مدیرعامل استقلال برکنار شد / بیانیه هیئت مدیره استقلال درباره دلایل برکناری سعادتمند

هیئت مدیره استقلال به صورت رسمی سعادتمند را از کار برکنار کرد.هیئت مدیره باشگاه در خصوص برکناری احمد سعادتمند از مدیرعاملی باشگاه استقلال بیانیه‌ای صادر کرد.
چهارشنبه، 9 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
مدیرعامل استقلال برکنار شد / بیانیه هیئت مدیره استقلال درباره دلایل برکناری سعادتمند
به گزارش راسخون، هیات مدیره باشگاه استقلال دقایقی قبل پس از بررسی شرایط باشگاه احمد سعادتمند را از مدیریت عامل باشگاه استقلال برکنار کرد.

اختلافات میان اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال با سعادتمند از مدتی قبل مشهود بود و طی روزهای گذشته به اوج خود رسید و در نهایت به برکناری سعادتمند منجر شد.این خبر را به طور رسمی امروز خبرگزاری برنا که وابسته به وزارت ورزش است منتشر کرد تا صحت آن مشخص شود.

این اتفاق در حالی رخ داد که احمد سعادتمند صبح امروز خبر از توافق با الکساندر نوری مربی ایرانی- آلمانی برای سرمربیگری استقلال داده بود تا شاید بتواند با تلطیف فضا زمان بخرد و شرایط را بهبود ببخشد اما هیات مدیره استقلال بدون توجه به این مساله سعادتمند را از کار برکنار کرد.

از سوی دیگر اعضای هیات مدیره استقلال طی روزهای گذشته جلسه با سعادتمند را نپذیرفتند و حتی حاضر نشدند امروز او پیش نویس توافق با الکساندر نوری را به آنها ارائه بدهد.

در این باره گفته می‌شود هیات مدیره به سعادتمند تا ساعت ۱۴ امروز فرصت داده بود تا از سمتش استعفا بدهد اما او نه تنها چنین کاری نکرد، بلکه با حضور در دفتر باشگاه امور جاری را جلو برد و حتی احکامی نیز برای هیات امنای آکادمی استقلال صادر کرد!
 

دلایل برکناری سعادتمند در بیانیه هیئت مدیره استقلال


مدیرعامل استقلال برکنار شد / بیانیه هیئت مدیره استقلال درباره دلایل برکناری سعادتمند
 
هیئت مدیره باشگاه استقلال در خصوص برکناری احمد سعادتمند از سمت مدیرعاملی این باشگاه، بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

بنام خدا

هواداران عزیز باشگاه استقلال

سالی به غایت سخت سپری شد و امیدوار بودیم در پایان این سال فوتبالی سخت، حداقل یک جام به شما هدیه دهیم ولی نشد، امیدوار بودیم با نتیجه گرفتن در لیگ قهرمانان آسیا، دل شما را شاد کنیم اما نشد، نشد و حکایت این نشدها حکایت تلخی است.

اول لازم می دانیم بابت این نشدها از همه شما عذرخواهی کنیم و همه توان خود را به کار گیریم تادر فصل پیش رو تیمی قدرتمند روانه مسابقات کنیم تا استقلال واقعی مجددا بدرخشد.

دوم با بررسی دقیق اتفاقات باشگاه در دو ماه گذشته و استفاده از نظرات کارشناسان و اهالی فن و با عنایت به:

1- سفر نابهنگام و بی نتیجه آقای سعادتمند به ایتالیا که بر خلاف ادعاها و بر اساس اسناد موجود می شد دیرتر انجام شود و بدتر از آن مصاحبه جنجالی تلویزیونی و مصاحبه رسانه ای بعد از جلسه هیئت مدیره که باعث برهم خوردن تمرکز تیم و در نتیجه از دست رفتن جام حذفی شد.
2- اهمال آقای سعادتمند در پرداخت طلب آقای وینفرد شفر که باعث بسته شدن پنجره نقل و انتقالات و در نتیجه محرومیت تیم از حضور بازیکنان جدید در لیگ قهرمانان آسیا شد.

3- رفتارهای خلاف شأن باشگاه در نقل و انتقالات و حضور سوال برانگیز در یک هتل به جای ساختمان باشگاه، همچنین همراهی شائبه برانگیز برخی افراد در اتاق مذاکره که باعث ورود نهادهای نظارتی به موضوع نقل و انتقالات باشگاه استقلال شد.

4- قراردادهای اقتصادی بی نتیجه و بدون تامین نظر هیئت مدیره که باعث بروز مشکلات مالی برای استقلال شد.

5- خروج ارز از کشور بدون مجوز هیئت مدیره و بانک مرکزی که باعث وهن باشگاه استقلال شد.

6- اتفاقات تاسف برانگیز در کشور قطر به ویژه در فرودگاه دوحه که دون شان باشگاه استقلال بود.

7- طرح مسائل داخلی و محرمانه باشگاه در سایت رسمی باشگاه به جای مدیریت بازیکنان و حل و فصل مشکلات که باعث خدشه دار شدن حیثیت و اعتبار باشگاه استقلال شد.

8- بازی با احساسات هواداران باشگاه استقلال به بهانه بازگرداندن استراماچونی سرمربی سابق باشگاه

اعضای هیئت مدیره با در نظر گرفتن مصالح باشگاه و لزوم اقدام سریع برای جلوگیری از وارد آمدن ضربات بیشتر بر پیکره باشگاه، آقای احمد سعادتمند را از سمت مدیریت عامل باشگاه استقلال عزل  و عضویت ایشان در هیئت مدیره  را به مجمع باشگاه ارجاع می دهد.

لازم می‌دانیم برای آقای سعادتمند در مناصب آینده آرزوی موفقیت کنیم و همچنین از هواداران باشگاه تشکر کنیم و آرزوی روزهای خوب برای استقلال بزرگ داشته باشیم.
 

 شروع  جلسه انتخاب جایگزین سعادتمند

هادی زبده، اسماعیل خلیل‌زاده و حجت نظری 3 عضو هیات مدیره استقلال وارد جلسه‌ای شدند تا تکلیف مدیریت این باشگاه را روشن کنند.

بعد از برکناری احمد سعادتمند و با توجه به اینکه وزیر ورزش اختیار را برای انتخاب مدیرعامل استقلال به هیات مدیره داده است، 3 عضو مذکور هیات مدیره جلسه ای را تشکیل دادند تا برای انتخاب جایگزین مدیرعامل برکنار شده تصمیم بگیرند.

در این خصوص گفته می‌شود مهدی نوروزی، معاون اقتصادی باشگاه که حکمش را نیز از سعادتمند دریافت کرد، گزینه اصلی سرپرستی موقت باشگاه است اما این موضوع ظاهرا هنوز قطعی نیست. از طرف دیگر هیات مدیره قصد دارد فردی خارج از هیات مدیره را برای رتق و فتق امروز انتخاب کند تا بعد از مدتی بتواند حکم مدیرعاملی را به او بدهد.

باید منتظر ماند و دید خروجی جلسه‌ای که مهدی عبدیان دیگر عضو هیات مدیره استقلال هم در آن حضور ندارد چه خواهد شد و در نهایت چه کسی مدیریت باشگاه را بر عهده می‌گیرد.


منبع:
1.تسنیم / بیانیه هیئت مدیره استقلال درباره دلایل برکناری سعادتمند/ اهمال، بازی با احساسات هواداران و رفتارهای خلاف شأن
2.نسیم آنلاین / مدیرعامل استقلال رسما برکنار شد
3.ورزش سه / شروع جلسه مهم برای انتخاب جایگزین سعادتمند


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.