نقش هولوگرام و کاربرد آنها چیست؟

بیشتر دستگاه‌های تکثیر دارای قابلیت کپی برداری می‌باشند. این در حالی است که امکان کپی‌برداری و جعل از برچسب‌های هولوگرام میسر نیست.
چهارشنبه، 10 اسفند 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
نقش هولوگرام و کاربرد آنها چیست؟
هولوگرام‌ها لیبل‌های امنیتی هستند که شامل نشانه و نمادی می‌باشند که به صورت دو بعدی و یا سه بعدی طراحی شده‌اند. برچسب‌های هولوگرام توسط اشعه‌های لیزر ساخته می‌شوند.

این محصولات دارای جذابیت ظاهری خاصی می‌باشند که به محصولات زیبایی بصری بیشتری را می‌بخشد. هولوگرام آماده به رنگ نقره‌ای هستند که دارای ظاهری رنگین کمانی است. این برچسب‌ها می‌توانند در برابر نور خورشید تمامی نوشته‌ها و تصاویر مدرج روی خود را نمایش دهند.
 

خصوصیات هولوگرام

لیبل‌های هولوگرام به عنوان به صرفه‌ترین روش جهت افزایش امنیت برندها شناخته می‌شوند. همچنین این برچسب‌ها می‌توانند از کپی برداری و جعل اسناد، مدارک و محصولات پیشگیری نمایند. این لیبل‌ها علاوه بر آن که تضمین کننده اصالت محصولات هستند و امنیت آن‌ها را افزایش می‌دهند، بسیار جلوه چشم‌گیر و زیبایی نیز دارند‌‌.

بیشتر دستگاه‌های تکثیر دارای قابلیت کپی برداری می‌باشند. این در حالی است که امکان کپی‌برداری و جعل از برچسب‌های هولوگرام میسر نیست. چرا که در ساخت هولوگرام‌ها هیچ گونه جوهری به کار برده نمی‌شود. به همین دلیل است که لیبل‌های هولوگرام از قدرتمندترین ابزار مقابله با محصولات تقلبی و فیک می‌باشند.

لیبل‌های هولوگرام با تغییراتی نظیر ایجاد خط و خش و دستکاری بر روی آنها از سطح محصولات جدا نخواهند شد. راه‌حل‌های مختلفی جهت جلوگیری از آسیب دیدگی این محصولات در نظر گرفته شده که در ادامه به صورت مختصر به آنها می‌پردازیم.

برخی از لیبل‌های هولوگرام را با ایجاد طرحی به نام لانه زنبوری می‌سازند که پس از برداشت آنها نیز رد آنها بر روی محصولات برجای می‌ماند.

طراحی و ساختار برچسب‌های هولوگرام به گونه‌ای است که در صورت جدا شدن آن‌ها از سطح محصولات به صورت تکه تکه جدا خواهند شد.

لیبل هولوگرام از دو لایه تشکیل شده که در صورت برداشت لایه بالایی، لایه زیرین آن باقی خواهد ماند.

همانطور که می‌دانید برندهای مشهور دنیا در هر زمینه‌ای که فعال باشند، همیشه در خطر کپی‌برداری و جعل اسناد، مدارک و محصولات خود می‌باشند. بهره‌گیری از این برچسب‌ها روشی مناسب و ایمن است که امنیت محصولات را تضمین می‌نماید.

گاها برند‌ها می‌توانند از لیبل‌های سفارشی و از پیش آماده شده استفاده نمایید. در این صورت سفارش هولوگرام مطابق سلایق شخصی صاحبان برند‌ها تهیه می‌شوند که بدین روش امکان جعل محصولات آن‌ها بسیار سخت خواهد شد.
 


 
نقش هولوگرام و کاربرد آنها چیست؟
 

از برچسب‌های هولوگرام جهت بسته بندی محصولات نیز استفاده می‌نمایند. این لیبل‌ها علاوه بر آنکه ظاهر چشم گیر و جذابی را به محصولات می‌بخشند، اصالت آن‌ها را نیز به اثبات می‌رسانند که در این صورت خریداران به اطمینان خاطر بیشتری خرید خود را انجام می‌دهند.

