محمد احمدزاده در گفتگو با راسخون:

بازی با بحرین تعیین کننده است/بازیکنان تیم ملی تشنه ی صعود به جام جهانی هستند

کارشناس فوتبال ایران معتقد است بازی با بحرین تعیین کننده ترین دیدار تیم ملی است و هر طور شده باید این حریف را شکست دهیم.
يکشنبه، 16 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
بازی با بحرین تعیین کننده است/بازیکنان تیم ملی تشنه ی صعود به جام جهانی هستند
محمد احمدزاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به برتری تیم ملی فوتبال ایران مقابل هنگ کنگ در مقدماتی جام جهانی اظهار داشت: تیم ملی چون بازی تدارکاتی نداشت، این دیدار در واقع یک نوع تمرین و بازی تدراکاتی برای هماهنگی بیشتر بود. همان طور که انتظار می رفت، بازی بدون دردسری را بچه ها داشتند. در نیمه ی اول با وجود اینکه کاملا بازی یک طرفه بود اما به دلیل جمع بازی کردن تیم حریف، فرصت های آنچنانی نصیب تیم ملی نشد و روی یک اتفاق و حرکت انفرادی تیم ما به گل رسید. البته طبیعی هم بود که نتوانیم زیاد موقعیت خلق کنیم چون بازیکنان حریف از محوطه جریمه خود خارج نمی شدند و به باکس خطر چشبیده بودند. درواقع می دانستند اگر تیمشان جلو بکشد، شکست سنگینی خواهند خورد. بازیکنان ایران چون تکنیکی و سرعتی هستند، می توانند در فضاهای بازتر خودشان را نشان دهند و بهتر کار کنند.
 
تیم ملی در هر پستی بهترین ها را دارد
وی افزود: ما نباید از تیم ملی ناامید باشیم. هم نفرات خیلی خوبی داریم و هم حریفان آنچنانی جلوی ما نیستند. واقعا تیم ملی ما از لحاظ مهره ای در بهترین شرایط خودش قرار دارد. خط به خط بهترین ها را در اختیار داریم. از داخل دروازه گرفته تا مهاجم در هر پست 2، 3 بازیکن درجه ی یک داریم که هرکدامشان را در ترکیب بگذاریم همان کیفیت بالا را دارند. اگر مقداری شانس به ما کمک کند، واقعا بدون دغدغه صعود می کنیم. درست است که در بازی های رفت خوب نتیجه نگرفتیم اما شک نکنید که توان تیم ما این قدر بالاست که هرحریفی را می بریم. مشکل تیم ملی ما شاید عدم هماهنگی است که نتوانسته بازی های تدارکاتی داشته باشد. شاید شرایط ما از هر لحاظ کمی سخت باشد اما با توانایی و کیفیتی که از بچه ها سراغ دارم، می توانیم سربلند از این مسیر سخت عبور کنیم و حتی به عنوان تیم اول به دور بعد برویم.
 
سختی کار صعود انگیزه و اشتیاق بازیکنان ما را بیشتر می کند
مربی اسبق تیم ملی ایران تصریح کرد: همه می دانند که با چه شرایطی ای اف سی میزبانی بازی های برگشت گروه ما را به بحرینی ها داد. اتفاقا معتقدم با همه ی این شرایط سختی که برای ما رقم زدند تا شاید بتوانند جلوی صعود ایران را بگیرند، این مسائل بچه های ما را ترغیب می کند. خود این کارها باعث می شود تا انگیزه و شور و اشتیاق بازیکنان ما بالا برود. این سختی ها را می توانیم نقطه ی مثبت قرار دهیم و حتی کمک کننده باشد.
 
صعود به جام جهانی به صلاح بازیکنان است
محمد احمدزاده در خصوص سرمربی تیم ملی، گفت: اسکوچیچ از لحاظ فنی خیلی خوب است و شناخت خوبی روی فوتبال ما دارد. اگر بچه ها و کارشناسان با او همراه تر شوند، می تواند به موفقیت هم برسد. مطمئن باشید بازیکنان تیم ملی هم می دانند که صلاحشان این است که از این مرحله ی سخت عبور کنند تا تیم ملی به جام جهانی برسد. این صعود کردن به نفع خودشان هم هست و روی آینده ی تک تک بازیکنان تاثیر دارد. این انگیزه باعث می شود که این مسیرهای سخت را راحت تر برویم. خواست بچه ها هم موفقیت تیم ملی است چون در واقع برد تیم ملی برای همه منافع دارد. فکر نمی کنم بازیکنی باشد که نخواهد تیم ملی صعود کند. پس یقین بدانید کسی کم فروشی نمی کند و با جان و دل بازی می کنند. شاید زمان ویلموتس این مسئله در تیم ملی بود و برخی بازیکنان برایش بازی نمی کردند اما الان فرق می کند و دیگر فرصتی برای جبران نیست.
 
