منوچهری در گفتگو با راسخون:

ضربات پنالتی برنده دربی حذفی را مشخص می کند/سقوط پارس جنوبی و شاهین هدفمند بود

مهاجم سابق استقلال و فعلی پارس جنوبی جم با بیان اینکه دربی حذفی به پنالتی کشیده می شود، گفت: سقوط تیم های بوشهری هدفمند بود و این دو تیم فقط به خاطر مشکلات مالی و عدم تزریق پول سقوط کردند نه مشکل فنی.
دوشنبه، 3 شهريور 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
ضربات پنالتی برنده دربی حذفی را مشخص می کند/سقوط پارس جنوبی و شاهین هدفمند بود
امین منوچهری در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، در خصوص سقوط تیم پارس جنوبی جم به لیگ یک فوتبال اظهار داشت: اتفاقی که برای تیم افتاد، اظهرمن الشمس بود. هرکس بخواهد سقوط این تیم را به غیر از مشکلات مالی ربط دهد و انکار کند، باید دیدش را به دنیا عوض کند. این تیم مشکل مالی شدید داشت و از اول فصل تا کنون هیچ کسی هم برای حل آن تلاش نکرد. این تیم یقین بدانید با حداقل مشکل فنی و به دلیل مسائل مالی افتاد. هر مربی ای آمد، مشکلات مالی را دید، فرار کرد. مگر می شود یک تیم فوتبال بدون کمک مالی و بدون پرداخت حداقلی بتواند باانگیزه باشد و نتیجه بگیرد؟ آن وقت چطور می شود از چنین تیمی توقع نتیجه گرفتن داشت؟ اگر بدون پول می شود نتیجه گرفت و موفق بود پس چرا تیم های دنیا اسپانسر می گیرند و هزینه می کنند؟ چرا پول در فوتبال وجود دارد اصلا؟ اگر پول نباید باشد که پس به دوران قبل برگردیم و دورهمی و دلی یک ساعت دور هم جمع شویم و فوتبال بازی کنیم و بعد برگردیم سرکار و زندگی خودمان.
 
وی افزود: ما فوتبالیست ها شبانه روز در اختیار تیم هستیم و تمرین و کار می کنیم، چطور می توانیم بدون پول ادامه دهیم؟ فوتبال تنها شغل و منبع درآمدی ماست. شغلی که با عشق کار نکنید، نتیجه حاصل نمی شود. هرچقدر هم مایه بگذاری نمی شود کاری کرد. تا کجا می شود با غیرت و انگیزه کار کرد وقتی پولی نگیرید؟ واقعا با این شرایط اقتصادی نمی شود بدون دریافتی کار کرد. وقتی بازیکن دغدغه ی فکری دارد و تمرکزش روی فوتبال نیست، نه می تواند به تیم کمک کند و نه سلامتش حفظ می شود. بازی با استقلال باید 3 بر صفر می شد که نشد. واقعا حق تیم ضایع شد و کسی اصلا پیگیر نشد که چه اتفاقی افتاد. اگر آن بازی 3 بر صفر می شد، هم اختلاف امتیازی پیدا می کردیم و هم مصدوم و محروم نمی دادیم. متاسفانه تصمیم گیرنده بازیکن ها نیستند اما وقتی تیمی می افتد اولین کسی که مقصر جلوه می دهند بازیکنان هستند. قطعا ما مجبور بودیم که برویم زمین بازی کنیم و وعده وعیدها را گوش کنیم. ما مقصر بودیم که به حرف اینها را گوش کردیم.
 
مهاجم تیم پارس جنوبی جم ادامه داد: امیدوارم کسانی که هدفشان سقوط دادن تیم های بوشهری به خصوص پارس جنوبی جم بود، رسیده باشند و به چیزهایی که می خواستند برسند. یک هدف عجیبی پشت سقوط این تیم بود. من تجربه ی این هدف را در نفت تهران داشتم. نمی دانم چه کسی اما کسانی که می خواستند این تیم سقوط کند، به هدف خود رسیدند. این تیم راحت تر از این حرف ها می توانست در لیگ برتر بماند. 3، 4 هفته قبل از پایان لیگ باید ما از منطقه ی خطر فرار می کردیم و با خیال راحت ادامه می دادیم. آن کسانی که می گفتند 5 دقیقه دیگر پول در حسابتان است و هنوز بعد از ماه ها آن 5 دقیقه نیامده است، هدفی داشتند که پول ندادند تا تیم بیافتد. این تیم می توانست با 2 تا پاداش و انگیزه دادن به بازیکن بماند. مگر می شود بازی مهم با فولاد امتیاز بگیری و پاداش نگیری؟ گفتند پاداش می دهیم اما این قدر ندادند تا بازی آخر هم انجام شد و تیم افتاد. شنیدم که تیم های دیگر فانوس به دست به هر بازیکن خود برای ماندن در لیگ برتر 30، 40 میلیون پاداش دادند.
 
