واکنش ها به اسلام هراسی به شیوه" شارلی ابدو"

نشریه فرانسوی شارلی‌ ابدو در یک گستاخی جدید بار دیگر کاریکاتورهای جنجالی موهن به پیامبر اکرم (ص) را بازنشر کرد. این اقدام شریه شارلی ابدو با واکنش‌های تند و اعتراضی جریان‌های اسلامی سراسر دنیا رو به رو شد.
سه‌شنبه، 25 شهريور 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
واکنش ها به اسلام هراسی به شیوه" شارلی ابدو"
به گزارش راسخون؛ شارلی اِبدو (Charlie Hebdo) به معنای «هفته‌نامه شارلی»، مجلهٔ فکاهی چپ‌گرای فرانسوی است که چهارشنبه‌ها منتشر می‌شود. درونمایه این مجله لحنی انتقادی دارد و خط مشی اعلام شده آن ضد نژادپرستی و ضد مذهبی است.

نگارش‌های این مجله شامل نقد و تمسخر کاتولیک فرانسه،  یهودیت در فرانسه،  اسلام در فرانسه،  سیاست و حتی فرهنگ عامه فرانسه‌ می‌شود.

 این مجله انتشار نسخه آلمانی خود را از یکم دسامبر ۲۰۱۶ با شمارگان ۲۰۰ هزار نسخه آغار کرد.

 
سابقه

«شارلی اِبدو» جانشین مجله «هاراکری» * است که از سال ۱۹۶۰ تا ۱۹۶۱ میلادی منتشر می‌شد. مجله پس از بسته شدن توسط دولت فرانسه بخاطر توهین به ارزش‌های ملی دوباره در سال ۱۹۶۶ منتشر شد و در سال ۱۹۷۰ و اینبار پس از مرگ ژنرال شارل دو گل بخاطر توهین به شخص ایشان، به دستور وزیر کشور تعطیل شد. در دهه ۱۹۸۰ میلادی کارمندان قدیمی تحریریه با نام تازه «شارلی ابدو» (این نام کنایه ایست به نام شارل دو گل) کار مجله را ادامه دادند، ولی شمارگان بسیار پایین و انتقاد مردم از کیفیت محتوا عامل نیمه تعطیل شدن مجله گشت تا اینکه گروه دیگری به تیم قدیمی مجله پیوسته و در سال ۱۹۹۲ هفته نامه «شارلی ابدو جدید» را منتشر کردند.


توهین به پیامبر خاتم (ص)

نشریه فرانسوی شارلی‌ ابدو در یک گستاخی جدید بار دیگر کاریکاتورهای جنجالی موهن به پیامبر اکرم (ص) را بازنشر کرد. نگارنده سرمقاله این هفته نشریه شارلی ابدو با بازنشر این کاریکاتورهای موهن نوشت که این تصاویر به تاریخ تعلق دارد، و تاریخ را نه می‌توان دوباره نوشت و نه پاک کرد.

این اقدام شریه شارلی ابدو با واکنش‌های تند و اعتراضی جریان‌های اسلامی سراسر دنیا رو به رو شد. با این حال مقامات فرانسوی با بهانه کردن آزادی بیان از اقدام قضایی و حقوقی علیه این مجله صرف نظر کردند و به صورت مشخص امانوئل مکرون - رئیس جمهور فرانسه ضمن بی اعتنایی به این گستاخی به رسانه ها گفت در جایی نیست که نسبت به این اقدام واکنش نشان دهد.  این در حالی است که مجله فوق سابق بر این به واسطه توهین به اسطوره‌های فرانسه مثل ژنرال دو گل تعطیل شده بود.  


پشت پرده توهین مجله «شارلی ابدو» به پیامبر اسلام

یک کارشناس مسائل رسانه، با ‌اشاره به اقدام نشریه «شارلی ابدو» فرانسه در توهین مجدد به پیامبر اسلام «ص» اظهار کرد: این اقدامات هماهنگ شده و در راستای مقابله با جریان مقاومت صورت می‌گیرد.

