امین منوچهری در گفتگو با راسخون:

استقلال از کورس قهرمانی خارج نشده است/داور پنالتی می گرفت، نتیجه دربی فرق می کرد

مهاجم اسبق استقلال با بیان اینکه داور پنالتی می گرفت، نتیجه ی دربی فرق می کرد، گفت: آبی ها هنوز شانس قهرمانی دارند و از کورس خارج نشده اند.
سه‌شنبه، 4 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
استقلال از کورس قهرمانی خارج نشده است/داور پنالتی می گرفت، نتیجه دربی فرق می کرد
امین منوچهری در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، در ابتدای صحبت های خود با اشاره به دربی 95 و برد پرسپولیس اظهار داشت: دو تیم از وقتی وارد زمین شدند، تلاششان این بود که باهوش بازی کنند و فرصتی به حریف ندهند. در چنین بازی هایی وقتی دو تیم ابتدا برای گل نخوردن تلاش می کنند، ایجاد موقعیت خیلی سخت می شود و معمولا بازی فشرده پیش می رود. این دربی هم دقیقا این طور بود و وقتی تیمی توپ را از دست می داد تلاش می کرد سریع جمع شود و با پرس و تحت فشار قراردادن بازیکن صاحب توپ، مالکیت توپ را در اختیار بگیرد. اینجاست که هرتیمی بتواند از تک فرصت های خودش استفاده کند، برنده می شود. پرسپولیس از تک موقعیتش به خوبی سود برد و توانست به گل برسد. در ادامه هم آنها برای حفظ گل زده، تقریبا عقب نشینی کردند و دنبال 3 امتیاز بودند که در نهایت موفق شدند.
 
داور پنالتی استقلال را می گرفت، نتیجه دربی فرق می کرد
وی افزود: معتقدم اگر اتفاقی که در اوایل بازی دربی افتاد، داور اگر تمرکز لازم را داشت می توانست تصمیم بهتری بگیرد. پنالتی اعلام می شد، شاید این استقلال بود که نبض کار را در اختیار می گرفت. در دربی ها وقتی تیمی جلو بیافتد، از لحاظ شرایط روحی روانی بالا می رود و می تواند دست بالا را داشته باشد. فکر می کنم پنالتی گرفته می شد، روند بازی فرق می کرد. با این حال دیگر فرقی نمی کند و با حرف زدن ما چیزی برنمی گردد. امیدوارم این شکست را فراموش کنند و به رقابت ها برگردند. اصلا شکست استقلال در دربی را نمی شود به بی تجربگی بازیکنان این تیم ربط داد. همیشه دربی حساس و شرایط جریان بازی تعیین کننده است. در پلی استیشن هم وقتی بازی حساس می شود، تیم حریف وقتی گل می زند، برگشتن به بازی سخت می شود. این ربطی به تجربه ندارد و باید واقعیت را قبول کرد که در بازی های حساس جبران گل خورده سخت می شود. استقلال هم البته فرصت زیادی برای جبران داشت اما همان طور که دیدید توپ آنها را از روی خط دروازه بیرون کشیدند. اگر دقیقه 3 پنالتی گرفته می شد، برعکس این جریان برای استقلال اتفاق می افتاد و پرسپولیس باید برای جبران به آب و آتش می زد. تیم ها و بازیکنان بزرگ در شرایط سخت خودشان را ثابت می کنند و خیلی زود به رقابت ها برمی گردند. استقلال در بازی حذفی مقابل ذوب آهن واکنش خوبی داشت.
 
حواشی بعد از دربی طبیعی است
مهاجم اسبق استقلال تصریح کرد: اتفاقات و حواشی بعد از بازی های حساس طبیعی است. در بازی های حساس همیشه تنش و اختلاف وجود دارد. حالا خوب بود که تماشاگر در ورزشگاه نبود. هیجان و ضربان قلب بالاست و کمترین صحبت ها باعث واکنش می شود. ما هم حتی به عنوان ببیننده ی فوتبال در منزل، عکس العمل هایی نشان می دهیم که دیده نمی شود. در هر صورت بازیکن باید در صدم ثانیه تصمیماتی بگیرد که برخی ها نمی توانند روی رفتارشان کنترل داشته باشند و درگیری ایجاد می شود. خیلی اتفاقات دست به دست می دهد تا تنشی ایجاد شود.
 استقلال از کورس قهرمانی خارج نشده است/داور پنالتی می گرفت، نتیجه دربی فرق می کرد
رای بازی اصفهان قبل از دربی اعلام می شد، آن تنش ها اتفاق نمی افتاد
امین منوچهری با اشاره به رای کمیته ی انضباطی در خصوص اتفاقات دربی 95 گفت: اگر قرار بود کمیته ی انضباطی رای عادلانه ای صادر کند، باید قبل از دربی، رای بازی سپاهان و پرسپولیس را اعلام می کرد. چون در 4 سال اخیر بارها این اتفاق افتاده و همه یادمان هست که بارها برای اتفاقات بازی های استقلال خیلی زود تشکیل جلسه دادند و بازیکنانش را محروم کرده اند. تشکیل جلسه ی دیدار سپاهان و پرسپولیس طول کشید. ممکن بود یکی از تیم ها ضرر کند، این کار را نکردند. درست این بود که قبل از دربی این اتفاق می افتاد و آرای بازی اصفهان را اعلام می کردند. اگر آن بازی رای صادر می شد، در واقع جلوی اتفاق دربی 95 را می گرفتند. قطعا آن رای در بازی دربی هم تاثیر می گذاشت و شاید اتفاقات آخر بازی هم رقم نمی خورد.
 