سید امین منوچهری گفت: تعصب و غیرت تا جایی جواب می دهد. وقتی فرید محمدزاده رباط پاره می کند و باشگاه به او پول نمی دهد، وقتی میلاد باقری رباط می دهد و معلوم نیست تکلیفش چه می شود، پول نمی گیرد، چطور بازیکنان دیگر می توانند برای این تیم از جان مایه بگذارند؟مگر همیشه بازیکن باید غیرت و مایه بگذارد؟ احتمالا سودی نصیب عده ای می شود که تیم سقوط کند وگرنه که واقعا این تیم هر طور حساب کنی نباید می افتاد. ما را که اذیت کردند. جوانان شهر جم که قرار بود به این تیم بیایند و بازی کنند، آینده شان خراب شد و به تباهی رفت. پارس جم نه برای من از لحاظ مالی خوب بود نه فنی. تیمی که همه اش جنگ اعصاب و پول نگرفتن و دفاع کردن است، نه می شود در آن پیشرفت کرد و نه پولی بدست آورد. اتفاقاتی در این تیم دیدم که آدم را قوی تر می کند. خدا را شکر که این روزها را دیدم و بعدها که مربی شدم اگر این کارها را نکنم، می توانم آدم قوی تر و مثبت تری باشم.
 
وی خاطرنشان کرد: دقت کنید که چطور 2 سهمیه ی یک استان به راحتی از لیگ برتر می روند. خرد جمعی صورت گرفت تا این تیم ها بیافتند. استان بوشهر استان پولدار و سرمایه داری است اما نمی دانم چرا 2 تیمش به خاطر نداشتن پول سقوط کردند. شاهین هم تیم خیلی خوبی داشت اما واقعا قدر ندانستند و دو تیم سقوط کردند. قطعا آدم هایی که دارند برای این دو تیم تصمیم می گیرند، مدیران خوبی نبودند. امیدوارم روزی برسد که برای فوتبال، آدم های فوتبالی تصمیم بگیرند. آدمی باشد که بفهمند و درک کند که برای فوتبال باید هزینه و در کنار آن چند برابر درآمدزایی کنند. وقتی پولی می گیرند نباید همه را در جیب خودشان بگذارند. اگر مقداری را خرج این دو تیم می کردند، الان هر دو تیم سقوط نمی کردند.
 
مهاجم شاهین بوشهر در خصوص آینده ی فوتبالی خود افزود: اگر تیمی باشد که از لحاظ روحی روانی تحت فشار قرار نگیرم و بتوانم در آن شرایط خوبی داشته باشم، دوست دارم بازی کنم اما نمی خواهم به هر نحوی فقط باشم. ارزش ندارد که با آدم های کوچک کار کنم که اصلا فوتبال را از نزدیک ندیده اند. سروکله زدن با چنین آدم هایی ظلم به خودم است.
 
امین منوچهری در پاسخ به این سوال که آیا رفتن افاضلی از پارس جنوبی جم و رها کردن تیم در شرایط سخت حرفه ای بود یا نه؟ گفت: اگر افاضلی در تیم می ماند قطعا پارس جنوبی سقوط نمی کرد. نمی شود از پورموسوی انتظار داشت که 4 هفته ی آخر بیاید و معجزه کند. مربی تا بیاید بازیکنان و ترکیب خود را پیدا کند، لیگ تمام می شود. اما شناختی که افاضلی داشت، تیم نتیجه می گرفت و می ماند. با رفتن افاضلی هم بازیکنان و هم تیم ضرر کرد. بحث حرفه ای یا غیرحرفه ای یا جوانمردانه بودن نیست. یک جایی باید یک سری آدم ها بفهمند که باید خرج کنند و فقط فکر پرکردن جیب خود نباشند. اتفاقا خوب شد و حق به حقدار رسید. وقتی تیمی نمی خواهد خرج کند و دنبال مرغ ارازن تر می گردد که تیمش را بچرخاند، درست نیست که تیمش در لیگ برتر بماند. سرصحبتم با رضائیان مدیرعامل باشگاه نیست. او فوتبالی است و دست و بالش بسته بود. رضائیان از همه ی ما فوتبالی تر است و فوتبال به این جور مدیران نیاز دارد.
 
وی در پایان در خصوص دربی جام حذفی افزود: انشالله دربی خوبی باشد و در نهایت استقلال برنده باشد. هر دو مربی چون بازی های آسیایی در پیش دارند سعی می کنند با کمترین ریسک پیش بروند و حذف شوند. اگر تیمی با پنالتی حذف شود، کسی ایرادی نمی گیرد. انتظار می رود که بخاطر حساسیت بازی کسل کننده و با حداقل موقعیت گل پیش برود. امیدوارم که پیش بینی من درست نباشد و بازی خوبی ببینیم اما بعید می دانم بازی خیلی جذابی باشد. فکر می کنم بازی با پنالتی تمام شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.