نادر طالب‌زاده، در مصاحبه با برنامه «رویداد» رادیو گفت‌وگو، تصریح کرد: خبرنگاری از آقای مکرون رئیس‌جمهور فرانسه در مورد توهین این مجله فرانسوی به پیامبر اسلام پرسیده که او گفته این اقدام را در چارچوب آزادی بیان می‌دانیم و نمی‌توانیم محدودیتی در این زمینه ایجاد کنیم، در واکنش به این اظهارات مکرون، خبرنگار سؤال‌کننده خطاب به وی گفته پس چرا انتقاد از هولوکاست در فرانسه جرم است و دانشمندانی چون رژه گارودی به خاطر این موضوع جریمه شدن و به زندان محکوم شدند که مکرون در برابر این موضوع سکوت کرد و پاسخی نداشت که به خبرنگار سؤال‌کننده بدهد.

طالب زاده با بیان اینکه در پشت این اتفاقات انگیزه سیاسی وجود دارد، خاطرنشان کرد: پیش از این اهانت به مقدسات به این اندازه در غرب نبود، در زمانی سلمان رشدی اقدام به توهین به پیامبر اسلام کرد که این موضوع با واکنش کشورهای اسلامی روبه‌رو شد و کشورهای غربی فهمیدند که نباید به ساحت پیامبر اسلام توهین کنند ولی بعد از مدتی دوباره نشریات غربی اقدام به تکرار توهین‌های خود کردند.

وی با بیان اینکه واکنش کشورها و امت‌های اسلامی در این زمینه بازدارنده است، اظهار کرد: کشورهای غربی از توسعه جریان مقاومت در منطقه احساس خطر می‌کنند.


واکنش ایران به توهین مجدد مجله "شارلی ابدو" به پیامبر اسلام

 واکنش ها به اسلام هراسی به شیوه
 
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به انتشار تصاویر توهین آمیز به پیامبر اسلام (ص) توسط مجله «شارلی ابدو» این اقدام موهن را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: هرگونه اهانت و بی احترامی به پیامبر مکرم اسلام و سایر پیامبران الهی به هیچ وجه قابل قبول نیست.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی افزود: اقدام موهن نشریه فرانسوی که به بهانه آزادی بیان تکرار شده است، موجب جریحه دارشدن احساسات موحدان عالم، اقدامی تحریک آمیز و توهین به ارزش های اسلامی و عقاید بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان است.
خطیب زاده در پایان تاکید کرد: برخلاف اقدام موهنی که توسط این مجله انجام شده است، آزادی بیان ارزش والایی است که باید به شکل سازنده‌ای در جهت همزیستی مسالمت آمیز نوع بشر و تفاهم بیشتر میان ادیان به کار گرفته شود.

توهین مجله «شارلی ابدو» به ساحت پیامبر(ص)، در امتداد تروریسم داعشی است


واکنش ها به اسلام هراسی به شیوه
 
دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل در توییتی توهین مجله «شارلی ابدو» به پیامبر اسلام(ص) را «در امتداد روش تروریسم داعشی علیه اسلام» دانست.
به گزارش ایلنا، «حسین امیرعبداللهیان» در توییتی که در صفحه شخصی خود منتشر کرد، نوشت: «توهین مجله شارلی ابدو فرانسه به ساحت مقدس پیامبر رحمت حضرت محمد‬⁩(ص) و سوزاندن ⁧‫قرآن کریم‬⁩ در سوئد را امتداد روش تروریسم داعشی علیه اسلام می‌دانیم. این اقدام وحشیانه و تشویق‌کننده افراط‌گری، جایی در دموکراسی و آزادی بیان ندارد بلکه تهدیدکننده جدی گفتمان ادیان الهی و صلح و امنیت است».
 