باید به فدراسیون جدید فرصت داد
وی در خصوص اینکه آیا منظورتان جانب داری فدراسیون از پرسپولیس است؟ خاطرنشان کرد: من در بطن ماجرا و رای و طریقه ی تشکیل جلسه و این موارد نیستم. اما وقتی از دور نگاه می کنم فکر می کنم اگر رای بازی سپاهان و پرسپولیس زودتر اعلام می شد، شرایط بهتری در دربی رقم می خورد. حالا اینکه چه کسی دارد از چه تیمی جانبداری می کند، در حیطه وظایف من نیست، حرفی بزنم. الان هم روزهای اول فدراسیون است و باید به آنها فرصت داد. انشالله همه ی پست های فدراسیون به شایسته ها برسد و هرکس سرجای خودش قرار بگیرد. همه با آرامش و عدالت، تصمیم های بهتری برای آینده ی فوتبال کشور بگیرند. در هر صورت باید به این فدراسیون هم زمان لازم را بدهیم. فراموش نکنیم که این فدراسیون با کلی بدهی روبروست و امیدوارم هرچه زودتر به شرایط پایدار برسند.
 
استقلال از کورس قهرمانی خارج نشده است
مهاجم اسبق استقلال در خصوص اینکه آیا این تیم از کورس قهرمانی دور شده است؟ افزود: در لیگ هنوز بازی های زیادی باقی مانده است و همه ی تیم های مدعی شانس قهرمانی دارند. درست است که فاصله ی امتیازی استقلال با سپاهان و پرسپولیس زیاد شده اما یقین بدانید در ادامه تیم های بالانشین هم امتیاز از دست می دهند. جذابیت های اصلی لیگ ما هنوز مانده است و نمی شود از الان تیمی را قهرمان یا از پیش برنده دانست. لیگ با این استراحت ها و وقفه ها کار را برای بازیکنان به خصوص مربیان سخت می کند و فرسایشی می شود. باشگاه هایی که می خواهند قهرمان شوند، حس بردن و انگیزه را در بازیکنان از بین می برد. سخت ترین کارهایی که باشگاه ها و مربیان با آن درگیر هستند، همین نگه داشتن انگیزه و حس قهرمانی و بردن است که در لیگ های فرسایشی معمولا اتفاق می افتد. برخی از تعطیلی ها دست فدراسیون نیست و شرایط کرونا را هم باید اضافه کنید.
 
اسکوچیچ بهترین های تیم ملی تاریخ ایران را در اختیار دارد
امین منوچهری گفت: شرایط بازی های لیگ قهرمانان آسیا باعث وقفه ی برخی بازی ها و نامنظم شدن جدول شد و کار را دشوارتر کرد. در ادامه هم بازی ها و اردوهای تیم ملی هم باعث وقفه ی تقریبا یک ماهه لیگ شده و چاره ای نیست. فوتبال ما با چنین وضعیتی آسیب می بیند. درصد آسیب دیدگی بازیکنان هم بالا می رود چون نمی توانند نه بازی رسمی داشته باشند و نه بدنسازی درست و حسابی. از لحاظ ذهنی هم بازیکنان خسته می شوند. ما بازیکنان برای لیگ هر فصل قرارداد 10 ماهه می بندیم اما الان 2 سال است که لیگ فوتبالی ما حدود 15، 16 ماه طول می کشد. حالا که این طور شده، امیدوارم حداقل تیم ملی ما بتواند به جام جهانی صعود کند. معتقدم ما یکی از بهترین تیم ملی های تاریخ ایران را در اختیار داریم. مربی خیلی خوبی هم داریم و شناخت خوبی نسبت به فوتبال ایران دارد. امیدوارم از این مخمصه ای که ای اف سی برای ما ایجاد کرده و میزبانی را به بحرین داده، بتوانیم سربلند بیرون بیائیم. ما اگر جام جهانی برویم، بازیکنانی داریم که مدعی صعود به مرحله ی بعد جام جهانی خواهیم بود. وقتی مهدی طارمی ما به یوونتوس و چلسی گل می زند، قطعا اگر یک بار دیگر موقعیت بازی با پرتغال گیرش بیاید، آن را تبدیل به گل می کند. از لحاظ تجربه و آمادگی نفرات خیلی خوبی داریم. اگر جام جهانی برویم قطعا روزهای درخشانی در پیش خواهیم داشت. اما در بحرین باید جدای از بحث فنی و فوتبالی، با دیگر مسائلی که بحرینی ها برای ما بوجود خواهند آورد، بجنگیم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.