ناصر ابراهیمی در گفتگو با راسخون:

استقلال با کمک داوران صدرنشین نشده است/شانس پرسپولیس را بیشتر می دانم

پیشکسوت پرسپولیس معتقد است استقلال توانسته با همبستگی بیشتر نتایج خوبی را رقم بزند و باشایستگی صدرنشینی لیگ را بدست بیاورد.
شنبه، 14 اسفند 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
استقلال با کمک داوران صدرنشین نشده است/شانس پرسپولیس را بیشتر می دانم
ناصر ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، در خصوص وضعیت پرسپولیس اظهار داشت: در این فصل پرسپولیس بالا و پائین زیاد داشته است. اگر دقت کنید در همین سال 1400 چندین مدیرعامل عوض کردیم. خب این مسائل مدیریتی تیم فنی را هم دچار مشکل می کند. وقتی مشکلات مالی هم در کار باشد و وضعیت مدیریت نامشخص، نابسامانی بوجود می آید. دقیقا همین مشکلات برای پرسپولیس وجود داشت در حالی که برای استقلال آجرلو را مدیرعامل گذاشتند. البته نمی دانم پشت او به چه کسی گرم است که تا الان عوضش نکرده اند. اما دلیل اینکه پرسپولیس نوسان داشته، بخشی از آن به مشکلات مدیریتی برمی گردد که نتوانستند آن آرامش را برای تیم فنی آماده کنند. وقتی ذهن بازیکن و کادر فنی روی این مسائل برود، ناخودآگاه روی کیفیت فنی شان هم اثر می گذارد. به خصوص در ابتدای فصل که تیم در شرایطی که برای بازی با الهلال آماده می شد، آن ناهماهنگی ها پیش آمد. وقتی تیمی در ابتدای فصل چنین مشکلات پیش پاافتاده ای پیدا می کند، مشخص است چه فصلی در انتظارش است اما این کادر توانست به رغم همه ی این مشکلات، تیمش را به خوبی هدایت کند و جزو مدعیان نگه دارد.
 
باید به پرسپولیس آرامش داد
وی افزود: لیگ امسال شرایط متفاوتی پیدا کرده و تقریبا همه ی تیم ها با وضعیت کرونایی کنار آمده اند. البته که نبود تماشاگر خیلی روی کیفیت ها تاثیر گذاشته است اما تیم ها می دانند که برای موفقیت باید در خانه یا بیرون از خانه به فکر امتیاز گرفتن باشند. معمولا تیم هایی که در مسیر قهرمانی هستند، اکثر امتیازات را در نیم فصل اول می گیرند چون می دانند در نیم فصل دوم شرایط متفاوت است. واقعا کار سخت می شود و هرتیمی که مقابلش بازی می کنید، به سختی امتیاز از دست می دهد. به خصوص مقابل پرسپولیس و استقلال که انگیزه های فردی و تیمی حریفان کار را دشوارتر می کند. بازیکنان می دانند که ممکن است درخششان مقابل سرخابی ها دیده شود و زندگی شان تغییر کند، تمام انرژی و توانشان را می گذارند تا خودی نشان دهند. بدون شک هرچقدر بازی ها ادامه پیدا می کند، تیم ها خیلی سخت امتیاز می دهند. چون سرنوشت شان در هفته های پایانی مشخص می شود. هرتیمی می آید تا از وضعیت خودش دفاع کند و در جدول خودش را ارتقاء دهد. من در جریان جلسات و تمرینات پرسپولیس نیستم که ببینم در این تیم چه می گذرد اما بدون شک کادر فنی هم معذوراتی دارد که نمی شود از بیرون متوجه آنها شد. باید کمک کنیم تا پرسپولیس با آرامش راهش را ادامه دهد و امتیازات عقب افتاده را جبران کند. خیلی مهم است که این تیم دیگر امتیازی از دست ندهد و حداقل مقابل رقیبان مستقیم امتیاز بگیرد.
 