واکنش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی توهین دوباره مجله فرانسوی به پیامبر (ص)

صالحی در جدیدترین توئیت خود در واکنش به توهین دوباره مجله فرانسوی شارلی ابدو به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم(ص) نوشت: پیامبر(ص) یک شخص یا یک رهبر دینی نیست، ناموس هویت یک و نیم میلیارد انسان است. توهین به حضرتش آزادی بیان نیست، تازیانه به جسم و جان مسلمانان است. با انبار باروت بازی نکنند. 
 

محکومیت اهانت به قرآن کریم و پیامبر اسلام از سوی مراجع عظام تقلید

 
واکنش ها به اسلام هراسی به شیوه

آیت الله «عبدالله جوادی آملی» از مراجع عظام تقلید شیعیان در قم، در پیامی با محکوم کردن اهانت به قرآن و پیامبر گرامی اسلام(ص)‌، به فرانسه و دیگر کشورهای غربی هشدار داد، تا اجازه ندهند در کشورشان کسی به قرآن کریم، پیامبر اسلام (ص) و هیچ پیامبری و هیچ کتابی از کتابهای آسمانی هتاکی کند. دراین پیام با اشاره به اینکه چیزی که جهان را حفظ می‌کند عقل است، بیان کرده است: اینکه می‌بینید ـ معاذالله ـ برخی‌ها به وجود مبارک پیغمبر(علیه و علی آله افضل صلوات المصلین) اهانت می‌کنند یا به قرآن اهانت می‌کنند، این کشورها باید بدانند که روی شاخه درخت نشستند و دارند ریشه آن را قطع می‌کنند، آنها آمدند جهان را به عقل نزدیک کنند تا عاقلانه و موحّدانه در کمال سلامت و سِلم زندگی کنند. جهان منهای عقل می‌شود جنگ جهانی اول و دوم یا جنگ های نیابتی. جهان منهای عقل می‌شود که شبانه روز سه شیفته اسلحه‌های آدم کشی ساخته می‌شود، این جهان است! یا اهانت به وجود مبارک پیغمبر(علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) است یا اهانت به قرآن کریم که همه این معارف بلند را از قرآن کریم داریم.

در این پیام تاکید شده‌است: به فرانسه و امثال فرانسه هشدار می‌دهیم، موعظه می‌کنیم، نصیحت می‌کنیم که اجازه ندهند در آن دیار در آن سرزمین  در آن بلاد و در آن کشورشان کسی به مقام مقدّس قرآن کریم، کسی به مقام مقدّس پیغمبر(ص) هتکی کند. اگر بیگانه ای قصد دارد بین کشورها را به هم بزند موفق نخواهد شد و اگر دوست نادانی دست به این کار زده‌است امیدواریم نادانی او به دانایی تبدیل شود و مسئولان این کشور هم خردمندانه این مشکلشان را حل کنند و اجازه ندهند که به مقام هیچ پیامبری، هیچ کتابی از کتابهای آسمانی و هیچ وحی ای از وحی‌های الهی ـ خدای ناکرده ـ مورد هتک قرار بگیرد.

آیت الله «حسین نوری همدانی» از دیگر مراجع عظام تقلید نیز در پیامی با محکوم کردن اهانت به قرآن کریم و پیامبر اسلام در سوئد و فرانسه اعلام کرد، اهانت به قرآن کریم و پیامبر اسلام با پشتیبانی اندیشکده های صهیونیستی و آمریکایی در راستای اسلام هراسی صورت گرفته است.آیت الله نوری همدانی تاکید کرد، مسلمانان جهان باید با اتحاد و همبستگی در مقابل این نقشه شوم ایستادگی کنند.

 در تظاهرات غیرقانونی و بدون مجوز ضد اسلامی 28 اوت توسط گروه‌های راست‌گرا افراطی سوئد در شهر مالمو Malmö یک جلد قرآن کریم آتش‌زده شد.
همچنین نشریه فرانسوی «شارلی‌ ابدو» Charlie Hebdo سه‌شنبه گذشته در یک گستاخی جدید کاریکاتورهای جنجالی موهن درباره پیامبر گرامی اسلام (ص) را بازنشر کرد.
 