بازیکنان تیم ملی نباید اسیر جوسازی ها شوند
وی بازی با بحرین را سرنوشت سازترین دیدار ایران عنوان و خاطرنشان کرد: ما باید خیلی نگران سوت های داور باشیم و صددرصد داور این دیدار با همین قصد و نیت وارد زمین می شود که ایران از این بازی امتیاز نگیرد. همیشه داوران مقابل تیم های عربی سوت هایشان مشکل داشته است. اگر در ایران هم بازی داشتیم قطعا این مسئله را باید در نظر می گرفتیم. حتی داخل ایران هم باید از این نوع قضاوت های مورددار ترسید. البته بچه ها هم می دانند که این اتفاق و سوت های ناعادلانه ممکن است بیافتد. پس مطمئن باشید اسیر جوسازی یا این قضاوت ها نمی شوند. بهتر است که خودشان را درگیر نکنند و فقط روی مسئله ی تاکتیکی تمرکزشان را بگذارند. آنها می دانند که مقصد چیست و نمی خواهند ایران صعود کند. اما دستشان رو شده و با غیرت و تعصب و انگیزه و توانایی که از بچه ها سراغ دارم قطعا با همه ی این مسائل حریف بازیکنان ما نمی شوند.
 بازی با بحرین تعیین کننده است/بازیکنان تیم ملی تشنه ی صعود به جام جهانی هستند
دیدار با بحرین تعیین کننده است
کارشناس فوتبال ایران ادامه داد: خیلی ها بازی با عراق را سرنوشت ساز می دانند اما معتقدم بحرین تعیین کننده ترین دیدار ایران باشد. اگر بتوانیم این بازی را ببریم، شک نکنید آن وقت بازی ما با عراق برای صدرنشینی خواهد بود. برد مقابل بحرین، این تیم را از رقابت ها خارج می کند به همین دلیل آنها با تمام توان می آیند که ابتدا گل نخورند. خصلت ما ایرانی ها هم واقعا طوری است که کارهای سخت را بهتر انجام می دهیم. همیشه فوتبال ما در مقاطع مختلف و اصلا کسی انتظارش را نداشته توانسته توانایی اش را نشان دهد و صعود کند. هر وقت مسیر آسانی پیش روی تیم ملی و فوتبال ما بوده، جدی نگرفتیم و کارمان به مشکل خورده است. بچه ها الان چون می دانند که همه چیز علیه شان است، قوی تر از قبل ظاهر می شوند. بازیکنانی داریم که هم سرعتی هستند و هم تکنیکی. اگر کار گره بخورد، این قدر بازیکن تکنیکی و خلاق داریم که بتوانند با نبوغ خود گره گشا باشند.
 
آرامشم در دور بودن از فوتبال است
محمد احمدزاده در ادامه ی گفتگوی خود با راسخون، در پاسخ به این سوال که چرا خیلی کم فوتبال را دنبال می کند؟ گفت: من از فوتبال بیزار نیستم اما زمانی می رسد که خستگی بر همه ی آدم ها مسلط می شود. این اتفاق در سن 60 سالگی برای من هم افتاده و واقعا در فوتبال آن آرامشی را که می خواستم نداشتیم. آرامش من در دور بودن از فوتبال است. شاید اگر در فوتبال بودم دیگر این احساس آرامشی که الان دارم را نداشتیم. با کاری هم که دارم، فرصت نمی کنم زیاد فوتبال ببینم. با وجود اینکه 4، 5 سال است در جاده با تریلی رانندگی می کنم و از این راه امرار معاشم می گذرد، اما هنوز هم وقتی مردم مرا می بینند باور نمی کنند که از فوتبال به اینجا رسیده باشم. وقتی هم می بینم این همه مستند از کار جدیدم ساخته شد اما فدراسیونی ها به سراغم نیامدند، می گویم ای کاش زودتر رفته بودم. آن موقع است که خیلی راحت ترم. حتی فوتبالی ها نگران نیستند چون بود و نبود امثال من تاثیری در کارشان و نشستن روی صندلی شان ندارد. من می خواستم تغییری در زندگی ام ایجاد کنم و خدا را شکر وقتی این مسائل را می بینم، معتقدم اشتباه نکردم. اصلا برای فدراسیون مهم نیست که داشته هایش به کجا کشیده می شوند.
 
رئیس فدراسیون جدید را نمی شناسم
وی ادامه داد: من که در تمام رده های مختلف ملی هم بازی و هم مربیگری کرده ام، برای فدراسیون اهمیتی ندارد که با داشتن مدارک حرفه ای مربیگری چرا پشت فرمان می نشینم. خوشبختانه همه به عشق خدمت به فوتبال به میزشان چسبیده اند و این فدراسیون نشینان جدید اصلا مرا نمی شناسند. واقعا من که این همه سال در فوتبال بودم، حتی یک بار هم اسم رئیس فدراسیون جدید را نشنیده ام.(باخنده) پس مطمئن باشید او هم نمی داند محمد احمدزاده در فوتبال چکار کرده است. خیلی وقت است که فوتبال ما بده بستان شده و دلال ها جولان می دهند. الان که دیگر بدتر از قبل شده و دلال این قدر قدرتمند شده که برای فوتبال نسخه می پیچند.
 
از پژمان نوری و مازیار زارع دلخور نیستم
سرمربی اسبق ملوان در خصوص وضعیت این تیم و اینکه آیا با پژمان نوری و مازیار زارع رابطه دارد؟ تاکید کرد: من دورادور نتایج ملوان را دنبال می کنم و فقط می دانم چه شرایطی در جدول دارند. اما اینکه درون تیم چه می گذرد و چطور اداره می شوند واقعا خبر ندارم. با مازیار و پژمان هم ارتباطی ندارم و خیلی دوریم. من دلخوری از آنها ندارم. اتفاقا با اخراج وقطع همکاری با من، کمکم کردند تا بتوانم زودتر به آرامش برسم. امیدوارم همیشه ملوان بتواند مسیر درستی را در پیش بگیرد و بار دیگر به سطح اول فوتبال ایران برسد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.