شوک به استقلال/ فرهاد مجیدی از سمت خود استعفا کرد/ استراماچونی به استقلال برمی گردد؟

فرهاد مجیدی سرمربی تیم استقلال تهران پس از پیروزی مقابل پرسپولیس در جام حذفی از سمت خود استعفا کرد.
پنجشنبه، 6 شهريور 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
شوک به استقلال/ فرهاد مجیدی از سمت خود استعفا کرد/ استراماچونی به استقلال برمی گردد؟
به گزارش راسخون؛ فرهاد مجیدی با انتشار متنی، به مذاکرات مسئولان استقلال با استراماچونی واکنش نشان داد.

متن استعفای او به شرح زیر است:

این نوشته را باید چند روز قبل منتشر می‌کردم. همان روزی که با قصد قبلی خبر مذاکره در ایتالیا را رسانه‌ای کردند. همان روزی که در آستانه دربی فوق‌العاده حساس، قبل از مهمترین بازی فصل، ذره‌ای برای من و تلاش و فداکاری شاگردانم احترام قائل نشدند. این خودزنی بزرگ توسط مدیریتی انجام شد که یک ماه قبل از من لیست گرفت و بدون تمدید قرارداد حتی یکی از بازیکنان ارزشمند فعلی، بعد از هر موفقیتی در چند بازی گذشته از برنامه‌ها و اهداف مشترک برای فصل بعد گفت.

آن‌ها با وجود قرارداد یک سال و نیمه من، با اقدامی عوام فریبانه که هدفی جز تخریب جایگاه سرمربی تیم نداشت در آستانه دربی، خبری که حتی رسانه‌های کشور آقای استراماچونی هم مراعات زمان انتشارش را کردند، به صورت غیررسمی به رسانه‌ها دادند و حالا من حاضر نیستم به خاطر یک برد جذاب و صعود به فینال جام حذفی این کارشکنی تاریخی را نادیده بگیرم.

جالب است که از لحظه انتشار خبر مذاکره ایتالیا تا شروع دربی مصاحبه و تکذیبی از مدیرعامل در کار نبود، اما از امروز صبح سراسیمه به دنبال تکذیب خبری هستند که با جزئیات مستند به بیرون درز کرده و رسوایی تازه‌ای رقم زده.

می‌خواهم بدانید آن‌ها دیشب حتی از یک خسته نباشید خشک‌وخالی در رختکن تیم دریغ کردند و مشابه دو پیروزی مقابل سپاهان، نگاه و رفتارشان فریاد می‌زد که چقدر ناراحتند. چون هر موفقیت تازه نقشه‌هایشان را به تأخیر می‌انداخت و آن‌ها را به دروغی دیگر متوسل می‌کرد.

من به احترام بازیکنان متعصبم، هوادارانی که بی‌صبرانه منتظر پیروزی مقابل قهرمان لیگ برتر بودند و همکاران شریفم این چند روزه را هم سکوت کردم، اما امروز بعد از فشار‌های کشنده در یک نیم‌فصل استثنایی، در شرایطی که روز اول بین قلب و غرورم، قلبم را انتخاب کرده بودم باید اطلاع دهم که در اعتراض به رفتار غیرصادقانه باشگاه استقلال از مربیگری در این تیم استعفا می‌دهم. این استعفا را نه به معنای برخورنده بودن رفتار مدیریت باشگاه برای شخص من، بلکه در اعتراض به این شیوه مدیریت و برای محافظت از جایگاه سرمربی باشگاه بزرگی همچون استقلال اعلام می‌کنم.

ما تیم را در رده پنجم جدول تحویل گرفتیم و بعد از نایب‌قهرمانی در لیگ و کسب سهمیه مستقیم، با یک برد مهم به فینال حذفی هم صعود کردیم و اگر انصاف و معرفتی وجود داشت، با این همه بلا‌های طبیعی و غیرطبیعی حق ما چنین رفتاری نبود.

