سعید عزیزیان در گفتکو با راسخون:

انتقاد از اسکوچیچ بی رحمانه و غیرمنصفانه است/بیرانوند روی گل لبنان دو اشتباه پی در پی کرد

پیشکسوت سرخابی ها گفت: انتقاد از اسکوچیچ بی رحمانه و غیرمنصفانه است و او توانسته بعد از 17 سال با تیم ملی بازی باخته را با برد عوض کند.
دوشنبه، 24 آبان 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
انتقاد از اسکوچیچ بی رحمانه و غیرمنصفانه است/بیرانوند روی گل لبنان دو اشتباه پی در پی کرد
سعید عزیزیان در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به پیروزی دراماتیک تیم ملی ایران مقابل لبنان در وقت های تلف شده ی بازی، اظهار داشت: به خاطر اینکه قبل از رفتن به لبنان، تیم ملی کمی به خاطر مسئله ی خط خوردن طارمی، دچار حاشیه شده بود، این مسائل روی آنها تاثیرگذاشته بود و تمرکز کافی نداشتند. آن اتفاق واقعا مهم نبود که این قدر بزرگنمایی شد. به هرحال سرمربی تیم ملی به عنوان نفر اول، می تواند بازیکنی را دعوت یا خط بزند. باید به سرمربی و تصمیماتش احترام بگذاریم. باید توجه داشته باشیم که تیم ملی ایران از هرنامی بزرگتر است. از اسکوچیچ و طارمی و هر اسمی که بخواهد باشد، بزرگتر است. بچه ها کمی تحت تاثیر قرار گرفته بودند و با استرس بازی می کردند. درست است که درصد مالکیت تیم ملی بالا بود اما این دلیلی نمی شود که برنده شوید. ما تمرکز لازم را نداشتیم. اما بین دو نیمه خوشبختانه با صحبت های مربیان و تغییراتی که صورت گرفت، میلاد محمدی آمد و وحید امیری آزاد شد. امیری وقتی جلو رفت، گره ی تیم ملی باز شد. او به عنوان هافبک طراح به بازی گرفته شد. ما در تیم ملی هافبک طراح نداریم و بعد از جباری، علی کریمی، نویدکیا کسی در این پشت نبوده که بتواند مهاجمین را تغذیه کند.
 
تعویض های اسکوچیچ باعث برد ایران شد
وی افزود: سامان قدوس در نیمه ی اول این وظیفه را به عهده داشت اما چون کل تیم شرایط خوبی نداشت، او نیز نتوانست خودش را نشان دهد و برای مهاجمان موقعیت سازی کند. دیدید که سردار آزمون خیلی عصبی بازی می کرد و در چند صحنه روی تصاویر تلویزیونی دیدیم که چهره اش برافروخته شده بود چون تغذیه نمی شد. در بازی های قبلی هم اگر دقت کنید، مهاجمین خودشان موقعیت درست می کردند و با حرکات ترکیبی به گل می رسیدند. لبنان هم البته واقعا 11 نفره دفاع می کرد و با کوچکترین برخورد روی زمین می افتادند و وقت تلف می کردند. مقابل چنین تیم هایی که بسته بازی می کنند، یکی از راه های رسیدن به گل، شوت از راه دور است. اما ما استفاده نکردیم و در طول بازی شاید 2 شوت هم نزدیم. در حالی که ابزارش را داشتیم. بچه ها با غیرت و و هوشی که داشتند توانستند این بازی سخت را ببرند. وحید امیری هم چون تا به حال هافبک طراح بازی نکرده بود، توانست در این پست خوب بازی کند و روی هر دو گل تاثیرگذار باشد. تعویض هایی هم که اسکوچیچ انجام داد به نفع ما بود و روند بازی را تغییر داد. ولی در کل مهاجمین ما در این بازی زهر دار نبودند.
 
