قصر شیرین امروز برای سومین‌بار لرزید+جزئیات

زلزله‌ای به بزرگی ۴.۹ ریشتر قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه را لرزاند و زمین لرزه ۳.۹ ریشتری صبح روز جمعه برای سومین بار شهرستان مرزی قصرشیرین را لرزاند.
جمعه، 24 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
قصر شیرین امروز برای سومین‌بار لرزید+جزئیات
به گزارش راسخون، زلزله‌ای به بزرگی 4.9 ریشتر قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه لرزاند که این زلزله در سراسر استان کرمانشاه احساس شد.

مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۹ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد جمعه حوالی شهر قصرشیرین از توابع استان کرمانشاه را لرزاند

این زلزله ساعت یک و 40دقیقه و 35ثانیه بامداد جمعه ثبت شده است. این زمین لرزه در عمق هشت کیلومتری و در 34کیلومتری قصرشیرین و 52 کیلومتری از گله و 59کیلومتری سرپل ذهاب به وقوع پیوسته است.

این زلزله ۴.۹ریشتری بامداد جمعه که حوالی شهرستان قصرشیرین را لرزاند موجب خروج شمار زیادی از مردم از خانه های خود و حضور آن ها در خیابان ها شد.

پس از وقوع این زلزله که مرکز آن "کفری" واقع در خاک عراق و حوالی شهرستان قصرشیرین بود، مردم از ترس و وحشت زلزله به خیابان ها و داخل ماشین پناه بردند.

مردم قصرشیرین و دیگر شهرستان های همجوار مانند سرپل ذهاب و گیلانغرب که تجربه تلخ زمین لرزه ۷.۳ریشتری سال ۹۶ و زلزله های ۶.۴ و ۵.۹ ریشتری سال۹۷ را دارند و پس از آن نیز با تداوم پس لرزه ها هر روز اضطراب و نگرانی را از تکرار آن حادثه های تلخ دارند، بامداد جمعه بار دیگر با وقوع زمین لرزه ۴.۹ ریشتری از شدت ترس به خیابان آمدند.
 

شهروندان از ترس زلزله کرونا را فراموش کردند


قصر شیرین امروز برای سومین‌بار لرزید+جزئیات
 
ترس ناشی از زلزله به حدی بود که عده ای از مردم بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک با توجه به بحران کرونا سراسیمه به بیرون از منازل آمدند.

بیشتر کسانی که از ترس ناشی از زلزله به خیابان ها آمدند ساکنان طبقه های دوم و سوم منازل آپارتمانی هستند که زلزله ها را بیشتر از ساکنان منازل همکف و یا منازل ویلایی حس می کنند.

با توجه به اینکه منازل مسکونی شهرستان قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب پس از تجربه تلخ زلزله سال ۹۶ بازسازی و مقاوم سازی شده اند و با وجود استحکام لازم در برابر زلزله های با شدت پایین، ترس و اضطراب تجربه تلخ زلزله های گذشته مردم را به بیرون از منازل می کشاند.
 

زلزله غرب کرمانشاه خسارتی نداشت

سرپرست مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اعلام کرد: از آنجا که واحدهای مسکونی شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه بعد از زلزله ٧.٣ ریشتری ٢١ آبان ٩6 بازسازی شده، خوشبختانه زلزله بامداد امروز خساراتی به واحدهای مسکونی مردم وارد نکرده است
 

کانون زلزله عراق بود


قصر شیرین امروز برای سومین‌بار لرزید+جزئیات
 
فرماندار قصرشیرین نیز گفت: کانون این زلزله کشور عراق بوده است و تا کنون خسارتی بر اثر این زلزله در شهرستان قصرشیرین گزارش نشده است.

تاتار افزود: با این وجود تیم‌های ارزیاب به مناطق مختلف شهرستان اعزام شده اند و نیرو‌های هلال احمر نیز در آماده باش هستند.
 

زلزله مصدومی نداشت

سخنگوی اورژانس کشور اعلام کرد: بر اثر وقوع زمین‌لرزه‌، چهار تیم ارزیاب به محل حادثه اعزام شده است و ‌تا این لحظه مصدومیت یا فوت افراد گزارش نشده است.
 

زلزله در ایلام هم حس شد

بر اساس گزارش رسیده از ایلام، زلزله در این شهر نیز احساس شد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
 

براساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران گزارش مقدماتی این زلزله به این شرح است:

 بزرگی: 4.9

 محل وقوع: عراق - حوالی قصر شیرین(کرمانشاه)

 تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1399/11/24 01:40:35

طول جغرافیایی: 45.29

عرض جغرافیایی: 34.71

عمق زمین‌لرزه: 8 کیلومتر
 
 نزدیک‌ترین شهرها:
34 کیلومتری قصرشیرین (کرمانشاه)

52 کیلومتری ازگله (کرمانشاه)

59 کیلومتری سرپل‌ذهاب (کرمانشاه)

     
نزدیکترین مراکز استان:
158 کیلومتری ایلام

169 کیلومتری سنندج
 

زمین لرزه ۳.۹ ریشتری صبح روز جمعه برای سومین بار شهرستان مرزی قصرشیرین را لرزاند


قصر شیرین امروز برای سومین‌بار لرزید+جزئیات
 
مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد، این زلزله ساعت هشت و ۵۸ دقیقه و ۲۶ ثانیه صبح امروز جمعه ثبت شده است.

این زمین لرزه در عمق ۹ کیلومتری و در ۳۵ کیلومتری قصرشیرین و ۶۱ کیلومتری ازگله و ۶۲ کیلومتری سرپل ذهاب به وقوع پیوسته است.

همچنین بامداد امروز ۲ زلزله دیگر اولی با شدت ۴.۹ ریشتر در ساعات یک و ۴۰ دقیقه و ۳۵ ثانیه و ۳.۶ ریشتر در ساعت ۲ و ۵۲ دقیقه و ۲۱ ثانیه قصرشیرین را لرزاند. 

کانون تمامی این زمین لرزه ها کفری در داخل عراق بوده که نوار مرزی غرب کرمانشاه را به شدت لرزاند.


منبع:
1.تسنیم / زلزله ۴.۹ ریشتری قصرشیرین ‌را لرزاند / اعزام ۴ تیم ارزیاب به منطقه / تلفاتی تاکنون گزارش نشده است
2.برخط نیوز / زلزله قصرشیرین مردم را بدون ماسک به خیابان ها ریخت + جزئیات
3.ایران آنلاین / قصر شیرین امروز برای سومین‌بار لرزید


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.