استقلال را نه امروز و نه ۲۳ سال پیش که پیراهنش را پوشیدم، به من پیشکش نکرده‌اند. برای لحظه لحظه حضورم در استقلال همیشه سخت کار کرده‌ام و می‌دانم روزی دوباره به رویا‌های جمعی خود خواهیم رسید.
 
شوک به استقلال/ فرهاد مجیدی از سمت خود استعفا کرد

سرمربی استقلال در شرایطی از سمتش استعفا داده که چند ماهی است هیچ مصاحبه ای با رسانه ها انجام نداده و در شرایط سکوت و تمرکز روی مسائل فنی توانسته نتایج خوبی را با تیمش به دست بیاورد. او بعد از یک دوره پرانتقاد موفق شد در پایان لیگ نوزدهم استقلال را به مقام نایب قهرمانی برساندو یکی از وعده هایش را عملی کند. مجیدی با ادامه روند روبه رشد استقلال موفق شدتیمش را به فینال حذفی هم ببرد که البته این مساله مهم با برد مقابل رقیب سنتی یعنی پرسپولیس رقم خورد و باعث خوشحالی هواداران آبی پوش شده است.

در چنین شرایطی که همه چیز برای استقلالی ها خوب به نظر می رسد بی تردید استعفای ناگهانی فرهاد مجیدی می تواند یک اتفاق ویژه تلقی شود. موضوعی که آبی پوشان را در آستانه دیدارفینال حذفی مقابل تراکتور به شوک فرو می برد و می تواند کسب جام قهرمانی را نیز دور از دسترس کند.

باید دید در این برهه حساس واکنش مدیران استقلال به استعفای مجیدی چه خواهد بود و چه تصمیمی در این باره اتخاذ خواهند کرد. بی تردید رفتار مدیران این باشگاه در قبال کادرفنی رفتاری غیر قابل توجیه است که نمی شود در روزهایی که نتایج استقلال هواداران را به وجد آورده از آن به سادگی گذشت.
 

واکنش باشگاه استقلال به استعفای فرهاد مجیدی: مجیدی استعفا نداده است!

در پی استعفای فرهاد مجیدی با انتشار نامه ای سر گشاده در صفحه شخصی اش باشگاه استقلال پاسخ عجیبی به این کناره گیری داد.

سایت باشگاه استقلال در این خصوص نوشت: "در دنیای حرفه‌ای مسئله مهمی مانند استعفای یک سرمربی نه در فضای مجازی بلکه با نامه‌ای رسمی صورت می‌پذیرد.

در حال حاضر استعفایی از سوی آقای مجیدی به مدیران باشگاه استقلال ارائه نشده است."

این اطلاعیه در حالی از سوی مدیران استقلال صادر شده که هواداران آبی نگران وضعیت تیم شان هستند و باید دید چه اتفاقات جدیدی حول باشگاه رخ خواهد داد.


واکنش وزارت ورزش به استعفای فرهاد مجیدی

پس از استعفای فرهاد مجیدی از هدایت تیم فوتبال استقلال تهران، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان به خبر مذاکره باشگاه استقلال با استراماچونی: مذاکره با گزینه خارجی و بر هم زدن تمرکز تیم به هیچ عنوان مورد قبول وزارت ورزش نیست و خلاف قانون ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی است. از مدیران و مربیان انتظار داریم این شرایط را درک کنند.
 

 

بازگشت استراماچونی به استقلال!؟

 
شوک به استقلال/ فرهاد مجیدی از سمت خود استعفا کرد/ استراماچونی به استقلال برمی گردد؟

در حالیکه استقلال موفق شد در یک دیدار حساس و زیبا از سد پرسپولیس عبور کند و پای به دیدار پایانی جام حذفی بگذارد، حالا یک وب سایت ایتالیایی خبر از توافق احتمالی استراماچونی و استقلال می دهد.

