علیرضا محمد در گفتگو با راسخون:

مدیران قبلی در حق پرسپولیس جنایت کردند/با برنامه ای هدفمند دنبال زمین زدن سرخپوشان هستند

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس معتقد است مدیران قبلی باید پاسخگوی بی کفایتی ها و سوء مدیریت های خود باشند چون در حق این باشگاه خیانت کردند.
شنبه، 16 بهمن 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
مدیران قبلی در حق پرسپولیس جنایت کردند/با برنامه ای هدفمند دنبال زمین زدن سرخپوشان هستند
علیرضا محمد در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به استعفای چند روزه ی یحیی گل محمدی از پرسپولیس و بازگشت مجدد او به پرسپولیس اظهار داشت: در فوتبال ایران این مشکلات مالی طبیعی است و بارها اتفاق افتاده که مربی ای نتواند مشکلات تیمش را تحمل کند و برود. کشور ما هم با توجه به شرایط اقتصادی خیلی بدی که دارد، بازیکن و مربی نمی تواند بدون هیچ دریافتی ای به کارش ادامه دهد. خیلی ها فقط رقم قراردادها را می بینند اما کسی نمی گوید آیا این مبالغ در نهایت چقدر به بازیکن می رسد. کمتر بازیکنی است که در فوتبال ما بتواند قرارداد کاملش را بگیرد. می بینید که همیشه بازیکنان یا دارند پولشان را می بخشند یا اینکه کار به شکایت کشیده می شود. واقعا زندگی سخت شده است و الان اگر در خیابان بخواهی راه بروی، باید 200 هزار تومان خرج کنی. استعفای یحیی به جا و منطقی بود و نمی شود خرده و ایرادی به کارش گرفت. آنها هم زن و بچه دارند و باید زندگی شخصی شان بچرخد. صرف سرمربی بودن پرسپولیس برای او آب و نان نمی شود و باید دریافتی داشته باشد. امیدوارم در آینده این شرایط بهتر شود و تغییر کند. مربی نباید تمام دغدغه اش، جور کردن امکانات و پول باشد.
 
با برنامه و هدفمند می خواهند پرسپولیس را زمین بزنند
وی افزود: نه به پرسپولیس امکانات می دهند و نه پول. آقایان در وزارت ورزش فکر می کنند چون پرسپولیس 5 سال پشت سرهم قهرمان شده، هوادارانش اشباع شده اند و باید تیم دیگری امسال قهرمان شود. پرسپولیس قدرت اول فوتبال ایران است. چرا با کارهای‌تان این تیم را ضعیف می کنید؟ چرا باید در حق این تیم ظلم کنید و حقش را بخورید؟ از این تیم باید حمایت شود و به مشکلاتش رسیدگی کنند. به جای اینکه پرسپولیس را ضعیف کنید، بروید تیم های دیگر را قوی کنید. دارند همه ی امکانات را از پرسپولیس دریغ می کنند تا تیم دیگری قهرمان شود. می دانند اگر پرسپولیس آرامش داشته باشد، هیچ تیمی حریفش نمی شود. الان هم که می بینید سرپرونده ی بازیکن گل گهر، به استقلال امتیاز بخشیدند. شک نکنید اگر گل گهر با پرسپولیس بازی کرده بود و این شرایط بود، هرگز این اتفاق نمی افتاد و نتیجه 3 بر صفر نمی شد. همه ی این اتفاقات هدفمند و برنامه ریزی شده است تا پرسپولیس را زمین بزنند و این تیم به قهرمانی ششم نرسد. این تیم هایی که از ناداوری می نالند، بروید برررسی کنید ببینید چند امتیاز به لطف اشتباهات داوری گیرشان آمده است. هیچ تیمی به اندازه ی پرسپولیس در لیگ امسال از ناحیه ی داوری، آسیب ندیده است. حتی در پیروزی های ما هم نادواری اتفاق افتاده است. من می گویم اگر اشتباهی اتفاق می افتد، منصفانه نگاه کنیم. الان که صدرنشین هستند، همه چیز گل و بلبل است اما وقتی عقب می افتند، به هزار حیله و نیرنگ متوسل می شوند تا قهرمانی های پرسپولیس را کمرنگ کنند.
 