آیت الله علوی گرگانی هتک حرمت به قرآن و پیامبر را محکوم کرد


واکنش ها به اسلام هراسی به شیوه
 
آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید با صدور پیامی ضمن محکومیت هتک حرمت به ساحت قرآن کریم و پیامبر اکرم(ص) تاکید کرد که هتک حرمت قرآن کریم، هتک حرمت به تمامی ارزشهای الهی و آزادیخواهان جهان است.

در پیام این مرجع تقلید آمده است: بار دیگر مدعیان آزادی و حقوق بشر، اجازه اهانت به مقدسات مسلمین را به بهانه آزادی بیان دادند و در مقابل بی احترامی به کتاب مقدس مسلمانان و پیامبر عظیم الشأن اسلام سکوت کرده و عواطف انسان های مسلمان را به درد آوردند.

 پیام حاکی است: این کار در حالی صورت می گیرد که همان دولتها اجازه انتقاد به صهیونیسم را نداده و آن را جرم می دانند. اینگونه رفتارهای دو گانه غرب در کنار خیانت برخی سران عربی خشم جهان اسلام را برانگیخته و حکایت از نقشه ای جدید برای دنیای اسلام دارد.

در ادامه این پیام تاکید شده است: لازم است همگی مسلمانان با وحدت عمل در سایه تعالیم روح بخش قرآن و اعتقاد به مبانی اسلام با نقشه های استکبار مبارزه کنند. هتک حرمت قرآن کریم، هتک حرمت تمامی ارزشهای الهی و آزادیخواهان جهان است.

آیت الله علوی گرگانی در ادامه پیام خود افزوده است: اینجانب این اهانت را که توسط عده ای از افراطیون و با چراغ سبز دولت های این کشورها صورت پذیرفته را محکوم و به ملتهای مسلمان توصیه می کنم با عمل به دستورات اسلام ناب محمدی(ص) دشمنان را مأیوس کنند.
 

امام جمعه قم اقدام نشریه فرانسوی در توهین به پیامبر را محکوم کرد


واکنش ها به اسلام هراسی به شیوه
 
 تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و امام جمعه قم با محکومیت اقدام نشریه فرانسوی در اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص)، آن را در امتداد اسلام هراسی‌های بی‌منطق صهیونیستی دانست.

در پیام آیت‌الله سید محمد سعیدی آمده است: اقدام بی‌شرمانه و ننگین نشریه فرانسوی در توهین به ساحت مقدس پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) اقدامی تحریک‌آمیز و شیطانی است که در امتداد اسلام هراسی‌های بی‌منطق و صهیونیستی به شمار می‌رود و موجب جریحه‌دار شدن قلوب جمعیت یک و نیم میلیارد نفری مسلمانان شده است.

پیام می‌افزاید: اینک فرهنگ رو به افول غرب، برای زنده نگاه‌داشتن خود محتاج قمار بر سر چنین توطئه‌های مسبوق سابقه شده است تا با نسبت دادن جنایات مزدوران خود به اسلام عزیز مظلوم‌نمایی نموده و جنایات آشکار استکبار جهانی را لاپوشانی کند. غافل از این‌که مسلمانان با درایت، در چنین مواقعی با اتحاد بیش‌ازپیش از دریچه عقل و منطق، نور عالم‌گیر معارف رحمانی اسلام را بر جامعه حق‌طلب جهانی می‌نمایانند و به چنین نژادپرستی‌های قرون وسطایی پاسخ می‌دهند.

پیام ادامه یافته است: این‌جانب از شهر مقدس قم که حرم امن اهل‌بیت پیامبر اکرم و مرکز نشر معارف حقه ایشان به شرق و غرب عالم به شمار می‌رود این عمل شنیع را به‌شدت محکوم نموده و از فرهیختگان آزاده و اهل منطق اکیدا درخواست دارم تا در برابر این دسیسه‌های شیطانی با بصیرت و افشاگرانه موضع‌گیری نمایند.

