ماجرای محبوس‌شدن کودکان کار شاهین‌شهری و عزل رئیس و معاون یک اداره بهزیستی

خبری در رسانه‌ها مبنی بر زندانی شدن کودکان کار در زیرزمین اداره بهزیستی شاهین‌شهر منتشر شد که واکنش همه اصحاب رسانه و سایر مردم را در پی داشت.
يکشنبه، 16 شهريور 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
ماجرای محبوس‌شدن کودکان کار شاهین‌شهری و عزل رئیس و معاون یک اداره بهزیستی
به گزارش  راسخون، خبری در رسانه‌ها مبنی بر زندانی شدن کودکان کار در زیرزمین اداره بهزیستی شاهین‌شهر منتشر شد که واکنش همه اصحاب رسانه و سایر مردم را در پی داشت؛ ماجرا از این قرار بود که تعدادی از شهروندان شاهین شهری متوجه فریادها و درخواست کمک کودکان از زیر زمین اداره بهزیستی این شهر شدند.

پس از آن بود که این شهروندان  با پلیس و سازمان آتش‌نشانی تماس گرفتند و زمانی که مأموران توانستند وارد زیر زمین اداره بهزیستی شوند با صحنه عجیبی مواجه شدند؛ تعدادی از کودکان کار و خیابانی که ساعاتی قبل از سطح شهر جمع‌آوری شده بودند، در زیرزمین این اداره محبوس شده و درخواست کمک می‌کردند.

ماجرای محبوس‌شدن کودکان کار شاهین‌شهری و عزل رئیس و معاون یک اداره بهزیستی
 
پس از آن مدیرکل بهزیستی استان در واکنش به این موضوع از رسانه‌ها خواست تا این موضوع مورد بررسی دقیق این اداره کل قرار گیرد و پس از آن نسبت به ابعاد موضوع اظهار نظر شود.

فرشاد از حضور تیم بازرسی اداره کل بهزیستی استان اصفهان در اداره بهزیستی شاهین‌شهر خبر داد تا ابعاد موضوع را بررسی کند و در صورت اثبات، براساس قانون به آن رسیدگی شود. 

وی با عذخواهی از مردم و کودکانی که این اتفاق برای آنها افتاده، گفت: این قول را به مردم می‌دهم که با متخلف یا متخلفین به طور جدی برخورد کنیم.

ماجرای محبوس‌شدن کودکان کار شاهین‌شهری و عزل رئیس و معاون یک اداره بهزیستی

حال از اداره کل بهزیستی استان اصفهان خبر می‌رسد که با متخلفان حادثه شاهین‌شهر برخورد شده و آن‌هها از مسؤولیت خود عزل شدند؛ مرضیه فرشاد در این رابطع ابراز داشت: نتایج بررسی اولیه تیم بازرسی بهزیستی استان در خصوص ماجرای بهزیستی شاهین شهر، نشان می‌دهد که این اتفاق در یک فرآیند غیرکارشناسی در مجموعه بهزیستی شهرستان صورت گرفته است وبر همین اساس در اقدام اولیه، خاطئین این ماجرا از مسؤولیت تعلیق شدند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان افزود: به نظر می‌رسد در سطح شهرستان تصمیمی گرفته شده که همه جوانب کارشناسی آن لحاظ نشده است و اجرای این تصمیم در ساعات پایانی 5 شنبه شب، بهزیستی شهرستان را دچار تصمیمات غیر کارشناسی کرده است.
 

رئیس و معاون یک اداره بهزیستی به دلیل نگهداری کودکان کار در زیرزمین اداره، عزل شدند


ماجرای محبوس‌شدن کودکان کار شاهین‌شهری و عزل رئیس و معاون یک اداره بهزیستی
 
ایرنا نوشت: معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از برخورد قاطعانه با مسئولان نگهداری کودکان کار و خیابان در زیرزمین اداره بهزیستی شاهین شهر خبر داد و گفت: بر این اساس حکم عزل رئیس و معاون بهزیستی این شهرستان صادر شد و تخلف اداری آنان پیگیری می‌شود.