پرسپولیس یک سروگردن از تیم های ایرانی بالاتر است
پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: پرسپولیس روی کاغذ، روی دیوار و روی هرچیزی که حساب کنید، از همه ی تیم های ایرانی یک سروگردن بالاتر است. شخصیت قهرمانی این تیم در سالهای گذشته حفظ شده و حتی با وجود این مشکلاتی که برایش درست می کنند، بازهم مدعی اول و اصلی قهرمانی لیگ است. این تیم درست است بازیکن های خیلی مهم و تاثیرگذارش مثل نورالهی و کنعانی زادگان که ستون های تیم ملی هم هستند را از دست داد اما بازهم می تواند قهرمان شود. هرسال برای پرسپولیس این اتفاق افتاده است. کدام فصل در سالهای اخیر بوده که این تیم بازیکن مهم و ملی پوشش را از دست داده است؟ از همان دوره ی برانکو تا الان همیشه مشکلات مالی بوده است. در صورتی که هرتیمی اگر جای پرسپولیس بود و این همه جام می گرفت و دوبار به فینال آسیا می رفت، اصلا نباید مشکل مالی می داشت. این تیم باتوجه به این همه افتخاراتی که در سالهای اخیر کسب کرده است، الان باید با آرامش و بدون دغدغه ی مالی به کارش ادامه می داد اما می بینید که سوء مدیریت ها باعث شده است، در این سالهای درخشان هم حتی هواداران نتوانند فقط شاد و خوشحال باشند. هر روز، هرهفته، هرماه یک پرونده ی خارجی و داخلی برای بدهی ها ردیف می شود. این نشان می دهد که چقدر مدیریت در ورزش ما بی حساب و کتاب است.
 مدیران قبلی در حق پرسپولیس جنایت کردند/با برنامه ای هدفمند دنبال زمین زدن سرخپوشان هستند
مدیران قبلی به پرسپولیس خیانت کردند
علیرضا محمد گفت: حیف است چنین تیمی بخاطر بی کفایتی و بی مسئولیتی برخی آقایان از آسیا شود. واقعا این مسئله هرجای دنیا بود، مدیران باید پاسخگو می بودند. کسی نمی توانست به این راحتی از این فاجعه بگذرد. اما در فوتبال ما به راحتی آقایان از کنار فجایع مدیریتی پرسپولیس گذشت و در آینده هم می گذرند. مگر این مدیران را چه کسانی انتخاب می کنند؟ وقتی انتخاب خودشان است و این قراردادهای بدون فکر و مطالعه با بازیکنان خارجی بسته می شود و به راحتی آنها می توانند بروند و شکایت کنند، خب مشخص است که کسی را بازخواست نمی کنند. اول باید خودشان بازخواست شوند که چرا چنین افرادی را انتخاب کرده اند. باعث و بانی مشکلات امروز و آینده ی پرسپولیس، همان مدیران قبلی هستند که این فاجعه حذف از آسیا رخ داد. نمی خواهم اسم بیاورم اما همه می دانند که اینها را نمی شود، سوء مدیریت دانست. مدیران قبلی پرسپولیس در حق پرسپولیس خیانت کردند. کلاه برداری کردند و از مسئولیتشان سوء استفاده کردند. اگر مدیران کنارخود مشاورهای حقوقی و فوتبالی داشته باشند، دیگر از این اشتباهات نمی کنند و بی اطلاعی شان باعث انباشته شدن بدهی های بین المللی و شکایت و پرونده سازی نمی شود.
 
پرسپولیس نیاز به تقویت دارد
وی در خصوص اینکه آیا پرسپولیس نیاز به تقویت دارد یا نه؟ تاکید کرد: تیمی که می خواهد برای ششمین بار قهرمان شود باید تقویت شود. البته در نیم فصل دوم بازیکن خوب گیر آوردن کار بسیار سختی است. به خصوص اینکه پرسپولیس بی پول است و کسی کمک نمی کند. پرسپولیس در خط حمله نیاز به تقویت دارد. آل کثیر مصدوم است و باید برای عبدی یک ذخیره ی مطمئن بیاورند. ما فقط عبدی را داریم که ممکن است محرومیت و مصدومیت پیش بیاید. خدا را شکر بازیکنان تاجیکی پرسپولیس، خیلی خوب هستند. بازی شان را دیدم و از آنها خوشم آمد. با اینکه جوان هستند اما با اعتماد به نفس خیلی خوبی بازی می کنند و امیدوارم هرچه بیشتر هماهنگ شوند و بتوانند به تیم کمک کنند. آنچه مسلم است، پرسپولیس نیاز به جذب بازیکن خوب خارجی هم دارد. البته کادر فنی ما باهوش است و بدون شک آنها هم به فکر خرید هستند. خوبی یحیی و کادرش این است که براساس نقاط ضعف تیم یارگیری می کنند.
 
زور فولاد به پرسپولیس نمی رسد و سوپرجام برای ماست
پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به بازی سوپرجام با فولاد افزود: بدون شک تیم فولاد رقیبی قابل احترام و خیلی خوبی است. آنها تیم قدرتمندی دارند اما همان طور که گفتم، پرسپولیس یک سروگردن از تیم های استقلال، سپاهان و فولاد بالاتر است. آنها قوی هستند اما واقعا زورشان در مستطیل سبز به پرسپولیس نمی رسد. مطمئن باشید، پرسپولس قهرمان سوپر جام می شود. در زمین هیچ تیمی حریف پرسپولیس نیست. در این طور تک بازی ها باید از فرصت های خود استفاده کنید. به خصوص اینکه فولاد تیمی است که خیلی خوب فشار می گذارد و بسته بازی می کند. این تیم به خوبی در دفاع جمع می شود و به تیم ها معمولا خیلی سخت موقعیت می دهد. اگر پرسپولیس بتواند، هرچه زودتر به گل برسد، می تواند راحت تر کار کند و در ضد حملات استفاده کند. در این بازی قطعا ابتدا هدف دو تیم گل نخوردن خواهد بود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.