واکنش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم


واکنش ها به اسلام هراسی به شیوه
 
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با محکوم کردن انتشار کاریکاتورهای موهن به ساحت پیامبر(ص) توسط نشریه فرانسوی در بیانیه ای آورده است: توهین به پیامبر اسلام حکایت از سقوط مدعیان تمدن و انسانیت دارد.

 در این بیانیه آمده است: حرکت رذیلانه و ضد انسانی و ضد اخلاقی اهانت به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام (ص) و کتاب مقدس و آسمانی قرآن عظیم توسط نشریه ای فرانسوی، فضای منفوری را ایجاد کرد و هر صاحب دردی را برآن می‌دارد تا به روشنگری پرداخته و این اقدامات اهانت آمیز و رذیلانه را سم‌زدایی و محکوم کند.

بیانیه ادامه یافته است: قلم‌ های زهرآگین، زبان‌های دشنام‌دهنده و حرکت های اختلاف افکن که در کشورهای غربی طی سال های گذشته بارها مشاهده شده است، باردیگر عواطف و احساسات همه مسلمانان بلکه همه موحدین و متدینین را جریحه دار و آزرده ساخت و حکایت از سقوط مدعیان تمدن و انسانیت دارد.
بیانیه حاکی است: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم این اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" و هرگونه توهین به مقدسات، ادیان و پیامبران را بشدت محکوم نموده و ضمن هشدار به آمریکا و رژیم صهیونیستی و نوکران آن ها در منطقه یادآور می شود که ملت‌های مسلمان بویژه مردم شریف ایران در مسائل این منطقه‌ی حسّاس، هوشیار بوده و همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند هرگز دشمنی‌های سیاستمداران و سردمداران غربی نسبت به اسلام و مسلمین را فراموش نخواهند کرد.
 

سروده‌ شاعران در محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام(ص)


واکنش ها به اسلام هراسی به شیوه
 
 اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی شارلی ابدو و اهانت به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام(ص) واکنش بسیاری از مردم مسلمان سراسر جهان را برانگیخت و با اعتراض آنان همراه شد.در کشورمان نیز اصحاب فرهنگ و هنر دوشادوش اهالی دین و اندیشه به این اهانت واکنش نشان دادند.شاعران کشور نیز در این راستا با سروده‌های خود پاسخ محکمی به این اتفاق تلخ دادند.

دو سروده از شاعران کشورمان در پی می آید:
مجید تال
دست ابوسفیان کماکان در کمین است
اما جواب دوستان در آستین است
نسل سرابند و نمی‌فهمند بی‌شک
اینجا بیابان نیست دریای یقین است
این شهر، در دارد نمی‌دانند آیا...
آیا گمان کردند خاتم بی‌نگین است
هر کس که از روی عناد اینجا بتازد
قطعا جوابش با امیرالمؤمنین است
اما جواب ابلهان تنها سکوت است
امروز هم در بین ما قصه همین است
امروز هم عالم اگر نامهربان شد
او تا قیامت رحمه للعالمین است
در پاسخ توهین محبت کرد عمری
پیغمبر رحمت مرامش این چنین است
یا مصطفی رفتی نبودی تا ببینی
قوم نمک‌نشناس تو لبریز کینه است
تو بر گلو بوسه زدی آنها بریدند
گفتند با خود کشتن او حکم دین است
او هم،  سرش مانند تو خاکستری شد
آری تنور روضه‌هایش آتشین است
ای کاش ماهم زائر شش گوشه بودیم
امشب که زهرا زائر آن سرزمین است
در چشم ماجاماندگان دنیا خرابه ست
تا دختر جامانده ویرانه‌نشین است
ما با رقیه عالمی داریم امسال
در سینه ما آرزوی اربعین است...