لیگ امسال ماراتن سرخابی هاست
پیشکسوت پرسپولیس با بیان اینکه لیگ امسال ماراتن سرخابی هاست، تصریح کرد: امسال استقلال از لحاظ نتیجه گیری خوب بوده است. اگر خوب بازی کنی و نتیجه نگیری، می گویند چرا نتیجه نمی گیری. خوب نتیجه بگیری، عده ای می گویند چرا خوب بازی نمی کنی. نمی شود در فوتبال همه را راضی نگه داشت. درست است که استقلال الان امتیاز پیش افتاده اما بازی های زیادی باقی مانده و قطعا امتیاز از دست می دهد. به خصوص اینکه در بازی های پایانی باید با تیم های قدرتمندتری رقابت کند. ولی یادتان باشد که همیشه در تاریخ قهرمانی ها ثبت می شود نه کیفیت تیم ها. کسی یادشان نمی آید تیمی که قهرمان شده آیا خوب بازی کرده یا بد. مهم این است که الان استقلال تا اینجای کار همه را یک هیچ و با کمترین اختلاف می برد. اما شک ندارم به زودی امتیاز از دست می دهد و پرسپولیس می تواند این اختلاف را کم کند. سپاهان تقریبا از کورس قهرمانی خارج شده است. البته که نباید آنها را دست کم گرفت چون بازی های زیادی باقی مانده است. معتقدم چون اختلاف این تیم با صدر خیلی زیاد است، کارشان سخت شده و مگر اتفاقات دیگری بیافتد. اما همیشه 5 بازی اول دور برگشت مهم است. هرتیمی بتواند در این 5 بازی، نتایج خوبی بگیرد، تقریبا خودش را پیدا می کند. 5 بازی دوم نتیجه ساز است و 5 بازی آخر سرنوشت ساز. اگر نگاهی به بازی های استقلال و پرسپولیس بیاندازیم، می بینیم که آبی ها بازی های آسان شان را حداقل روی کاغذ انجام داده اند و برعکس پرسپولیس با تیم های قلدر بازی کرده است. اینجاست که باید امتیازگیری های پرسپولیس شروع شود و از طرفی استقلال هم امتیاز از دست می دهد همان طور که مقابل نساجی 2 امتیاز از دست داد. ولی باید شاگردان گل محمدی از فرصت های بدست آمده استفاده کنند تا اختلاف از بین برود.
 استقلال با کمک داوران صدرنشین نشده است/شانس پرسپولیس را بیشتر می دانم
استقلال با شایستگی صدرنشین است
ناصر ابراهیمی در خصوص اینکه آیا شانس هم یار استقلال بوده است یا نه؟گفت: در استقلال امسال همبستگی بهتری ایجاد شده و توانسته اند خوب نتیجه بگیرند. اینکه همه را یک هیچ می برد، دلیلش این است که خوب دفاع می کند و در ضدحمله از موقعیت هایش استفاده می کند. من اعتقادی به این حرف ها ندارم که استقلال با داوری و کمک های فرازمینی دارد نتیجه می گیرد. آنها خوب دفاع می کنند. تیمی که کم گل می خورد و خوب از فرصت هایش بهره می برد، قابل احترام است. با این حال معتقدم شانس پرسپولیس بیشتر از استقلال است چون هم از لحاظ مهره و هم تجربه در شرایط بهتری قرار دارد. ضمن اینکه این تیم 5 سال پشت سرهم قهرمان شده و می داند چکار کند. بازی های آخر فصل استقلال هم سخت تر است. هرچند در فوتبال بازی آسانی نداریم و پرسپولیسی ها نباید با این تفکر که بازی های آسانی در پیش دارند، پیش بروند. شما اگر لیگ های قبلی ما را هم ببینید، تیم هایی که قهرمان شده اند، ابتدا گل های خورده ی کمی داشتند و در مقابل توانستند بازی های بیشتری را ببرند. این آمار برای استقلال هم تا الان این طور بوده و بانتایج اقتصادی توانسته تیمش را در صدر نگه دارد. البته که سرنوشت دست خودشان است. وقتی بتوانند 3 امتیاز اختلاف را حفظ یا حتی بیشتر کنند، دیگر تیمی نمی تواند جلودارشان شود.
 
پرسپولیس می تواند در دربی اختلاف امتیاز را از بین ببرد
وی خاطرنشان کرد: شانسی که پرسپولیس دارد، این است که می تواند در دربی امتیاز عقب افتاده را جبران کند. وقتی چنین شرایطی پیش می آید، نباید تیمی که امتیاز عقب است، از این فرصت به راحتی بگذرد. البته بازی دربی شرایط خاص خودش را دارد و نمی شود اصلا به رتبه ی تیم ها نگاه کرد. به نظرم این دربی سرنوشت قهرمانی را تعیین می کند. استقلال ببرد، حاشیه ی امنی برای خودش ایجاد می کند و پرسپولیس هم ببرد، اختلاف امتیازی کم می شود و استقلال تحت فشار قرار می گیرد. اما همان طور که گفتم چون پرسپولیس توانسته در سال های گذشته قهرمانی بیاورد، این شخصیت و توان را دارد که در شرایط سخت واکنش بهتری نشان دهد. یحیی باید در خط هافبکش هماهنگی بهتری ایجاد کند تا بتواند در ادامه نتایج خوبی بگرد. تیم های فولاد، مس، گل گهر، سپاهان و حتی پیکان و آلومینیوم در سرنوشت قهرمانی قطعا تاثیر خواهند داشت چون همه ی اینها با استقلال و برخی تیم ها هم با پرسپولیس بازی دارند. هرتیمی بتواند از این بازی های سخت امتیاز بیاورد، شرایط بهتری خواهد داشت. ضمن اینکه تیم های فانوس به دست هم چیزی برای از دست دادن ندارند و باانگیزه ی فراوان برای عرض اندام می آیند. این شرایط باعث شده تا هیچ بازی آسانی وجود نداشته باشد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.