استفاده از لیبل هولوگرام بر روی بسته بندی محصولات، در حقیقت نشان دهنده میزان ارزش و احترامی است که در وهله اول برای خود شما به عنوان تولید کننده و هم در وهله دوم برای مصرف کنندگان آن کالا قائل شده‌اید.‌ به همین جهت چنانچه برای برند خود ارزش قائل هستید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما از این لیبل‌ها استفاده نمایید.

از لیبل‌های هولوگرام برای شناسایی، احراز هویت و همچنین به عنوان تاییدیه‌ای برای اصالت محصولات استفاده می‌نمایند. کارت اعتباری، مدارک بانکی و کارت‌های شناسایی از جمله مواردی هستند که برچسب‌های هولوگرام بسیار در آنها پرکاربرد می‌باشد. چرا که جعل و کپی برداری از هولوگرام‌ها بسیار دشوار است.
 

کاربرد هولوگرام

از جمله کاربردهای کلی برچسب‌های هولوگرام می‌توان به جلوگیری از جعل و کپی برداری از محصولات، مدارک و اسناد اشاره نمود. در موقعیت‌های امنیتی و فوق امنیتی نیز این لیبل‌ها بسیار پرکاربرد می‌باشند. البته این محصولات دارای کاربردهای تبلیغاتی نیز هستند، به طوری که ارزش و اعتبار برندها را دوچندان می‌کند.

از لیبل‌های هولوگرام در صنایع مختلفی نظیر لوازم الکترونیکی همانند گوشی‌های همراه، کامپیوتر و لپ تاپ، مدارک امنیتی همانند اوراق قرضه و انواع سند مالی، کارت ملی و کارت‌های اعتباری استفاده می‌کنند.

صنایع شیمیایی نظیر سموم خانگی و صنعتی، ساعت و جواهرات، صنایع خودروسازی و لوازم جانبی آن، وسایل ورزشی و اسباب بازی از صنایع دیگری هستند که از برچسب‌های هولوگرام بسیار استفاده می‌کنند.

از هولوگرام‌ها در کالاهای اساسی نظیر کارت‌های اعتباری، اسناد و مدارک ثبتی، پاسپورت، بلیط و پول نیز استفاده می‌شود.
 


 
نقش هولوگرام و کاربرد آنها چیست؟

 
چاپ هولوگرام
جعل و کپی برداری از مدارک و اسناد همواره در تمامی زمینه‌ها وجود داشته است. بدین منظور برچسب‌های هولوگرام به عنوان تضمین‌کننده‌ای برای اصالت کالا‌ها و افزایش امنیت آنها به کار برده می‌شوند. چاپ هولوگرام روشی است که می‌تواند روند کپی‌برداری را متوقف سازد. همین موضوع باعث می‌شود تا لیبل‌های هولوگرام درج شده روی اسناد و مدارک و کالاها از فعالیت متخلفین جلوگیری نماید.  

چاپ لیبل هولوگرام به وسیله تکنولوژی لیزر صورت می‌گیرد. این لیبل‌ها به طور سه بعدی قابل رویت می‌باشند و از تصاویر و نوشتههای مدرج روی محصولات محافظت می‌نمایند.
چنانچه قصد چاپ لیبل هولوگرام را دارید، بهتر است شرکت‌هایی را انتخاب کنید که دارای سوابق بالایی باشند. پیشنهاد می‌کنیم حتما نمونه کارهای آن‌ها و قیمت هولوگرام را از پیش بررسی نمایید.
 
سخن پایانی
برای انتخاب لیبل‌های هولوگرام می‌بایست ابتدا نوع استفاده خود را مشخص کنید.  برای چاپ هولوگرام باید حتما میزان سابقه کاری شرکت مدنظر خود را بررسی کنید. همچنین بهتر است پیش از آنکه سفارش خود را انجام دهید، به نمونه کارهای آن نگاهی بیندازید.

کیفیت مواد اولیه به کار گرفته شده در ساخت هولوگرام‌ها به صورت مستقیم بر کیفیت نهایی محصولات تاثیرگذار می‌باشد که این مورد نیز از پراهمیت‌ترین نکاتی است که به هنگام خرید باید به آن دقت شود. به طور کلی کیفیت مناسب محصولات در کنار قیمت معقول و به صرفه  آنها از جمله ویژگی‌هایی است که در خرید شما بسیار حائز اهمیت است.
 
برگرفته از وب سایت https://www.iran-hologram.com/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.