حبیب الله مسعودی فرید روز یکشنبه افزود: ماجرای نگهداری کودکان کار و خیابان طی جلسه ای بررسی و مشخص شد دو اشکال عمده در بروز آن وجود داشته، اول آنکه این کودکان در طرح ضربتی فرماندهی شاهین شهر شناسایی شده بودند که بهزیستی با طرح‌های ضربتی موافق نیست.

ماجرای محبوس‌شدن کودکان کار شاهین‌شهری و عزل رئیس و معاون یک اداره بهزیستی

وی ادامه داد: اشکال دوم این بوده که این طرح ضربتی روز پنجشنبه شروع شده که معمولا پنجشنبه‌ها زمان مناسبی برای اجرای طرح‌های ساماندهی نیست چون روز بعد از آن تعطیل است. از سوی دیگر طی بررسی ها مشخص شد که رئیس بهزیستی شهرستان برای نگهداری این کودکان، تدبیر لازم را نکرده است.

معاون بهزیستی گفت: با توجه به نبود محل نگهداری کودکان کار و خیابان در شاهین شهر و فاصله کم این شهرستان با اصفهان، این امکان وجود داشت که کودکان را به اصفهان انتقال دهند اما این کار صورت نگرفته است. از سوی دیگر فرد مراقب کودکان با اینکه در همان ساختمان حضور داشته اما برای ساعتی نزد کودکان نبوده و این مساله باعث نگرانی کودکان شده بود که فکر کرده بودند کسی در ساختمان نیست و آنها تنها مانده اند که این مساله مصداق کودک‌آزاری و تخلف بوده است.

ماجرای محبوس‌شدن کودکان کار شاهین‌شهری و عزل رئیس و معاون یک اداره بهزیستی

مسعودی فرید تاکید کرد: بهزیستی، سازمان دوستدار کودک است و یکی از ماموریت‌های اورژانس اجتماعی، مقابله با کودک آزاری است؛ ما نیز پس از اطلاع از نگهداری کودکان در آن شرایط بلافاصله پیگیری ها خود را آغاز کردیم و حکم عزل رئیس و معاون بهزیستی شاهین شهر صادر شده و به تخلفات اداری معرفی می‌شوند تا با این اقدام غیرمسئولانه برخورد کامل شود.

وی ادامه داد: با برخوردها و طرح های ضربتی این مدلی مخالف هستیم؛ بهزیستی سیاست‌ها و رویکردهای خود را در ساماندهی کودکان کار و خیابان اعلام کرده است؛ رویکرد بهزیستی در این موارد، رویکرد مددکاری اجتماعی و مدیریت موردی است به آن معنا که خانواده کودکان کار و خیابان به طور موردی بررسی می‌شوند که به چه دلیل کودک در خیابان است.

ماجرای محبوس‌شدن کودکان کار شاهین‌شهری و عزل رئیس و معاون یک اداره بهزیستی

معاون بهزیستی تاکید کرد: پیگیری ها انجام شده و افراد مسئول در نگرانی کودکان، حتما نتیجه اعمال خود را خواهند گرفت؛ همچنین تلاش می‌کنیم پیگیری بیشتری در زمینه کودکان کار و خیابان داشته باشیم که شاهد این مسائل نداشته باشیم.

مسعودی فرید با قدردانی از رسانه ها برای پیگیری اینگونه موارد، یادآور شد: این کودکان نگهداری شده در آن وضعیت، شماره تلفنی نداشتند که با خانواده آنان تماس بگیرند یا اینکه از ترس شماره تلفن نداده بودند اما به هر حال نگهداری آنان در آن شرایط، تخلف بوده است.

روز گذشته(شنبه) اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه ۱۰ کودک و نوجوان محبوس شده در زیرزمین اداره بهزیستی شاهین شهر، کودکان سر چهار راه ها بودند که از قرار معلوم توسط ماموران جمع آوری شده و تحویل این اداره شده بودند، اما اداره بهزیستی شاهین شهر آنها را بدون مراقب و کوچکترین امکاناتی در این زیرزمین محبوس کرده بود.


منبع: 
1. ماجرای محبوس‌شدن کودکان کار شاهین‌شهری / مشرق
2. رئیس و معاون یک اداره بهزیستی به دلیل نگهداری کودکان کار در زیرزمین اداره، عزل شدند / خبرآنلاین
3. توییتر


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط