فیلم جنجالی کتک خوردن زن افغان توسط پلیس / جزئیات جدید از حادثه اردوگاه عسگرآباد

انتشار ویدویی از سیلی زدن مامور قانون شکن ناجا به صورت یک خانم افغانستانی در شبکه های اجتماعی خبرساز شد.
شنبه، 13 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
فیلم جنجالی کتک خوردن زن افغان توسط پلیس / جزئیات جدید از حادثه اردوگاه عسگرآباد
به گزارش راسخون، چتد روز گذشته انتشار فیلمی از اردوگاه اتباع در عسگرآباد در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده ای داشته است که گویا برخورد نامناسبی با یکی از اتباع افغانستانی انجام شده است.
 

ماجرا

زمان وقوع این اتفاق دو هفته پیش اعلام شده و گفته شده است که این زن یک «مادر افغانستانی»‌ است که برای پیگیری‌های کارهای فرزندش که اردوگاه پناهجویان عسگرآباد است، به شهرستان پیشوا رفته بود و مامور پلیس او را کتک زده است.

گفته می شود این زن مادری است که با شنیدن بازداشت پسر افغان به اردوگاه عسگر آباد رفته و اصرار به رهایی پسرش دارد اما استوار و مأمور نیروی انتظامی با زدن سیلی به او زن افغان را از ورود به محل نگهداری پسرش دور می کند.



فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران اطلاعیه داد که "در پی انتشار ویدئویی از محل مراجعات مردمی اردوگاه عسگر آباد شهرستان پیشوا، سردار کیومرث عزیزی چهارشتبه شب با صدور دستور ویژه، بر بررسی دقیق و سریع اتفاق رخ داده در این اردوگاه تأکید کرد.

در بیانیه معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی شرق استان تهران آمده است که پلیس اجازه نمی‌دهد حقی از کسی ضایع شود و به محض تکمیل تحقیقات، جزئیات این اتفاق اطلاع رسانی می‌شود.
 

 

دادستانی: دستور برخورد با مأمور صادر شد

غلامعباس ترکی، دادستان نظامی استان تهران، به معاون دادستان نظامی همچنین سرپرست دادسرای نظامی شرق استان تهران دستور داد است که صحت‌و‌سقم موضوع دقیق بررسی و در صورت صحت مراتب، سریع با مأمور خاطی برخورد قانونی انجام ‌شود.

سردار کیومرث عزیزی، رئیس پلیس ویژه شرق استان تهران، نیز در واکنشی فوری دستور بررسی دقیق و سریع اتفاق اردوگاه عسگر‌آباد را صادر کرد.
 

اقدام توهین آمیز

سفارت افغانستان در ایران نیز با انتشار بیانیه‌ای این اقدام را «نادرست و توهین‌آمیز» خوانده و گفته است مسئولان ایرانی وعده بررسی جدی و قانونی داده‌اند.
 

اردوگاه عسگرآباد کجاست؟


فیلم جنجالی کتک خوردن زن افغان توسط پلیس / جزئیات جدید از حادثه اردوگاه عسگرآباد
 
اردوگاه مراقبتی ورامین از سال 1377 به عنوان اردوگاه مراقبتی اتباع و مهاجرین خارجی غیر مجاز در حوزه تهران تعیین شده است. این اردوگاه مسئولیت پذیرش و اعزام اتباع غیر مجاز دارای حکم قضایی یا جمع آوری های طرح های انتظامی در استان تهران و 11 استان دیگر کشور را به عنوان معین  عهده دار است.
اموری که در این مرکز انجام می شود: 

پذیرش کلیه اتباع خارجی که بصورت غیرقانونی وارد ایران شده اند و توسط پلیس امنیت دستگیرمی گردند.

پذیرش کلیه اتباع متخلف که پس از اجرای حکم توسط مراجع قضائی جهت طرد از کشور به این اردوگاه اعزام می شوند.

ثبت مشخصات و اطلاعات فردی و عکسبرداری دیجیتالی .

ثبت مشخصات متهمان تحویلی و اثر انگشت در سامانه انگشت نگاری و ارسال به مرکز.

 تهیه لیست غیرمجازین اعزامی و هماهنگی لازم با نیروی انتظامی جهت اعزام مامور بدرقه.
 

آدرس‌‌ بانوی افغانستانی غیرواقعی بود


فیلم جنجالی کتک خوردن زن افغان توسط پلیس / جزئیات جدید از حادثه اردوگاه عسگرآباد
 
بعد از بررسی‌های اولیه مشخص شد آدرسی که فرزند این زن اعلام کرده غیر‌واقعی و جعلی بود و متأسفانه به‌رغم تلاش مأموران تاکنون هیچ آدرسی از این زن برای مشخص شدن صحت و سقم این حادثه پیدا نشده است.

وی در ادامه گفت: از طرفی به‌منظور رسیدگی دقیق‌تر به موضوع پلیس‌های تخصصی فتا و اطلاعات و امنیت عمومی این فرماندهی اقدامات اولیه را برای شناسایی منتشر‌کننده ویدئو برای پیدا کردن این بانو آغاز کرده و سرنخ‌هایی نیز در این‌باره به‌دست آمده است.


سردار عزیزی در این باره گفت: پلیس امنیت را برای کلیه مردم حتی اتباع بیگانه‌ای که در کشور جمهوری اسلامی ایران ساکن و یا در حال تردد هستند برقرار می‌کند و به هیچ عنوان اجازه نمی دهد حقی از آنها ضایع شود.

‌فرمانده انتظامی شرق استان تهران با بیان اینکه احتمال دارد که این موضوع یک سناریوی از پیش تعیین شده باشد، خاطرنشان کرد: تا روشن شدن کامل موضوع تحقیقات کماکان ادامه دارد که نتایج آن متعاقباً اعلام خواهد شد.


منبع:
1.شهرآرا نیوز / فیلم کتک‌خوردن زن افغانستانی توسط یک مأمور نیروی انتظامی | دادستانی: دستور برخورد با مأمور صادر شد
2.فرارو / (ویدئو) جنجال کتک زدن زن افغانستانی توسط مامور پلیس
3.رویداد24 / فیلم جنجالی کتک خوردن زن افغان توسط پلیس در ایران!
4.تسنیم / جزئیات جدید از حادثه اردوگاه عسگرآباد / آدرس‌‌ بانوی افغانستانی غیرواقعی بود/احتمالا این موضوع سناریوی از پیش‌ تعیین شده باشد
5.اردوگاه مهاحرین افغان / اردوگاه مراقبتی ورامین


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط
موارد بیشتر برای شما