رسول کربکندی در گفتگو با راسخون:

فدراسیون نمی تواند سایپا را 3 بر صفر برنده کند/برای شکست دادن پرسپولیس پاداش ویژه در نظر گرفتیم

سخنگوی باشگاه ذوب آهن با بیان اینکه فدراسیون نمی تواند سایپا را 3 بر صفر بنده اعلام کند، گفت: برای شکست دادن پرسپولیس پاداش ویژه ای در نظر گرفتیم چون این برد می تواند گام بلندی در ابقای تیم ما در لیگ باشد.
يکشنبه، 2 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
فدراسیون نمی تواند سایپا را 3 بر صفر برنده کند/برای شکست دادن پرسپولیس پاداش ویژه در نظر گرفتیم
رسول کربکندی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به وضعیت ذوب آهن در آستانه بازی با پرسپولیس اظهار داشت: خوشحالم که بعد از مدت ها می توانیم در خانه ی خودمان به میدان برویم. برنامه ی بازی ها متاسفانه طوری بوده و برای ما پیش رفته که از 8 بازی تنها در 2 بازی از حریفان خود میزبانی کردیم و 6 بازی را مدام در سفر و پرواز بودیم. این برای هرتیمی می تواند خسته کننده باشد. در لیگ و حذفی مدام خارج از خانه بازی کردیم. مسافرت ها و اردوهای خارج از خانه بر ما سخت گذشته است. حالا بعد از چندین بازی، خوشحالیم که درخانه میزبان یک تیم پرقدرت و گردن کلفت هستیم. به جز قاسم حدادی فر همه در صحت و سلامتی کامل هستند و می توانند تیم ما را مقابل پرسپولیس همراهی کنند. ما بعد از حذف از رقابت های حذفی، تمرینات را پیگیری کردیم چون می دانیم که با چه تیمی بازی داریم. کوچکترین غفلت و اشتباه تاوان سنگینی مقابل این تیم باتجربه و خوب دارد و نباید اشتباه کنیم.
 
در جام حذفی جدی بودیم اما لیگ اهمیت بیشتری برای ذوب دارد
وی در پاسخ به این سوال که آیا ذوب آهن برنامه ای برای جام حذفی نداشت و تمرکز اصلی اش را روی لیگ گذاشته بود تا از منطقه ی خطر سقوط فرار کند؟ افزود: نه این طور نبود که ما بخواهیم جام حذفی را دست کم بگیریم. همه می دانند که این رقابت ها(جام حذفی) راه میانبری برای رسیدن به لیگ قهرمانان آسیاست که می تواند باعث درآمدزایی شود. دیدید که ما با تمام نیروی خود و ترکیب کامل مقابل استقلال بازی کردیم و روی 2 اشتباه گل خوردیم. اصلا هم تیم حریف برتری آنچنانی نسبت به ما نداشت و می توانستیم در حذفی هم پیروز شویم. در مجموع به طور طبیعی لیگ برتر برای ما مهمتر است. چون شرایط خوبی در جدول نداریم و باید از این رتبه بالاتر بیاییم. نمی گویم حذفی برای ما بی اهمیت بود اما به دلیل وضعیت ناخوشایندی که در جدول داریم، تمرکز ما بیشتر روی لیگ است.
 
می خواهیم از پرسپولیس امتیاز بگیریم
سخنگوی باشگاه ذوب آهن در خصوص بازی با پرسپولیس تصریح کرد: قطعا بازی سختی در پیش داریم. هر تیمی که در این چند وقت مقابل پرسپولیس بازی کرده است، نتوانسته با امتیاز کامل خارج شود. شکست دادن و حتی امتیاز گرفتن از این تیم آسان نیست و باید دوبرابر تلاش کرد. البته همیشه بازی مقابل پرسپولیس و استقلال انگیزه ی لازم و کافی را به بازیکنان می دهد. بالاخره خیلی از بازیکنان در چنین بازی هایی دیده می شوند و نگاه ها به سمتشان می آید. پرسپولیس بعد از جام باشگاه های آسیا، نشان داد که تیم آماده ای دارد و خسته نشده اند. این نشان می دهد چه پتانسیل بالایی دارند و عزمشان را برای موفقیتی دیگر جزم کرده اند. در این شرایط بازی کردن با این تیم سختی های خودش را دارد. تلاش می کنیم بازی خوبی به نمایش بگذاریم و امیدواریم بتوانیم نتیجه بگیریم. امتیاز گرفتن در چنین بازی ای از 2 جهت برای ما اهمیت دارد. اول اینکه جایگاه جدولی خودمان را بهبود می بخشیم و دوم اینکه شکست دادن تیم قدرتمندی مثل پرسپولیس که مدعی قهرمانی است، در ادامه ی راه به تیم ما اعتمادبه نفس و خودباوری می دهد که توان بردن تیم های بزرگ را هم داریم.
 
غیبت 2 بازیکن از قدرت پرسپولیس کم نمی کند
رسول کربکندی در خصوص غیبت بازیکنان پرسپولیس به دلیل محرومیت انضباطی مقابل ذوب آهن گفت: در بازی های لیگ بودن یا نبودن یک یا دو بازیکن آن هم برای تیم قدرتمندی مثل پرسپولیس اهمیتی ندارد. آنها یک تیم فوق العاده آماده و یکدست با تنوع تاکتیکی دارند و قطعا نفرات جایگزینشان هم جزو بهترین های لیگ است. اینکه شاید نبود این بازیکنانش، تیمشان را به هم بریزد، یک بحث دیگری است که بعید می دانم این اتفاق بیافتد. آنها سال های قبل هم با کمبود بازیکن مواجه بوده اند. این دلیلی نمی شود که مقابل ما از پیش بازنده باشند. آنها تیم مدعی هستند و یقین بدانید ما به این مسائل فکر نمی کنیم و فقط روی تیم خودمان و کارهایی که می تواند ما را به موفقیت برساند، تمرکز می کنیم. تیم پرسپولیس در هرشرایطی برای ما یک حریف قدرتمند و قابل احترام است و تمام تلاش ما این است با تمرکز بالا بتوانیم روی نقاط ضعف و قوت حریف کار کنیم و بتوانیم هم بازی خوبی به نمایش بگذاریم و هم امتیاز بگیریم. گرفتن این امتیاز خانگی برای تیم ما اهمیت زیادی دارد و خودمان را برای یک بازی سخت آماده کرده ایم.
 فدراسیون نمی تواند سایپا را 3 بر صفر برنده کند/برای شکست دادن پرسپولیس پاداش ویژه در نظر گرفتیم
فدراسیون نمی تواند بازی پیکان و سایپا را 3 بر صفر کند
وی در خصوص اتفاقات بازی سایپا و پیکان که در آن پیکانی ها از 6 بازیکن تعویضی استفاده کرده بودند، خاطرنشان کرد: در این دیدار اتفاقاتی رقم خورده که در قانون فدراسیون و آئین نامه های داخلی فوتبال ما هیچ بند و تبصره ای تعریف نشده که آن را معیار قرار دهند و براساس آن تصمیم گیری کنند. ضمن اینکه ناظر و داور چهارم هم در این مسئله مقصرند و تخلفی اگر صورت گرفته، فقط از سمت باشگاه پیکان نبوده است. خودم 5 سال قبل وقتی مربی تیم ذوب آهن بودم در مقابل تیم سایپا که قانون استفاده از 3 بازیکن خارجی در یک بازی بود، تحت فشار بازی و جو مسابقه، دقیقه 92 یک بازیکن خارجی اضافه به زمین فرستادم و داخل زمین 4 بازیکن خارجی همزمان داشتیم. سایپا شکایت کرد و نهایتا طبق رای، یک امتیاز از ما کم شد ولی به سایپا امتیازی ندادند. چون بازی یک بر یک مساوی شده بود. ما فقط کسر امتیاز شدیم. چون در این مسئله ی دیدار پیکان و سایپا، خیلی از تیم ها ذینفع هستند، نباید اتفاق خاصی بیافتد و رای 3 بر صفر به سود سایپا شود. اگر این اتفاق بیافتد به 3، 4 تیم همزمان ظلم بزرگی می شود. همه در رقابت تنگاتنگ و حساس بقاء در لیگ هستند. ضمن اینکه در این اشتباه، فقط باشگاه پیکان مقصر نیست و ناظر و داور چهارم هم نقش داشتند. ناظر 5کارت تعویض به هر تیم می دهد. حالا چطور پیکانی ها 6 تعویض انجام دادند، ناظر و داور چهارم مقصرند. بعید می دانم فدراسیون بتواند بازی را 3 بر صفر کند. اینها نهایت جریمه ای را برای خاطیان در نظر می گیرند. این بازیکن تعویضی هم که وار بازی شده، باید دید میزان اثرگذاری اش در جریان و نتیجه ی مسابقه چقدر بوده است. آیا بازیکنی که داخل زمین رفته، تاثیری داشته است؟ اصلا شاید توپ به پایش نخورده باشد. چون دقیقا این تعویض در ثانیه های آخر بازی انجام شده و حتی یک دقیقه هم بازیکن تعویضی در زمین نبوده است.
 
مگرتیم های دیگر به فوتبال خیانت می کنند؟
عضو هیات مدیره باشگاه ذوب آهن ادامه داد: نمی دانم چرا برخی از دوستان سایپایی در تلاشند تا با مصاحبه ها و بیانیه های مختلف، فدراسیون را تحت فشار بگذارند تا بازی 3 بر صفر شود. آنها می گویند سایپا به فوتبال کشور خدمت می کند و از این حرف ها. صحبت من این است مگر بقیه ی تیم ها دارند به فوتبال ایران خیانت می کنند؟ بقیه ی تیم ها هم دارند با این مشکلات اقتصادی هزینه و تلاش و خدمت می کنند. اکثر تیم ها دولتی هستند و با سختی دارند تلاش می کنند خودشان را حفظ کنند. این که نباید اهرمی برای تصمیمات ناعادلانه باشد. به نظرم ناعادلانه ترین تصمیم برای این مسابقه، رای 3 بر صفر به سود سایپاست.
 
برای شکست دادن پرسپولیس پاداش ویژه ای در نظر گرفتیم
رسول کربکندی در خصوص اینکه آیا برای شکست دادن پرسپولیس، پاداش در نظر گرفتید؟ گفت: برای تمام بازی هایی که تیم ما انجام می دهد، آئین نامه ی پاداش داریم. اما برای بازی های مقابل پرسپولیس و استقلال پاداش بیشتر و ویژه تری دارد. حتما پاداش بیشتری داریم چون این بازی برای ما اهمیت زیادی دارد و می تواند گام بلندی برای حفظ تیم در لیگ برتر باشد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.