در فرانسه از روز جمعه حدود 2551 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند. این نشان دهنده ابتلای حدود 850 نفر در هر روز است.


گسترش هشدارهای سفر کرونایی به اسپانیا از طرف لندن
انگلیس هم هشدارهای سفر کرونایی برای اسپانیا را به مناطق بیشتری گسترش می دهد. وزارت امور خارجه انگلیس دلیل این تصمیم دولت را شرایط کرونایی کنونی در این مناطق اعلام کرده است.

این آمارها همچنین نشان می دهد که تفاوت های فاحشی بین کشورها از نظر میزان نرخ مرگ و میر در این دوره زمانی وجود داشته است. در حالی که در کشورهای اسپانیا، ایتالیا و یا بلژیک افزایش چشمگیر میزان مرگ و میر نسبت به میانگین سال های گذشته وجود داشته است در کشورهای اسلواکی و بلغارستان موارد مرگ و میر کم تری وجود داشته است.
 

شمار صهیونیست‌های مبتلا به کرونا از ۶۵ هزار نفر عبور کرد

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در این رژیم به ۶۵ هزار و ۷۹۱ نفر رسید.

به نقل از النشره، افزایش روزافزون شمار صهیونیست‌های مبتلا به کرونا موجب بروز بحران در اراضی اشغالی شده است.

بر اساس این گزارش، طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۲۱۰ مورد ابتلای جدید به کرونا نزد صهیونیست‌ها به ثبت رسیده است.

بنابراین، شمار صهیونیست‌های مبتلا به کرونا به ۶۵ هزار و ۷۹۱ نفر افزایش یافته است.

این در حالی است که تعداد فوتی‌های صهیونیست ناشی از ابتلا به کرونا به ۴۸۶ نفر افزایش یافته است.

این آمار در حالی است که پیشتر مقامات صهیونیست فاش کردند شمار دقیق مبتلایان به کرونا ۲۰۰ هزار نفر است.
 

ویروس کرونا در لیبی به مرحله «شیوع در جامعه» رسیده است

دولت الوفاق لیبی با اعلام اینکه این کشور به سطح چهارم ویروس کرونا یعنی «شیوع در جامعه» رسیده است، درباره خطرناک بودن این مرحله هشدار داد.

«خلیفه البکوش» رئیس کمیته شورای علمی مبارزه با ویروس کرونا که زیر نظر دولت الوفاق لیبی است درخصوص شیوع این ویروس در میان اقشار مختلف این کشور هشدار داد.

او در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: لیبی به سطح چهارم همه گیری کرونا یعنی مرحله «شیوع در جامعه» رسیده است.

البکوش از کمیته مقابله با ویروس کرونا، وزارت کشور و خارجه، دستگاه‌های مربوط، مسئولان شهرداری‌ها و نیرو‌های امنیتی خواست تا آمادگی خود را برای مقابله با این موضع خطرناک بالا ببرند.

«احمد الحاسی» نایب رئیس کمیته مقابله با کرونا در دولت الوفاق لیبی، نیز دیروز (سه‌شنبه) درخصوص شیوع بیماری کووید-۱۹ به صورت محلی در میان اقشار مختلف جامعه هشدار داد.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در لیبی از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون به ۳ هزار و ۱۷ نفر رسیده است که از این تعداد ۵۷۹ نفر بهبود یافته اند، اما تاکنون ۶۷ مبتلا به این ویروس جان خود را دست داده‌اند.

توصیه‌های کرونایی سازمان جهانی بهداشت برای عید قربان

همزمان با نزدیک شدن به عید قربان، یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان جهان، سازمان جهانی بهداشت اقدام به انتشار یک بیانیه کرد.

این سازمان در این بیانیه پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در عید قربان را تشریح کرد

مسلمانان در این عید باید از در آغوش کشیدن یکدیگر، دست دادن و یا روبوسی خودداری کرده و به طور کلی از هر عملی که باعث تماس فیزیکی می‌شود، اجتناب کنند. همچنین در این روز باید از تجمعات دوری کرد و به جای آن از فناوری‌هایی مجازی برای تبریک عید به یکدیگر بهره برد.

مردم باید تحت هر شرایطی  یک متر از یکدیگر فاصله داشته باشند. همچنین افراد باید از ماسک در مکان‌هایی که دیگران حضور دارند بهره ببرند و با هر بار عوض کردن ماسک دست‌های خود را با آب و صابون بشویند.

باید تا جایی که امکان دارد مراسم عید در محیط باز برگزار شود. در صورتی که قرار است این مراسم در مکان‌های بسته برگزار شود، حتما باید از وجود تهویه مناسب اطمینان حاصل کرد. همچنین تا آنجا که امکان دارد باید این مراسم را کوتاه و مختصر برگزار کرد، زیرا هر چقدر زمان مراسم طولانی‌تر باشد امکان انتقال ویروس کرونا میان شرکت کنندگان افزایش می‌یابد.

ترجیحاً به جای برگزاری میهمانی‌های بزرگ، میهمانی‌هایی کوچک با تعداد شرکت کنندگان کمتر برگزار کنید. نمازگزاران عید نیز باید فاصله اجتماعی خود را از زمان ورود به مساجد تا زمان خروج حفظ کنند. کفش نمازگزارن نیز در مکان‌های مشخص باید قرار گیرد و نباید این کفش‌ها با هم تماس داشته باشند.

منبع
1. ایسنا / آمار جهانی شیوع کرونا / نزدیک به ۱۷ میلیون مبتلا و بیش از ۶۶۰ هزار قربانی
2.فارس / ثبت بیش از 61 هزار ابتلا ظرف 24 ساعت؛ مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا از 4.3 میلیون گذشت
3.تسنیم /کرونا در اروپا| از افزایش نرخ بیکاری در اسپانیا تا هشدارها درباره سفر به کاتالونیا
4.آخرین خبر / شمار صهیونیست‌های مبتلا به کرونا از ۶۵ هزار نفر عبور کرد
5.باشگاه خبرنگاران جوان / ویروس کرونا در لیبی به مرحله «شیوع در جامعه» رسیده است


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.