با دو اشتباه بیرانوند از لبنان گل خوردیم
پیشکسوت سرخابی ها در خصوص عملکرد علیرضا بیرانوند، تصریح کرد: بیرانوند گلر خیلی خوبی است اما باید از این اشتباهات مرتکب نشود. او در این سطح که لژیونر هم هست، نباید چنین سوتی های وحشتناکی بدهد. اگر توپ اوت برود، داور خودش سوت می زند. تا کی می خواهیم از این اشتباهات بکنیم. تیم ملی ویترین است و تا آخر باید توپ را دنبال کرد. او بعد از اشتباه اولش که توپ را رها کرد، اشتباه دومی هم داشت که بعد از ادامه پیدا کردن جریان بازی، جلوی مهاجم، خیلی زود خوابید. او نباید در چنین زاویه ای سریع بخوابد و فضا را به مهاجم بدهد. علیرضا تمرکز نداشت. همان زاویه ای که قرار داشت، باید می ایستاد و توپ را دفع می کرد. دو اشتباه پشت سرهم بیرانوند باعث شد، تیم ملی گل بخورد. ما گلرهای خوبی مثل نیازمند و عابدزاده داریم که می توانند برای تیم ملی بازی کنند. حتی سید حسین حسینی هم می تواند با تجربه ای که دارد به تیم ملی دعوت شود. اینها آینده می توانند شماره ی یک تیم ملی باشند. بیرانوند باید حواسش را بیشتر از اینها جمع کند چون پشت خطش جوانهای آماده و باانگیزه ی خیلی خوبی داریم. البته که تیم ملی لبنان را دست کم هم گرفته بودیم. از وقت کشی آنها هم مشخص بود که برای مساوی آمده بودند. وقتی به گل رسیدند، خودشان هم باور نمی کردند. تیم ملی باید مقابل تیم های عربی باهوش تر بازی کند. چون آنها زورشان به ما نمی رسد وقت کشی می کنند.
 انتقاد از اسکوچیچ بی رحمانه و غیرمنصفانه است/بیرانوند روی گل لبنان دو اشتباه پی در پی کرد
حمله به اسکوچیچ بی رحمانه است
سعید عزیزیان در خصوص اخراج اسکوچیچ هم گفت: اسکوچیچ به خاطر فشاری که در طول هفته تحمل کرده بود، بعد از زدن گل مساوی به طرف نیمکت حریف خوشحالی کرد. این حرکتش به خاطر فشار زیادی بود که به او وارد کردند. کارلوس کی روش حرکت خیلی بدتری مقابل نیمکت کره ی جنوبی انجام داد. چرا رسانه ها آن حرکتش را غیرت روی ایران تعبیر کردند اما حرکت اسکوچیچ را ملامت می کنند؟ تصمیم درستی که اسکوچیچ گرفت، برای آینده ی فوتبال ما بود. اما متاسفانه به او بی رحمانه حمله کردند. چرا باید بین مربیان تفاوت بگذاریم؟ مگر ما از یک مربی چه انتظاری داریم؟ مربی تیمش خوب بازی کند، می گویند چرا باختی. بد بازی کند اما ببرد می گویند چرا خوب بازی نمی کنی. اینها بهانه است و خودمان هم نمی دانیم از اسکوچیچ چه چیزی می خواهیم. او از 12 بازی، تنها یک مساوی داشته و 11 برد آورده است که فوق العاده بوده. نزدیک 17 سال بود تیم ملی نتوانسته بود وقتی در یک بازی عقب می افتد، به قول معروف کام بک بزند و برنده شود. بیائیم انصاف را رعایت کنیم. او از لحاظ نتیجه گیری واقعا عالی بوده است و نباید این قدر بی رحمانه او را تحت فشار بگذارند.
 
خیلی ها منتظر باخت تیم ملی با اسکوچیچ بودند
وی خاطرنشان کرد: ما زمان کی روش فقط دفاع می کردیم. هیچ بازی ای نبود که گل بخوریم و بتوانیم ببریم. اما مقابل لبنانی که 11 نفره دفاع می کرد، برنده شدیم. مگر کی روش به همین لبنان نباخت؟ اسکوچیچ و کادرش دارند زحمت می کشند. خیلی ها منتظر باخت تیم ملی بودند ولی خدا را شکر تیرشان به سنگ خورد. نمی گویم تیم اسکوچیچ خیلی خوب بازی می کند اما بد هم بازی نمی کند. این تیم ملی ماست و آرزوی همه ی ما رفتن به جام جهانی است که دارد محقق می شود. همه باید به تیم ملی کمک کنیم. خیلی ها اسکوچیچ را دوست ندارند اما او سرمربی تیم ملی ماست. تصمیمش برای خط زدن طارمی هم درست و منطقی بود. اگر او از خطای طارمی چشم پوشی می کرد، شک نکنید نظم تیم به هم می ریخت. فردا اگر بازیکن دیگری هم خطایی می کرد، مجبور بود چشم پوشی کند و اقتدارش زیر سوال می رفت و تیم نابود می شد. طارمی بازیکن خوبی است اما حرکتش خوب نبود. مردم عاشق تیم ملی هستند و با نتایجش زندگی می کنند. درست است که خیلی ها ناراحت شدند که تیم ملی چرا برد اما آنها هم باید شادی مردم را ببینند و خجالت بکشند.
 
مقابل سوریه باید با تمرکز بازی کنیم
دروازه بان اسبق تیم ملی ایران با بیان اینکه سوریه برای بردن مقابل ایران صف آرایی می کند، افزود: بازی سختی داریم. تیم حریف اگر این بازی را واگذار کند، شانس صعودش خیلی کم می شود. آنها مقابل ایران برای برد می آیند و باید مراقب باشیم تا اشتباه فردی مرتکب نشویم. باید روی این بازی تمرکز کنیم. تیم ملی درست است با دو برد صعودش قطعی می شود اما باید همه ی بازی هایش را ببرد. ما ایران هستیم و یکی از قدرت های برتر آسیا. کاری به یکی دو برد نداشته باشیم و با قدرت پیش برویم. امیدوارم بچه ها از بازی قبلی تجربه ی خوبی گرفته باشند و با قدرت و تمرکز بالا از همان ابتدای بازی، تلاش کنند تا یک برد خوب بدست بیاوریم.
 
پرسپولیس با تدبیر گل محمدی به روزهای خوبش برمی گردد
سعید عزیزیان در خصوص لیگ بیستم یکم هم گفت: لیگ امسال بازی های خوبی دیدیم. البته هنوز تیم ها جا نیفتادند و کار دارند. برخی تیم ها خریدهای خوبی داشتند و مدعیان امسال زیاد شده اند. گل گهر هزینه کرده تا بتواند سهیمه بگیرد. پرسپولیس هم مطمئن باشید برمی گردد. آنها تیم باتجربه ای هستند و شاید کمی تغییراتی که داشتند باعث شده نتوانند خیلی خوب نتیجه بگیرند. از هفته ی هشتم، نهم همه چیز مشخص می شود و الان زود است در مورد مدعیان حرف بزنیم. یحیی گل محمدی با تدبیرش می تواند پرسپولیس را به روزهای خوبش برگرداند. فکر می کنم تنور لیگ بعد از این وقفه دوباره داغ شود و شاهد بازی های خیلی خوب و زیبا باشیم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.