لیگ ملت‌های والیبال| شاگردان آلکنو روی دور باخت

تیم ملی والیبال کشورمان در رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ ایتالیا، از ساعت ۱۴:۳۰ به مصاف روسیه رفت.
شنبه، 8 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ناهید اسدی
موارد بیشتر برای شما
لیگ ملت‌های والیبال| شاگردان آلکنو روی دور باخت
به گزارش راسخون؛ تیم ملی والیبال کشورمان در ادامه رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ در دیدار دوم خود، امروز از ساعت ۱۴:۳۰ به مصاف روسیه رفت.
 

اعضای تیم ملی والیبال ایران

 
لیگ ملت‌های والیبال| شاگردان آلکنو روی دور باخت

میلاد عبادی‌پور (کاپیتان)، سیدمحمد موسوی، پوریا فیاضی، مسعود غلامی، امیر غفور، صابر کاظمی، مرتضی شریفی (لیبرو)، علی‌اصغر مجرد، علی شفیعی، میثم صالحی، محمدطاهر وادی، آرمان صالحی (لیبرو)، امیرحسین اسفندیار و بردیا سعادت.

هدایت تیم ملی والیبال ایران را ولادیمیر آلکنو بر عهده دارد.


اعضای تیم ملی والیبال روسیه

 
لیگ ملت‌های والیبال| شاگردان آلکنو روی دور باخت

ایگور کوبزار (کاپیتان)، پاول پانکوف، ماکسیم میخاییلوف، ویکتور پولتائف، ایلیا ولاسوف، آرتم ولویچ، الیاس کورکائف، ایگور کلیوکا، دیمیتری ولکوف، دنیس بوگدان، یاروسلاو پودلسنیخ، آنتون سمیشف، والنتین گولابف و اوگنی بارانوف.

هدایت تیم ملی والیبال روسیه را هم توماس ساملوو بر عهده دارد.


دقایق حساس بازی

تیم ملی والیبال کشورمان در این بازی با ترکیب متفاوتی در زمین حاضر و در ابتدا بازی با امتیازگیری روس‌ها آغاز شد.

در ادامه بازی بازیکنان تیم ملی والیبال در زمین خوب ظاهر شدند و در امتیاز پا به پای روس‌ها پیش رفتند.

وقت استراحت فنی اول در امتیاز ۸ به سود روس‌ها بود و آلکنو نکاتی را که باید بازیکنان در زمین رعایت کنند به آن‌ها گوشزد کرد.

بعد از وقت استراحت فنی اول باز هم این تیم روسیه بود که امتیاز‌های پیاپی را کسب کرد و در ادامه خطای آرایش بازیکنان تیم ملی والیبال کشورمان اعلام شد که یک امتیاز را در اختیار روس‌ها قرار داد.

دریافت و دفاع ملی پوشان کشورمان در ادامه ست اول چنگی به دل نمی‌زد و همین امر باعث شد تا وقت استراحت فنی دوم هم به سود روس‌ها شد تا برتری همچنان در ست اول از آن تیم ملی والیبال روسیه باشد.

دریافت ملی پوشان در ست اول باز هم مانند بازی ژاپن ضعیف بود و امتیاز‌ها را پی در پی روس‌ها کسب کردند.

ست اول با هوشیاری بازیکنان تیم ملی والیبال روسیه با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ به پایان رسید.

قبل از شروع ست دوم آلکنو بر سر مسئله‌ای با داور دوم صحبت می‌کرد و موضوعی را به او در خصوص خطای روس‌ها می‌گفت.

در ست دوم بازیکنان تیم ملی کشورمان هماهنگ‌تر بودند و امتیاز‌های ابتدایی را از آن خود کردند.
 
لیگ ملت‌های والیبال| شاگردان آلکنو روی دور باخت

هر چه بازی جلو‌تر رفت بازیکنان در دریافت‌ها و حمله‌ها هماهنگ‌تر شدند و همین امر باعث شد تا تیم ملی والیبال ایران پیش بیفتد و وقت استراحت فنی اول به سود تیم ملی کشورمان باشد.

بعد از وقت استراحت فنی اول هم بازیکنان تیم ملی ایران خیلی خوب ظاهر شدند و فاصله خود را با تیم ملی روسیه حفظ کردند.

در ادامه بازی، بازیکنان ایران با سرویس‌های خوب توانستند اختلاف خود را با رقیب بیشتر و بیشتر کنند. سرویس‌های امیرحسین اسفندیار در این بازی به نوعی بود که روس‌ها را اذیت کرد.

حساسیت بازی به حدی بالا بود که آلکنو، سرمربی تیم ملی برای بعضی از صحنه‌های بازی در خواست ویدیو چک می‌داد.

عملکرد تیم ملی روسیه به گونه‌ای بود که فاصله امتیاز بین تیم ملی کشورمان و روس‌ها بسیار کم شد تا جایی که آلکنو درخواست وقت استراحت داد تا نکاتی را به بازیکنان خود بگوید.

وقت استراحت فنی در ست دوم هم به سود تیم ملی ما به پایان رسید تا برتری تیم ملی در ست دوم همچنان ادامه داشته باشد.

بعد از وقت استراحت فنی دوم یک رالی بسیار تماشایی از هر ۲ تیم شاهد بودیم که در پایان این رالی، امتیاز به سود روس‌ها شد.

این پایان کار ۲ تیم نبود و بازی رفته رفته با بازی خوب تیم های ملی ایران و روسیه بسیار جذاب‌تر شد. رالی‌های پی در پی در امتیازگیری‌ دیدار را برای مخاطبان جذاب کرده بود.

اختلاف امتیاز برای روس ها بیشتر می شد و سرمربی این تیم احساس خطر و درخواست وقت استراحت کرد.

بعد از وقت استراحت روس‌ها، فاصله امتیاز‌ها کم شد و این بار نوبت آلکنو بود که وقت استراحت درخواست و نکاتی را به بازیکنان خود منتقل کند.

در ادامه ست دوم بازیکنان تیم ملی کشورمان بودند که با عملکرد خوب خود توانستند باز هم اختلاف امتیاز را با تیم ملی روسیه زیاد کنند و ست دوم را از آن خود کنند.
 
لیگ ملت‌های والیبال| شاگردان آلکنو روی دور باخت

ست دوم با عملکرد خوب بازیکنان تیم ملی والیبال ایران با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود ملی پوشان پایان رسید.

در ست سوم روس‌ها در سرویس خوب ظاهر نشدند تا تیم ملی باز هم بتواند اختلاف امتیاز خود را با روس‌ها زیاد کند که این امر با عملکرد ضعیف دفاع روی تور تیم ملی ایران میسر نشد.

در ادامه بازی دریافت‌های ضعیف باعث شد تا تیم ملی روسیه از نظر امتیازی از ما پیش بیفتد.

در طول بازی رالی‌های پی در پی بازیکنان ۲ تیم نشان داد که بازیکنان تیم ملی ایران در این بازی هماهنگ‌تر هستند و می توانند کار‌های بزرگی انجام دهند.

محمدطاهر وادی که به عنوان پاسور در زمین حضور داشت، اشتباهاتی را مرتکب و همین امر باعث شد تا آلکنو با او صحبت کند.

در ست سوم بازی بسیار نزدیک بود؛ در حالی که بازی ۱۴ بر ۱۲ به سود روس‌ها بود، بازیکنان تیم ملی بازی را به تساوی ۱۴ - ۱۴ کشاندند.

عملکرد خوب تیم ملی والیبال کشورمان به نوعی بود که وقت استراحت فنی دوم بار دیگر به سود آن ها تمام شد.

بازی در ست سوم بسیار جذاب پیش رفت و ۲ تیم پا به پای هم جلو آمدند، اما بعد از ۲ اشتباه بازیکنان تیم ملی، آلکنو درخواست وقت استراحت کرد تا دوباره نکاتی را به آن‌ها گوشزد کند.

در ادامه بازیکنان تیم ملی با اشتباه در دریافت توپ‌ها بازی را به روس‌ها واگذار کردند تا روس‌ها در ست سوم ۲۵ بر ۲۰ به پیروزی برسند.

ست سوم با اشتباه بازیکنان تیم ملی والیبال ایران با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود تیم ملی والیبال روسیه تمام شد.
 
لیگ ملت‌های والیبال| شاگردان آلکنو روی دور باخت

ست چهارم با امتیازگیری تیم ملی روسیه آغاز شد و از همان ابتدا روس‌ها اختلاف امتیاز را زیاد کردند و بازی با نتیجه ۵ بر ۲ به سود تیم ملی روسیه پیگیری شد.
در ادامه بازی وقت استراحت فنی اول برای روس ها منظور شد.

در ادامه تیم ملی روسیه با دفاع خوب خود امتیاز‌های پی در پی کسب کرد تا از لحاظ امتیاز خود را از تیم ملی جدا کند. اختلاف امتیاز با اشتباه بازیکنان تیم ملی به ۶ رسید و ۱۵ بر ۹ روس‌ها از ایران پیش افتادند.

وقت استراحت فنی دوم در ست چهارم به سود تیم ملی روسیه تمام شد.

ادامه بازی در ست چهارم برای تیم ملی والیبال کشورمان خوب نبود و اختلاف امتیاز بیشتر و بیشتر شد تا امتیاز در ست چهارم ۲۱ بر ۱۴ شود.

در ست چهارم بخت با ایران یار نبود و و یکی پس از دیگری امتیاز‌ها را از دست داد تا بازی در ست چهارم ۲۵ بر ۱۶ به سود روس‌ها تمام شود.

بازی در ست سوم با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ به نفع روسیه تمام شد.
 

آلکنو: یک قدم رو به جلو برداشتیم/ ما اینجا برای المپیک آماده می‌شویم

 
لیگ ملت‌های والیبال| شاگردان آلکنو روی دور باخت

ولادیمیر آلکنو، سرمربی تیم ملی والیبال مردان ایران در پایان بازی تیم ملی مقابل روسیه با بیان اینکه این بازی نسبت به بازی قبل برای تیم ما یک قدم رو به جلو بود، اظهار داشت: بازیکنان جوان ما خوب خودشان را نشان دادند و نسبت به دیروز تلاش بیشتری داشتند تا کارهایی را که از آن‌ها خواسته بودم، انجام بدهند. در پوئن‌های پایانی ست، تمرکز خود را از دست می‌دهند که طبیعی است، چون به انجام بازی بیشتر و کسب تجربه احتیاج دارند.

وی ادامه داد: فراموش نکنیم که چند بازیکن برای اولین بار در ترکیب تیم ملی قرار گرفته‌‌اند و در چنین سطحی به میدان رفته‌اند. جو مسابقه برای چنین بازیکنانی طبیعتاً سنگین است و ممکن است نتوانند عملکردی را که از آنها دیده شده را داشته باشند، امااین دلیل نمی‌شود که روی اسم آنها خط بطلان بکشیم. باید به این بازیکنان فرصت حضور و کسب تجربه بدهیم تا در آینده بتوانند به تیم ایران کمک کنند.

سرمربی تیم ملی با بیان اینکه در این ماراتن سنگین که به المپیک می‌رسد نمی‌توان صرفاً به چند بازیکن باتجربه بازی داد، گفت: نقطه مثبت تیم ما تلاش بازیکنان برای پیشرفت در کار گروهی و انجام تیمی برنامه‌های تاکتیکی است، اما ‌آنها برای اینکه بتوانند تمام نظرات تاکتیکی مرا در زمین پیاده کنند، به زمان بیشتری نیاز دارند که این زمان با انجام بازی‌های رسمی و کسب تجربه حاصل می‌شود.

آلکنو همچنین با اشاره به اینکه روسیه امروز و در شرایط فعلی نسبت به ما تیم به مراتب بهتری است، گفت: هدف ما از حضور در این مسابقات بالارفتن تجربه تیمی برای حضور در المپیک است و تمام سعی خود را انجام می‌دهیم که از بازی‌هایمان نهایت استفاده را در جهت هدف خودمان ببریم تا برای المپیک آماده باشیم.
 

کاظمی امتیازآورترین بازیکن والیبال ایران در بازی با روسیه شد

 
لیگ ملت‌های والیبال| شاگردان آلکنو روی دور باخت

صابر کاظمی بازیکن جوان والیبال ایران در این بازی ۱۸ امتیاز کسب کرد. امیرحسین اسفندیار هم با کسب ۱۴ امتیاز عملکرد خوبی در تیم ایران داشت.

اما امتیازآورترین بازیکن میدان، ماکسیم میخایلوف پشت‌خط‌زن قهار روسیه بود که با کسب ۲۲ امتیاز نقش مهمی در پیروزی تیمش بازی کرد.

روسیه در این بازی ۹۵ امتیاز به دست آورد که ۵۷ امتیاز با حمله، ۱۰ امتیاز با دفاع، ۴ امتیاز با سرویس و ۲۴ امتیاز آن با اشتباهات حریف بود. در مقابل ایران ۷۹ امتیاز گرفت که ۴۹ امتیاز با حمله، ۳ امتیاز با دفاع، ۳ امتیاز با سرویس و ۲۴ امتیاز با اشتباه حریف کسب شد.


کاپیتان والیبال روسیه: با زی مقابل آلکنو سخت بود

ایگور کوبزار، پاسور و کاپیتان تیم ملی والیبال روسیه پس از پیروزی 3 بر یک مقابل ایران در دومین مسابقه از لیگ ملت‌های 2021 اظهار داشت:
 
از پیروزی در بازی امروز بسیار خوشحال هستیم. به هر حال در این مسابقات کسب هر پیروزی بسیار مهم است. آلکنو، سرمربی کنونی ایران روس است و سال‌ها هدایت تیم ملی روسیه را برعهده داشت و به همین دلیل بازی مقابل او سخت بود.
 
وی ادامه داد: او چند سوپرایز در روسیه داشت، اما به هر حال ما مرحله به مرحله پیشرفت خواهیم کرد. شروع بازی برای ما سخت بود، اما رفته‌رفته بر میدان مسلط شدیم. ما قوی‌تر از ایران بودیم و توانستیم آنها را شکست دهیم. 


منبع:
1. باشگاه خبرنگاران جوان/ لیگ ملت‌های والیبال؛ ایران یک – روسیه ۳/ آلکنو با جوانان نتوانست شگفتی ساز شود
2. ایرنا/ کاظمی امتیازآورترین بازیکن والیبال ایران در بازی با روسیه شد
3. ورزش سه/ کاپیتان والیبال روسیه: با زی مقابل آلکنو سخت بود
4. فوتبالی/ آلکنو: یک قدم رو به جلو برداشتیم/ ما اینجا برای المپیک آماده می‌شویم


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.