علی ذوالقدر
از وهم و خیال خام خود خرسندی؟
پابر دم شیر می‌نهی می‌خندی؟
ای صاحب نشریهی شارلی ابدو
با دست خودت گور خودت را کندی
نه از سگ بی قلاده بر می‌آید
نه از می و نه ز باده بر می‌آید
توهین به مقام قدسی پیغمبر
تنها ز حرامزاده بر می‌آید
کوهی است که ایستاده در جا محکم
سروی است که قامتش نخواهد شد خم
با سنگ‌پرانی شما بی‌تردید
هرگز نشود ز هیبت دریا کم
با حیدر کرار طرف خواهی شد
در گردش تیغ او هدف خواهی شد
تاریخ بخوان بدان که با خشم علی
در چشم به هم زدن تلف خواهی شد
بر دشمن ساحت نبوت لعنت
بر جمعیت اهل جسارت لعنت
بر هر که محب مصطفی شد رحمت
بر هر که عدوی اوست لعنت لعنت
پیغمبر ماست بهترین راه نجات
در بردن نام اوست خیر و برکات
تا کور شود هر آنکه نتواند دید
بر احمد مصطفی محمد صلوات
 

واکنش شورای علمای شیعه افغانستان به اهانت مجدد نشریه فرانسوی 


واکنش ها به اسلام هراسی به شیوه
 
شورای علمای شیعه افغانستان در واکنش به اهانت مجدد نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص)، تأکید کرده است: بدون تردید پیامبر گرامی اسلام(ص)، پیامبر رحمت و رافت برای تمام عالمیان است و از این رو اهانت به این پیامبر، اهانت به کل بشریت و اهانت به ارزش‌های اخلاقی پذیرفته شده جهانی است؛ علاوه بر این‌که این کار به معنی اهانت به اعتقادات و ارزش‌های تمام پیروان این پیامبر بزرگوار است.
خبرگزاری صدای افغان(آوا) ـ کابل: در ادامه بیانیه شورای علمای شیعه افغانستان در این مورد، اقدام نشریه گستاخ، بی‌منطق و متعصب شارلی ابدو را با شدید‌ترین الفاظ محکوم نموده و از این طریق اولا از مقامات ذیربط فرانسوی خواسته که عوامل مجرم این اهانت را مورد محاکمه قرار داده و به جزای اعمال شوم و ننگین‌شان برسانند.
 
این شورا ادامه داده است: از تمام سازمان‌‌های مدافع حقوق بشر و سازمان‌های مبارزه با افراطیت و تروریزم می‌خواهیم که آن‌ها نیز به نوبه‌ی خویش عوامل این جسارت را با شدیدترین وجه، مورد بازخواست و مجازات قرار دهد؛ زیرا که این نوع اقدامات منجر به تشدید خشونت و افراطیت و در نهایت تروریزم می‌گردد.
 
شورای علمای شیعه افغانستان هم‌چنین از همه‌ وجدان‌های آزاده، مخصوصا مسلمانان عالم خواسته که در برابر این اهانت ساکت ننشسته، از تمام شیوه‌‌های قانونی و منطقی، اعتراضات‌شان را ابراز دارند، تا هم عوامل مجرم این اهانت مجازات گردند و هم جلوی تکرار این نوع اعمال زشت و شرم‌آور گرفته شود. 
 

واکنش علمای اهل‌سنت به هتاکی به پیامبر(ص)


واکنش ها به اسلام هراسی به شیوه
 
علمای اهل‌سنت به هتاکی نشریه فرانسوی به پیامبر اعظم(ص) واکنش نشان داده و اعلام کرده آیا دشمنان از توهین به مقدسات مسلمانان خجالت نمی‌کشند.

ماموستا معروف خالدی ظهر 20 شهریور در مراسم محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن و پیامبر گرامی اسلام(ص) در مسجد جامع سنندج در واکنش به اقدام ننگین سران غربی در توهین به مقدسات مسلمانان اظهار داشت: هزاران آفرین به شرف، غیرت و بزرگواری مردم سراسر کشور و کردستانی‌ها که امروز همه با هم، متحدانه به احترام پیامبر بزرگ اسلام(ص) بار دیگر به صحنه آمدند و اعتراص خود را به تمام جهان نشان دادند.

وی افزود: اگر لازم باشد به امت اسلامی، ملت ایران و مردم به شرف کردستان دستور و فرمان داده شود، کفن‌پوش قدم در راه رسول‌الله(ص) خواهیم گذاشت.

امام جمعه موقت سنندج بیان کرد: برادران و خواهران و مردم کردستان این اولین و آخرین توهین دشمنان و هتک حرمت به مقدسات مسلمانان نبوده و تا روز قیامت ادامه خواهد داشت و این کینه‌توزی‌ها از صدر اسلام تاکنون با نقشه‌های مختلف همیشه کشیده شده است.

وی گفت: اگر امروز در نشریه و روزنامه‌ای فاسد و بدون برنامه به پیامبر گرامی اسلام(ص) توهین می‌شود، برنامه‌ای از پیش تعیین شده بوده و از گذشته‌های دور برای ایشان نقشه داشتند.

ماموستا خالدی بیان کرد: مسلمانان بدانند نسل ابولهب و ابوجهل‌ها که آن زمان‌ها برای از بین بردن و دور کردن پیامبر نقشه کشیدند، امروز نیز دست‌بردار نیستند و همواره علیه مسلمانان توطئه کرده اما باید تاریخ شوم خود را ببینند.

ماموستا لقمان نظیری از ماموستاهای اهل‌سنت استان کردستان نیز در این مراسم ضمن محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن و پیامبر گرامی اسلام(ص) اظهار داشت: از همه مسئولان و مردم شیعه و سنی که امروز دور هم جمع شده و بار دیگر وحدت و انسجام خود را به دنیا نشان دادند تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه مسلمانان شیعه و سنی در یک سنگر مدافع نظام و اسلام هستند، گفت: سؤال اینجا است چرا سران کشورهای غربی و عربستان سعودی خودفروش در برابر اهانت به پیامبرگرامی اسلام(ص) سکوت کرده‌اند.

ماموستا نظیری با بیان اینکه انقلاب اسلامی مسلمانان جهان را بیدار کرده است، تصریح کرد: از همه مسلمانان کشورهای دیگر که به اهانت به قرآن و پیامبراکرم(ص) واکنش نشان داده، قدردانی کرده و یقیناً امروز سربازان پیامبر و امام در برابر استکبار ایستاده و روح، جان و مال خود را فدای حضرت محمد(ص) می‌کنند.
 

تجمع مردم قم در اعتراض به توهین نشریه فرانسوی به پیامبر (ص)


واکنش ها به اسلام هراسی به شیوه

واکنش ها به اسلام هراسی به شیوه

واکنش ها به اسلام هراسی به شیوه

واکنش ها به اسلام هراسی به شیوه
 

منبع:
1. ابنا 24/ اهانت مجدد نشریه شارلی‌ ابدو به پیامبر اکرم (ص)
2. تابناک/ در مورد شارلی ابدو در ویکی تابناک بیشتر بخوانید
3. ایسنا/ واکنش ایران به توهین مجدد مجله "شارلی ابدو" به پیامبر اسلام
4. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی/ واکنش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی توهین دوباره مجله فرانسوی به پیامبر (ص)
5. مشرق نیوز/ پشت پرده توهین مجله «شارلی ابدو» به پیامبر اسلام
6. ایران پرس/ محکومیت اهانت به قرآن کریم و پیامبر اسلام از سوی مراجع عظام تقلید
7. ایمنا / توهین به پیامبر اسلام نشانه سقوط مدعیان تمدن است
8. تسنیم / واکنش علمای اهل‌سنت به هتاکی به پیامبر(ص)؛ آیا دشمنان از توهین به مقدسات مسلمانان خجالت نمی‌کشند
9. ایران پرس / ایران اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) را محکوم کرد
10. تصاویر / فارس


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.