بابک پورغلامی در گفتگو با راسخون:

جشن قهرمانی ملوان مثل اروپایی ها بود/بعد از 30 سال توانستیم جام بگیریم

مربی تیم فوتبال ملوان انزلی معتقد است ساختار این باشگاه مثل تیم های لیگ برتری شده و دوری 6 ساله ی آنها از سطح اول فوتبال ایران حقشان نبود.
دوشنبه، 20 تير 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
جشن قهرمانی ملوان مثل اروپایی ها بود/بعد از 30 سال توانستیم جام بگیریم
بابک پورغلامی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به صعود تیم ملوان انزلی به لیگ برتر فوتبال با قهرمانی در لیگ یک اظهار داشت: خدا را شکر می کنم که بعد از 6 سال و اندی توانستیم در یک کار جمعی تیم ملوان را به لیگ برتر بیاوریم. تمام هدف، تمرکز و اراده ی ما براساس رسیدن به لیگ برتر شکل گرفت و تمامی ارکان باشگاه در این راه نهایت تلاش خود را انجام دادند. با آمدن آقای پوررشید که حامی مالی باشگاه بودند، همه ی شرایط برای رسیدن به هدف آماده شد. پژمان نوری و مازیار زارع، این دو مرد دوست داشتنی شهر انزلی هم وقتی تیم را گرفتند، شبانه روز تلاش کردند تا تیم به موفقیت برسد. در این مسیر سختی های زیادی متحمل شدیم. ابتدای فصل هدف ما قهرمانی در لیگ یک و صعود به لیگ برتر بود. خدا را شکر توانستیم به این مهم برسیم و دل مردم را شاد کنیم.
 
پژمان مزد اعتمادش به مازیار را گرفت
وی افزود: متاسفانه مشکل اصلی که گریبان گیر فوتبال ما شده، این است که مدیران اصلا فرصتی برای مربیان قائل نمی شوند. با نتایج ضعیف، بلافاصله دست به تغییر می زنند و مربی فرصت کافی برای کار ندارد. سال قبل که تیم نتوانست صعود کند و کادر فنی زیر فشار قرار گرفت، باشگاه و پژمان نوری پشت مازیار ایستاد و به کادر فنی اعتماد کرد. این دو از بدنه ی باشگاه ملوان هستند و می دانستند راه رسیدن به لیگ برتر، اعتماد کردن است و حالا با صعود به لیگ برتر مزد اعتمادشان را گرفتند. فوتبال ورزش ساده ای نیست که بشود یک روزه به هدف رسید. پستی و بلندی های خودش را دارد. به خصوص در لیگ دسته ی اول که واقعا فشار و اتفاقات وحشتناکی رخ می دهد که اصلا قابل پیش بینی نیست. شاید باورتان نشود چه اتفاقاتی در لیگ های پائین رخ می دهد. با اینکه برنامه ی لیگ یک بخشی از اتفاقات را نشان می دهد اما می بینیم که بازهم بعضی ها هرکاری دلشان می خواهد می کنند.
 
واقعا لیگ یک پاک نیست
مربی ملوان ادامه داد: لیگ یک واقعا وحشتناک است. من سال ها در این لیگ بازی کردم و می دانم چه خبر است. سختی بازی یک طرف و اتفاقات غیرفوتبالی که می افتد، طرف دیگر. فوتبال واقعا در لیگ یک پاک نیست. به خصوص به آخرهای لیگ که می رسی، شرایط خیلی ترسناک می شود. نظارت درست و حسابی روی لیگ های پائین نمی شود. در لیگ های دسته دوم و سوم اواضاع وخیم تر هم است. باید مسئولان مربوطه واقعا با قاطعیت مسائل را پیگیری و نظارت کنند. هم تیم هایی که در حال صعود هستند و هم تیم هایی که در خطر سقوط قرار دارند، بازی هایشان خیلی عجیب و غریب پیش می رود. واقعا همه هم می دانند چه خبر است. با پول هایی که رد و بدل می شود، شرایط دشوار است. هرچقدر به لیگ های پائین بروی، شرایط بدتر هم می شود.
 جشن قهرمانی ملوان مثل اروپایی ها بود/بعد از 30 سال توانستیم جام بگیریم
باشایستگی بعد از 30 سال جام گرفتیم
بابک پورغلامی با بیان اینکه حمایت پیشکسوتان ملوان و اتحادی که با باشگاه داشتند، بسیار خوب بود، گفت: وقتی برای فصل جدید استارت زدیم، بهمن صالح نیا یکی از اسطوره های باشگاه ملوان که آخرین قهرمانی این تیم با او بدست آمده بود، به تمرینات تیم آمد و به بازیکنان روحیه و انگیزه داد. این مسئله باعث شد تا دیگر پیشکسوتان ملوان هم از تیم حمایت کنند و تیم در مسیر موفقیت قرار گرفت. شاید این مسائل در فوتبال خیلی جزئی باشد اما واقعا بازتاب خیلی خوبی داشت و حرکت مثبتی بود. تیم ما نزدیک به 30 سال بود جامی نگرفته بود. ما بعد از 3 دهه توانستیم با ملوان با شایستگی تمام قهرمان لیگ یک شویم و جام بیاوریم. مدیریت این مسائل بسیار مهم است که باشگاه توانست به خوبی این مسائل را مدیریت کند.
 
پاکترین صعود در کل فوتبال ایران برای ملوان بود
وی خاطرنشان کرد: بدون شک قهرمانی ما باعث خوشحالی مردم انزلی شد و این بزرگترین دستاورد ما بود که توانست با وجود مشکلات شدید اقتصادی مردم را این چنین خوشحال کند. واقعا شب رویایی در انزلی داشتیم. وقتی از ورزشگاه خارج شدیم، این قدر جمعیت آمده بود که نصفه ی شب به خانه رسیدیم. حتی در لیگ برتر هم سابقه نداشت، تیمی بعد از قهرمانی، اتوبوس بیاورد اما باشگاه ما این تدارک را دیده بود و مثل تیم های اروپایی جشن با اتوبوس برگزار شد. واقعا شب ماندگاری برای کل فوتبال ایران بود. مهمتر از همه ی اینها، ملوان پاکترین صعود را در کل فوتبال ایران داشت. به مس کرمان هم تبریک می گویم که توانستند به لیگ برتر بیایند. دست این مردم را می بوسم که در تک تک بازی ها برای تیم ملوان سنگ تمام گذاشتند. از گرما تا سرما با تیم همراه بودند و حمایت کردند.
 
سربازان استقلال شرایط روحی روانی خوبی نداشتند
دستیار مازیار زارع در خصوص سیاوش یزدانی و مردامند دو بازیکن سرباز استقلا که در نیم فصل دوم راهی این تیم شدند اما به آنها بازی نرسید، افزود: شکی نیست که این دو از مدافعان خیلی خوب لیگ برتر بودند. آنها با تیمشان کمترین گل خورده را داشتند و در شرایطی جدا شدند که همه چیز را از دست دادند. مازیار با آنها صحبت کرد. آنها واقعا از لحاظ روحی روانی خیلی تحت فشار بودند و روحیه ی خوبی نداشتند. از خیلی از چیزها از تیم ملی بگیر تا لیگ برتر دور شده بودند. برای خودشان هم سخت بود به لیگ یک بیایند. از طرفی تیم ما هم راه خودش را پیدا کرده بود و اگر آنها در ترکیب قرار می گرفتند، ممکن بود تیم از هم بپاشد و نتوانیم به لیگ برتر بیائیم. البته آنها هم واقعا شرایط بازی نداشتند و خیلی برایشان سخت بود. با صحبت هایی که با مازیار کردند، نمی دانم بین شان چه گذشت اما با واقعیت کنار آمدند. واقعا در آن شرایط نه آنها می توانستند به ما کمک کنند و نه ما. خوشحالم که این مسئله ختم به خیر شد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.