قهرمان کشتی جهان میوه‌فروشی می‌کند/ برخورد عوامل اجرائیات شهرداری با محسن مدهنی

محسن مدهنی، قهرمان کشتی جهان برای گذران زندگی در اندیمشک ناچار به دستفروشی شده است.
دوشنبه، 3 آذر 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
قهرمان کشتی جهان میوه‌فروشی می‌کند/ برخورد عوامل اجرائیات شهرداری با محسن مدهنی
به گزارش راسخون، محسن مدهنی دارنده مدال طلای مسابقات جهانی کشتی و فن اصیل "مشک‌سقا" می‌گوید از‌ بیکاری و اجبار، به دست فروشی در اندیمشک‌ روی آورده و حالا با برخورد عوامل اجرائیات شهرداری مواجه و ناچار به جمع کردن بساط خود شده است!
 

برای امرار معاش و تامین هزینه‌های زندگی دسفروشی کنم

قهرمان اندیمشکی کشتی نوجوانان جهان درباره ویدئوی صحبت‌هایش که اخیرا در فضای مجازی منتشر شده، اظهار کرد: مدتی است برای امرار معاش و تامین هزینه‌های زندگی مجبورم کنار خیابان میوه‌فروشی کنم اما شهرداری به من اخطار داد و دیگر اجازه ادامه این کار را نمی‌دهد. چند سال از عمر خود و وقتی را که به درس و کار و خانواده اختصاص داشته برای سربلندی کشورم تلاش کردم و چند عنوان کشوری و بین‌المللی دارم اما مسئولان فکری به حال وضعیت ما نکرده‌اند.

این کشتی‌گیر ۲۰ ساله اهل اندیمشک در استان خوزستان افزود: این روزها هم با وجود مشکلات، تمرین‌ها را کم و بیش ادامه می‌دهم اما شرایط حمایت از قهرمانان و استعدادهای ورزشی خوب نیست و دغدغه‌های زندگی اجازه نمی‌دهد مثل قبل با توان کامل تمرین کنیم. حالا که مجبور به دستفروشی هستم، لااقل با من در این زمینه همکاری کنند تا بتوانم خرجی خود را دربیاورم.
 
 

کشتی‌گیر فن اصیل "مشک‌سقا"

اینکه وضعیت همه قهرمانان و مدال آوران ایرانی در رقابت‌های جهانی چندان گل و بلبل نباشد عجیب نیست؛ با این حال، اینکه استعداد‌های خارق العاده دیروز به حال خود رها شوند و نتوان به شکوفایی بیشتر آن‌ها پرداخت نگران کننده است؛ یکی از همین قهرمان‌ها و البته استعداد‌ها محسن مدهنی دارنده مدال طلای مسابقات جهانی کشتی است. شاید بیش از آنکه او را به اسم محسن مدهنی بشناسند به نام کشتی گیر ایرانی می‌شناسد که توانست فن اصیل "مشک‌سقا" را آن هم بعد از ۵۰ سال دوباره اجرا کند؛ آنهم در رقابت‌های جهانی و روی یک حریف از بلغارستان.

فیلم هنرمندی محسن با فن مشک سقایش آن زمان، آن وقت دست به دست چرخید و تحسین بزرگان کشتی را به همراه داشت که کمتر کسی تصور می‌کرد محسن مدهنی جوان، چندسال بعد مجبور شود بیخیال هنرنمایی روی تشک کشتی شود و برای امرار معاش به دستفروشی رو بیاورد. البته که دستفروشی شغل شریفی است، ولی اینکه او را حتی در همین حرفه با پول بخورونمیرش هم راحت نگذاشته اند مساله دیگری است. او با انتشار ویدیویی می‌گوید از بیکاری و اجبار، به شغل دست فروشی در اندیمشک روی آورده و حالا با برخورد عوامل اجرائیات شهرداری مواجه شده و ناچار به جمع کردن بساط خود شده است!
 

پیشنهادی برای جلوگیری از شدت گرفتن دوباره این اتفاق ها

وقتی یک ورزشکار و قهرمان زندگی اش تأمین باشد همه هم و غمش را روی ورزش می گذارد و به جای یک سال، 10 سال مدال آور اول جهان می شود. ولی وقتی یک سال می آید زندگی اش را می گذارد و می بیند خبری از حمایت و توجه نیست سال دوم هم ناامید نشود در سال سوم قید همه چیز را می زند. وقتی می بیند اگر فردا بخواهد ازدواج کند یک خانه ندارد دیگر هرگز نمی تواند با آن انرژی و انگیزه قبلی که تصورش را داشت ادامه دهد.


منبع:
1.خبر فوری / دستفروشی قهرمان کشتی جهان‌ در اندیمشک و برخورد عوامل اجرائیات شهرداری با او!/ ویدئو
2.فرارو / دستفروشی قهرمان کشتی جهان در اندیمشک!
3.فارس / قهرمان کشتی جهان میوه‌فروشی می‌کند/ اخطار شهرداری اندیمشک به مدهنی
4.خبرگزاری دانشجو / رحیمی: مسئول مهاجرت ورزشکاران «دولت و وزیر ورزش» هستند / آقایان دوست دارند قهرمان حتما کارگری کند!؟


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.