چند روز پیش بود که احمد سعادتمند مدیرعامل استقلال به همراه مهدی نوروزی معاون اقتصادی و کاظم قیم معاون امور بین‌الملل باشگاه استقلال راهی ایتالیا شدند تا دیداری با استراماچونی سرمربی سابق آبی پوشان انجام دهند و در خصوص قرارداد باقیمانده این مربی با یکدیگر به گفت و گو بپردازند.
 
پس از اینکه انتقادهایی نسبت به زمان سفر سعادتمند به ایتالیا انجام شد، بسیاری معتقد بودند که مدیرعامل استقلال نباید در آستانه دیدار حساس مقابل پرسپولیس به این سفر می رفت. چرا که هنوز هم خیلی از هواداران استقلال در انتظار بازگشت استراماچونی هستند و این سفر باعث به هم خوردن تمرکز کادر فنی استقلال می شود.

در همین رابطه مهدی عبدیان عضو هیات مدیره استقلال در گفتگو با رسانه رسمی باشگاه گفته بود: «دو ماه قبل در جلسه هیات مدیره مجوز داده شد تا مدیرعامل باشگاه در جهت گرفتن تخفیف در رای‌های اعلام شده در خصوص مطالبات شفر و استراماچونی با این دو مربی وارد مذاکره شود.»
 
شوک به استقلال/ فرهاد مجیدی از سمت خود استعفا کرد/ استراماچونی به استقلال برمی گردد؟

اما حالا و پس از بازگشت سعادتمند از ایتالیا، هنوز این باشگاه به صورت رسمی جزئیات و دست آوردهای سفر مدیرعامل استقلال را اعلام نکرده است. در همین خصوص امروز وب سایت ایتالیایی و معتبر توتو مرکاتو وب در خبری عجیب، مدعی شد که مدیر عامل استقلال در پی برگرداندن سرمربی سابق تیمش است.

این وب سایت ایتالیایی نوشته است: «بعد از ظهر سه شنبه سعادتمند، مدیرعامل باشگاه استقلال و یک هیئت همراه، وارد رم شدند و با فدریکو پاستورلو نماینده آندره آ استراماچونی و داریو کانووی واسطه ایتالیایی دیدار کردند. هیئت ایرانی در تلاش بودند تا مربی سابق اینتر و اودینزه را به ایران بازگردانند. به استراماچونی یک قرارداد دوساله با جذب بازیکنان بسیار مهمی پیشنهاد شده است. وزیر ورزش ایران نیز برای تسهیل مذاکرات در حال تلاش است. استقلالی ها در حال کار بر روی بازگشت مربی سابقشان هستند که خاطرات مهمی را بین مردم و تیم به جا گذاشته است. در حال حاضر استراماچونی نیز در این خصوص تصمیمی اتخاذ نکرده و همچنین به دلیل وضعیت همه گیری ویروس کرونا، از مسئولان استقلال 48 ساعت زمان خواسته است. استقلال در تلاش است تا بازگشت بزرگ آندره استراماچیونی را میسر سازد.»

در حالی که پیش از این بعضی از منابع خبر از تلاش احمد سعادتمند برای بازگرداندن آندره آ استراماچونی می دادند، حالا وب سایت معتبر توتو مرکاتو وب نیز خبر از تلاش های مدیرعامل استقلال برای بازگشت دوباره سرمربی سابق و محبوب آبی پوشان می دهد.
 

منبع:
1. شهر آرا نیوز/ پایان کار فرهاد مجیدی در استقلال | استعفای فاتحانه!
2. ورزش سه/ استعفای باورنکردنی مجیدی از استقلال!
3. ورزش سه/ موضع عجیب در شرایط حساس تیم باشگاه استقلال: مجیدی استعفا نداده است!
4. مشرق نیوز/ فیلم/ واکنش وزارت ورزش به استعفای فرهاد مجیدی
5. ورزش سه/ یک خبر باورنکردنی؛ 48 ساعت تا بازگشت استراماچونی به استقلال؟


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط