محمد پنجعلی در گفتگو با راسخون:

تیم قبل از رفتن به عربستان خلع سلاح شد/کاری که با پرسپولیس کردند را با دشمن هم نمی کنند

پیشکسوت پرسپولیس گفت: چرا باید نماینده ی فوتبال ایران قبل از رفتن به عربستان خلع سلاح شود و آن فاجعه در فرودگاه برایش پیش بیاید.
دوشنبه، 26 مهر 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
تیم قبل از رفتن به عربستان خلع سلاح شد/کاری که با پرسپولیس کردند را با دشمن هم نمی کنند
محمد پنجعلی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به شکست سنگین پرسپولیس اظهار داشت: با اتفاقاتی که قبل از اعزام به عربستان برای تیم افتاد و بازیکنان بعد از 5 ساعت معطلی در فرودگاه، به خانه هایشان برگشتند باید انتظار این شکست را می داشتیم. ما متاسفانه بازی را در تهران به الهلال باختیم نه آنجا. قبل از رفتن به پرسپولیس گل به خودی زدیم. حتی در لیگ محلات هم این اتفاقات نمی افتد چه برسد به اینکه نماینده ی فوتبال یک کشور باشی. آن وقت ادعا داریم که جزو برترین های آسیا هستیم. واقعا کجای فوتبال ما حرفه ای است که دلمان را به آن خوش کنیم؟ این قدر بدهی های بین المللی و داخلی داریم که عملا ورشکسته هستیم. برای رقابت کردن باید برنامه داشت. سازماندهی داشت. وقتی قرار شد بازی در عربستان باشد باید تیم 2، 3 روز قبل از بازی به آنجا می رفت و با شرایط آب و هوایی سازگار می شد. وقتی از ارتفاع به سطح می روید، فشار زیاد است. بدن های بازیکنان پرسپولیس خالی کرده بود و اصلا توان نداشتند. مگر می شود تیمی در این سطح چنین برخوردی با آن بشود.
 
پرسپولیس فرقی با تیم ملی نداشت
وی افزود: تا جایی که می دانم کادر فنی همه ی این مسائل را پیش بینی کرده بود و طبق برنامه ریزی می خواستند 2 روز قبل از بازی آنجا بروند و تمرین کنند اما تیم را با این حرکت اشتباه و فاجعه بار خلع سلاح کردند. برای برخی ها انگار مسئله ای نیست و فکر می کنند یک تیم محلی می خواهد یک کوچه پائین تر برود و بازی کند. آنها اصلا نمی دانند فوتبال یک علم است. همه برنامه ریزی خودشان بود اما می خواهند تقصر را گردن عربستانی ها بیاندازند. خودشان با هم دعوا دارند. باید این مسئله دقیق بررسی شود و کسی که تخلف و کارشکنی کرده را محروم و به مردم معرفی کنند. به همین راحتی نماینده ی فوتبال ایران را خلع سلاح کردند تا با کمترین توان مقابل یکی از قدرتهای آسیا قرار بگیرد. پرسپولیس هم مثل تیم ملی ما تنها نماینده ی فوتبال ایران بود و فرقی با تیم ملی نداشت. چرا با احساسات میلیون ها ایرانی بازی کردند و به راحتی تیمی که می توانست خودش را اثبات و برای ما افتخارآفرینی کند را زمین زدند.
 
کاری با پرسپولیس کردند که با دشمن نمی کنند
پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: این تیم وقتی وارد زمین شد همان مشکلات روحی و این اختلاف دما باعث شد تا مشکل بدنی هم پیش بیاید. اصلا نفس بازیکنان بالا نمی آمد و باعث شده بود تا تیم سردرگم باشد. بازیکنان به هم ریخته بازی می کردند. تیمی که نقطه قوتش مالکیت توپ و میدان داری بود، 3 پاس پشت سرهم نمی توانستند به هم بدهند. کاری که با پرسپولیس کردند را با دشمن هم نمی کنند. خوب مرد باشید و بگوئید که ما اشتباه کردیم. دیدید عربستانی ها چقدر تماشاگر داشتند؟ آنها کنار هم به هم چشبیده نشسته بودند. اما در ایران حرف از آمدن موج ششم کروناست. اصلا استادیوم جای سوزن انداختن نبود و کسی اصلا ماسک نزده بود. آن وقت فدراسیون فوتبال از تماشاگران خودش می ترسد و کاری می کند که بازی با کره در تهران بدون تماشاگر باشد. تازه این را در نظر بگیرید که پول بلیت بازی الهلال و پرسپولیس 60 میلیون تومان بود. آنها دوست دارند و آرزو دارند که ورزشگاهایشان تماشاگر داشته باشد اما در ایران دنبال این هستند تا کسی به استادیوم نرود. آن وقت انتظار داریم با این طرز تفکر تیم های ما نتیجه بگیرند.
 تیم قبل از رفتن به عربستان خلع سلاح شد/کاری که با پرسپولیس کردند را با دشمن هم نمی کنند
پرسپولیس اگر خودش بود الهلال را شکست می داد
محمد پنجعلی گفت: 2 سال است پرسپولیس رنگ میزبانی را در آسیا ندیده است. بازیکنان الهلال را دیدید. بازیکن بنجل خارجی نمی گیرند. بازیکنان داخلی شان هم سطح بالا و باکیفیت بودند. ما واقعا عقب هستیم. تیم ملی عربستان همه 4 بازی اش را در گروهی که ژاپن و استرالیا هستند، برده و صدرنشین است. آنها به هرطریقی بود، میزبانی متمرکز لیگ قهرمانان را از قطر گرفتند و به عربستان بردند. با این امکانات و حضور تماشاگر ما چه انتظاری داریم؟ با همه ی این ضعف ها شک نکنید اگر بازیکنان پرسپولیس خودشان بودند، می توانستند با این قدرت هم الهلال را شکست دهند. بارها این توانایی ها را از خودشان نشان دادند. اما اتفاقاتی که افتاد در روح و روان و جسمشان اثر کرد و تیم از پا افتاد. در سالهای اخیر یادم نمی آید پرسپولیس در یک بازی 3 گل خورده باشد. با تیم های قدرتمندتر از الهلال هم بازی کرده است.
 
این شکست ربطی به کادر فنی نداشت
وی در خصوص اینکه چقدر کادر فنی مقصر این شکست است؟ خاطرنشان کرد: این شکست ربطی به کادر فنی نداشت. بازیکنان ما توان نداشتند و ایستا بازی می کردند. فشار هوا باعث شده بود تا نفسشان بالا نیاید. باید برای این بازی چند تمرین سنگین در عربستان انجام می دادند تا بدنشان عادت کند. اینها علم است اما بعضی ها فکر می کنند وقتی تیمی زودتر به کشور میزبان می رود، برای تفریح و خوش گذرانی است. شک نکنید این کادر فنی همه ی کارش را برای موفقیت انجام داد اما برخی مسائل ربطی به تیم ندارد. ما تک تک بازیکنان را می شناسیم و از کیفیت فنی شان آگاهیم. آیا واقعا توانایی آنها این قدر بود که مقابل الهلال نشان دادند؟ برخی از مسائل را رقم زدند تا تیم به هم بریزد. فوتبال ما حرفه ای نیست. در فوتبال ما پول وجود دارد اما تفکر و زیرساخت وجود ندارد. فقط شعار می دهیم. بچه ها باید فورا این شکست را فراموش کنند و به روزهای خوب خود برگردند. همیشه شکست در فوتبال هست اما واقعا بعضی از شکست ها درد دارد. وقتی بدانید تیم قدرتش خوب است اما کاری می کنند که به هم بریزد، درد دارد. باید مقصر این افتضاح به مردم معرفی شود. هرکسی که بوده با آبروی یک مملکت و چندین میلیون هوادار بازی کرده است. باید او را از کار بیرون کنند تا درس عبرتی برای بقیه شود. واقعا دستی دستی به تیم خودمان ضربه زدیم. عربستانی ها میزبانی را از چنگ قطری ها در آوردند اما ما چکار کردیم؟ حتی پول جام جهانی را به ما نمی دهند.
 
سرپرست تیم ملی باید وزن تیم را بالا ببرد
پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: این اتفاق به شخصیت تیم ما لطمه زد. تیمی که می توانست خیلی خوب بجنگد و برای برنده شدن تلاش کند، در زمین سردرگم بود. یادم نمی آید در گذشته حتی چنین تیم بی رمقی از پرسپولیس دیده باشم. بچه ها عصبی بودند. اجازه ندادند بازی سوپر جام برگزار شود تا تیم در یک بازی رسمی قبل از بازی با الهلال محک بخورد. اصلا یک سوال دارم؛ آیا رسانه ها اصلا پیگیر این شدند که سرپرست تیم ملی چطور روی نیمکت ما نشست؟ با چه رزومه ای؟ این برای فوتبال ایران ننگ است که این همه بزرگتر و با کارنامه بیرون باشد و کسی سرپرست شود که هیچ کس او را نمی شناسند. این همه آدم در فوتبال داریم که می توانند وزن تیم ملی را بالا ببرند. فوتبال به آدم های بزرگ و کاربلد نیاز دارد. خبرنگارانی هم که انتقاد می کردند را متاسفانه خریدند. کسی که برایش فوتبال مهمتر باشد، هیچ وقت ساکت نمی نشیند. الان فکر می کنید تیم ملی اوضاع بهتری دارد؟ خودمان را گول نزنیم. کیفیت فوتبال ما واقعا پائین است. آن وقت انتظار داریم پرسپولیس با این وضعیت برود در عربستان مقابل تیمی که تا بن دندان مسلح است را شکست دهد و برگردد؟ بچه ها باید خیلی زود این باخت را فراموش کنند و توانایی خودشان را در لیگ نشان دهند. این تیم شک نکنید خودش را پیدا می کند. آنها شخصیت قهرمانی دارند و می دانند برای موفقیت باید از جان مایه بگذارند. به شرطی که تدارکات درستی برایشان بشود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.